Gradilište autobusnog terminala Rijeka izranja iz podzemlja, potpuno će promijeniti vizuru grada
Godinu dana nakon što je otvoreno gradilište novog riječkog autobusnog terminala Žabica naziru se prve konture građevina koje će u potpunost transformirati grad i način na koji se u njemu i prema njemu prometuje, posebno u ljetnim mjesecima. Riječ je o jednom od top 10 gradilišta u Hrvatskoj prema vrijednosti investicije i društvenom značaju u koje će ove godine biti uprte sve oči. Ističe se kako realizacijom projekta Grad Rijeka neće dobiti samo moderni autobusni kolodvor i garažu o kojoj se dugo priča, već i svojevrsno otvaranje prema moru, te nove sadržaje na prostoru između zgrade Lučke uprave i Rive Boduli.

Žabica Rijeka | foto: 3LHD
Galerija 14 Fotografija
OtvoriU prosincu 2023. godine rušenjem starih skladišta otvoreno je gradilište autobusnog terminala Žabica u Rijeci. Riječ je o projektu koji obuhvaća novi autobusni terminal, najmanje 14 perona, javne garaže s 884 mjesta te 8.000 kvadrata trgovačkih i poslovnih prostora.
Ovo je gradilište Rijeka čekala više od dva desetljeća, a sada građani već polako mogu zamisliti kako će transformacija top lokacije uz more izgledati. Naime, nakon nešto više od godinu dana radova ova bauštela izlazi na površinu radovima na temeljenoj ploči.
Izvedba temeljne ploče
Za idejno rješenje budućeg autobusnog terminala Žabica zaslužan je arhitektonski ured 3LHD iz kojega su upravo s javnosti podijelili fotografije gradilišta i informacije o realizaciji projekta.
– Budući autobusni terminal Žabica, smješten između željezničkog kolodvora i pomorskog putničkog terminala, integrirat će ceste, rampe, vijadukte i pješačke koridore na više razina. Završetkom projekta, obala u centru Rijeke postaje zona bez automobila, čime je omogućeno stvaranje Rive kakvu svaki obalni grad na Jadranu zaslužuje. Na gradilištu se kraju privode zahtjevni geomehanički radovi i postavljanje pilota te je krenula izvedba temeljne ploče, kažu iz 3LHD-a.

Žabica Rijeka | foto: 3LHD
Posveta lučkim kranovima
Iz 3LHD-a su objavili i detalje o izgledu i sadržaju nove zgrade terminala. Ona dužinom od 225 metara reminiscira masivnost skladišta, dok su urbani blokovi odredili visinski gabarit i podjelu kuće u zone – blokove s atrijima. Konstrukcija i fasada su čelične, te svojevrsna su posveta lučkim kranovima i konstrukcijama, a ujedno omogućavaju veće raspone i kvalitetnije oblikovanje prostora.
Ističe se kako je područje novog terminala okruženo svim vrstama prometa – željezničkim, teretnim, lučkim, cestovnim i pješačkim pa je nova infrastruktura zgrade postala urbana strategija, puno više od same arhitekture. Pješački pristupi osigurani su iz Krešimirove ulice, novooblikovanog trga Žabica i produžene ulice Riva, a svi se objedinjuju na najnižem nivou zgrade, od kuda kreću na više etaže. Projektiranjem je stvoren kvalitetan i dostupan ‘pješački otok’ autobusnog kolodvora s kojeg je omogućen pristup peronima, bez preklapanja pješačkog i kolnog prometa.

Žabica Rijeka | foto: 3LHD
Novi sadržaji uz more
Vrijednost investicije iznosi približno 70 milijuna eura, a investitor je Best In Parking. Ističe se kako realizacijom projekta Grad Rijeka neće dobiti samo moderni autobusni kolodvor i garažu o kojoj se dugo priča, već i svojevrsno otvaranje prema moru, te nove sadržaje na prostoru između zgrade Lučke uprave i Rive Boduli.
Također, kako je najavljeno uoči početka radova, Grad Rijeka će zajedno s kupcem nekretnina na Zapadnoj Žabici izgraditi nastavak Ulice Riva. Napominje se kako je riječ o potezu koji je važan ne samo kao pristup novom kompleksu, već i kao veza Ulice Riva na nedavno otvorenu cestu D403.
U sklopu navedenih prometnih rješenja odnosno izgradnjom spoja Ulice Riva na cestu D403 otvorit će se i pristup dijelu kompleksa Metropolis koji se sada nalazi duboko u lučkom području. Nakon preseljenja autobusnog kolodvora na novu lokaciju, slijedi uređenje Trga Žabica i omogućavanje promjene odvijanja prometa u užem dijelu grada.
Novi autobusni kolodvor gradit će se i u Rovinju, doznajte ovdje detalje.