Pretraga

Otvaranje graničnog prijelaza sve je bliže, most od 20 milijuna eura konačno će dobiti funkciju

A- A+

Granični prijelaz kod Gradiške značit će veliko prometno rasterećenje i bolju poveznicu sa susjedima. Zasad je završena glavnina radova s obiju strana granice, no Hrvati trebaju još malo ‘potegnuti’. Prije nego proteče veza prema Sarajevu ostatku BiH, a na koncu i Beogradu, treba izgraditi još 20-ak kilometara s hrvatske strane. Po završetku radova i samog graničnog prijelaza most preko Save od 20 milijuna eura tri godine nakon izgradnje konačno će dobiti funkciju.

Most preko Save izgrađen 2022. EU novcem | foto: YouTube screenshot (Na Hrvatskim cestama)

U listopadu 2023. godine u sustavu javne nabave pokrenut je natječaj za izvođača važne dionice koja će Hrvatsku povezati s BiH, graničnog prijelaza kod Stare Gradiške. U veljači 2024. za izvedbu je po kriteriju najjeftinije ponude odabran izvođač Integral Inženjering iz susjedstva. Čeka se kraj izgradnje naše strane koja je važna i za susjede, a navodno se kroz koji mjesec nazire kraj radova.

Najbrža veza sa susjedima

Početkom svibnja 2024., Ministarstvo vanjskih i europskih poslova Republike Hrvatske objavilo je početak izgradnje novog graničnog prijelaza između Hrvatske i BiH kod Gradiške. Netom nakon najave, krenulo se graditi uz novi most preko Save. Najavljeno je da bi novi prijelaz trebao postati najbrža cestovna veza od Zagreba do sjevernih dijelova Bosne i Hercegovine.

Izdvojeni članak

Probijena druga cijev najdužeg cestovnog tunela kod susjeda

Osim graničnog prijelaza, čeka se na završetak izgradnje prvog dijela dionice brze ceste do mosta na Savi koja će susjede povezati s autocestom Zagreb-Beograd. Iz Hrvatskih cesta potvrđeno je da se završetak radova očekuje krajem svibnja ove godine. Iz HC-a su dodali da se prvenstveno čeka završetak radova na graničnom prijelazu s hrvatske strane, a rok za završetak je 2. svibnja, javlja akta.ba.

Iz Hrvatskih cesta pojasnili su kako će se tek po završetku radova na graničnom prijelazu s hrvatske strane u blizini novoizgrađenog mosta moći nastaviti radovi na dovršetku trase brze ceste, a koji se iz tehnoloških razloga ne mogu realizirati prije. No, dionica do Novog Varoša neće biti puštena u promet prije izdavanja uporabne dozvole.

Granični prijelaz Gradiška još nije aktivan | foto: YouTube screenshot (Na Hrvatskim cestama)

Prometno rasterećenje

Napominjemo da je granični prijelaz s hrvatske strane posljednji objekt na predmetnoj trasi koji nedostaje da bi novi, 20 milijuna vrijedan most izgrađen uz financijsku potporu Europske unije još 2022. godine konačno dobio funkciju. Ujedno je sastavni dio spomenute autoceste koja od Bosanske Gradiške vodi jednim krakom do Banja Luke, a drugim do Doboja, a imat će i priključak na autocestu na koridoru Vc prema Sarajevu i Pločama.

Iz ministarstva je najavljen kraj radova na izgradnji priključne brze ceste do Okučana koja s hrvatske strane povezuje most s autocestom Zagreb-Lipovac te puštanje u funkciju prije završetka prijelaza. Kao rok je zadan svibanj ove godine, a banjalučki Integral Inženjering dosad je zgotovio oko 80 posto trase.

Izdvojeni članak

Ovo su 3 mega cestovna projekta u Hrvatskoj koji nikako da završe, ima li kraja?

Smatra se kako će novi granični prijelaz značiti znatno prometno rasterećenje, budući da se promet trenutno s bosanskohercegovačke strane odvija kroz samu Bosansku Gradišku i uski most preko Save. Kako se tim pravcem odvija najveći dio teretnog cestovnog prometa između dvije države, česta su zagušenja i prometni čepovi.

Most od 20 milijuna eura

Podsjetimo kako se na puštanje novog graničnog prijelaza između Stare Gradiške u Hrvatskoj i Gradiške u BiH čeka nekoliko godina. Most preko Save kojim će se po otvaranju prijelaza odvijati promet sagrađen je 2022., a do danas još uvijek nema funkciju zbog pomicanja rokova s hrvatske strane.

Nakon izgradnje mosta postojale su teorije kako su za otezanje odgovorne Hrvatske ceste ili možda Ministarstvo financija. Kako bilo, nadležno ministarstvo u svibnju prošle godine nagađanjima je stalo na kraj potvrdivši nastavak radova, nakon čega bi granični prijelaz ostao posljednji element koji će trebat realizirati prije konačnog otvaranja nove granice i rasterećenja starog prijelaza.

Ovdje pročitajte sve o najvećem klizištu u Hrvatskoj. Priča o tome zašto se dogodio odron i kako teče sanacija je nevjerojatna.

Copy link
Powered by Social Snap