Pretraga

Rotacijski parking kao rješenje za Zagreb? Evo što kaže jedan od kandidata za gradonačelnika

A- A+

Lokalni izbori u Zagrebu se približavaju, a kandidati za gradonačelnika sve su aktivniji na društvenim mrežama. Jedan od njih je i Vedran Jerković iz koalicije Centar/Fokus, koji problem parkiranja planira riješiti uvođenjem vertikalnih rotacijskih parkinga. Kako kaže, takva bi rješenja bila vrlo funkcionalna te bi oslobodila prijeko potreban prostor za parkiranje u prvoj zoni, odnosno u strogom centru grada.

Rotacijski parking | Vedran Jerković FB

Lokalni izbori su sve bliže, a u Zagrebu se politička scena tek počinje zahuktavati, dok je jedno od gorućih pitanja – gdje parkirati u glavnom gradu. Kandidat koalicije Centar/Fokus za gradonačelnika, Vedran Jerković, na svom službenom Facebook profilu predstavio je svoje rješenje problema parkiranja: rotacijske parkinge. Građani bi mogli kupiti parkirno mjesto ili ga rezervirati putem mobilne aplikacije.

Vertikalni rotacijski parking

Jerkovićeva ideja uključuje postavljanje vertikalnih rotacijskih parkinga na različitim lokacijama u gradu, primjerice u Klaićevoj ulici. Uz to, planira izgradnju podzemnih garaža, što bi, prema njegovom mišljenju, značajno smanjilo problem parkiranja—i to već u prvoj godini mandata.

– Takve parkinge ćemo postaviti na postojećim javnim parkiralištima kako bismo povećali broj mjesta, ali omogućit ćemo i njihovo postavljanje u dvorišta zgrada gdje za to ima prostora. Rotacijske parkinge moguće je postaviti u roku kraćem od pola godine, što znači da ćemo problem parkiranja riješiti već u prvoj godini mandata! Podzemne garaže ćemo također graditi, ali one će biti gotove tek krajem mandata. Rotacijski parkinzi riješit će problem u vrlo kratkom roku jer za njih nije potrebna građevinska dozvola. Dodatno, građanima ćemo omogućiti da otkupe parkirališna mjesta u rotacijskim parkinzima koji će biti postavljeni u dvorištima zgrada. Uvest ćemo i ‘flat rate’ parkirnu kartu kojom će se moći parkirati svugdje, a mjesta na određenom rotacijskom parkingu moći će se rezervirati putem mobitela, objavio je Jerković.

Manjak parkirnih mjesta

Jerković je istaknuo i problem velikog broja izdanih povlaštenih parkirnih karata u odnosu na broj dostupnih mjesta. U prvoj zoni izdano je čak 13.000 povlaštenih karata, dok postoji samo 8.000 parkirnih mjesta.

– To znači da, kada se ujutro probudite, prva zona već je u minusu 5.000 parkirnih mjesta, a u minusu je i druga zona. I to je stanje prije nego što u grad pristigne još velik broj automobila iz Zagrebačke županije. Tome treba dodati i planove aktualne gradske vlasti, koja namjerava ukloniti još više od 1.000 parkirnih mjesta postavljanjem polupodzemnih spremnika za otpad. Nedostatak parkirnih mjesta postoji i u drugoj i trećoj parkirališnoj zoni, dodao je Jerković.

Izdvojeni članak

Rotacijska garaža od pola milijuna eura: Još se trebaju postaviti fasadne oplate

Kako će funkcionirati?

Na objavljenim vizualima prikazano je kako bi rotacijski parkinzi izgledali, a Jerković je pojasnio i kako bi funkcionirali. Uz to, predstavio je i prijedlog rješenja za gospodarenje otpadom, kojim bi se spriječio gubitak oko tisuću parkirnih mjesta.

– Rotacijski parkinzi i vizualno su vrlo kvalitetno rješenje, što možete vidjeti na našim prikazima dizajna. Njihova je funkcionalnost odlična jer omogućuju preuzimanje automobila s parkinga u otprilike jednu minutu. Danas čak 20% vremena provedenog u gradskoj vožnji otpada na traženje parkirnog mjesta. Na ovaj način ne samo da ćemo riješiti problem parkiranja, već ćemo i smanjiti prometne gužve u gradu, što će pozitivno utjecati na kvalitetu zraka. Prošlog tjedna predstavili smo i rješenje za gospodarenje otpadom, kojim ćemo spriječiti gubitak više od 1.000 parkirnih mjesta, a sve navedeno nadopunit ćemo i izgradnjom podzemnih garaža. U Splitu je dokazano da se ovakvi projekti mogu realizirati unutar jednog mandata, zaključio je Jerković. Pogledajte ovdje kako izgleda rotirajući parking u Puli.

Rotacijski parking | Vedran Jerković FB

Copy link
Powered by Social Snap