Rusija i Sjeverna Koreja na granici grade Most prijateljstva od 100 milijuna eura, već se vide vizure
Započela je izgradnja ‘Mosta prijateljstva’, koji će povezivati Rusiju i Sjevernu Koreju preko rijeke Tumen. Riječ je o investiciji vrijednoj 100 milijuna dolara, a projekt je povjeren nepoznatoj tvrtki Tonnel Yuzh Stroi iz Sočija. Most će biti dug 850 metara, pri čemu će Rusija izgraditi 300 metara sa svoje strane, povezujući ga s autocestom. Sjeverna Koreja, međutim, tek treba započeti izgradnju svog dijela mosta.

Rijeka Tumen | Foto: YT screenshot
Rusija je ubrzala izgradnju novog višemilijunskog automobilskog ‘Mosta prijateljstva‘ prema Sjevernoj Koreji preko rijeke Tumen, piše nknews.org. Nakon što su pripremni radovi na dugo odgađanom projektu započeli krajem prošle godine, sada su uočeni temelji mosta. Unatoč zimskim uvjetima, temelji su ‘usidreni’ na korito zaleđene rijeke, vjerojatno ručnim radom, dok se očekuje da će se teglenice s dizalicama pojaviti s dolaskom proljeća i topljenjem rijeke.
Projekt vrijedan preko 100 milijuna dolara
Izgradnja se ubrzala nakon što su ruski predsjednik Vladimir Putin i sjevernokorejski čelnik Kim Jong Un prošle godine postigli sporazum o realizaciji projekta. Početkom veljače ruska vlada imenovala je malu neprofitnu tvrtku Tonnel Yuzh Stroi iz Sočija kao glavnog izvođača. Projekt je procijenjen na više od 100 milijuna dolara (preko 9 milijardi rubalja), a završetak radova predviđen je do kraja 2026. godine.
Most će biti dug 850 metara, od čega će Rusija izgraditi 300 metara na svojoj strani, povezanih s autocestom dugom 2,4 kilometra. Zanimljivo, izgradnja mostova dugačkih oko jedan kilometara, u Rusiji obino traje od jedne i pol do tri godine.
Simbolična, a ne praktična uloga
Iako bi most mogao povećati trgovinsku razmjenu između dviju zemalja, stručnjaci ostaju skeptični oko njegove praktične važnosti. Profesor Andrei Lankov s Kookmin Sveučilišta u Južnoj Koreji smatra da će most imati uglavnom simboličnu ulogu.
– Sjeverna Koreja nema razvijenu mrežu asfaltiranih cesta, a većina robe prevozi se željeznicom ili morem, rekao je Lankov za NK News. Dodao je kako ni potencijalni rast trgovine ne bi promijenio činjenicu da ceste u Sjevernoj Koreji ostaju u lošem stanju. Što se tiče izbora izvođača, Lankov vjeruje da je mala i nepoznata tvrtka paravan za izbjegavanje međunarodnih sankcija.
Gradnja na sjevernokorejskoj strani tek počinje
Dok su radovi na ruskoj strani u punom jeku, Sjeverna Koreja tek treba započeti izgradnju na svojoj strani rijeke Tumen. Ipak, nastavljaju se stari sjevernokorejski projekt poput mosta preko rijeke Yalu koja povezuje kineski Dandong i sjevernokorejski Sinuiju. Kina je svoj dio mosta preko rijeke Yalu izgradila 2014., ali još uvijek nije otvoren za prekogranični promet.
– Transport robe u Sjevernu Koreju cestom, korištenjem kamiona, gotovo nikada nema smisla, osim u slučajevima kada se isporuke obavljaju u pogranična područja ili kada su ceste u relativno pristojnom stanju, poput veze između kineskog Dandonga i Pjongjanga, dodao je Lankov.
Most prijateljstva Grčke i Turske
Osim Sjeverne Koreje i Rusije, nekoć zaraćene zemlje Turska i Grčka će se uskoro ponovno povezati ‘Mostom prijateljstva’. Glavna studija projekta i njegov dizajn su gotovi, a uskoro će se pronaći i izvođač radova. Tako će ‘Most prijateljstva’ postati vrlo važno čvorište budućeg ‘Koridora IV’ koji će se sastojati od nekoliko dionica autocesta od 602 kilometra, kako na turskoj, tako i na grčkoj strani. Novi most preko rijeke Evros bit će dug 841 metar, a njegova izgradnja očekuje se 2027. godine.
Inače, novi most će služiti kao pandan postojećem mostu Ipsala – Kipi preko rijeke Meriç. Taj most, zbog povećanog prometa teških vozila i koncentracije turista nije u adekvatnom stanju. Novi ‘Most prijateljstva’ poboljšat će uvjete sigurnosti na cestama i osigurati nesmetano kretanje putnika i robe između dviju zemalja. Više o tome pročitajte ovdje.