Pretraga

Zna se tko će srediti važan nadvožnjak u Zagrebu: Napad bagera izazvat će ozbiljan ‘krkljanac’

A- A+

Nadvožnjak Zagrebačka avenija-Selska cesta jedan je od najvažnijih u Zagrebu. Bez njega grad ne bi funkcionirao isto, ali će nagrižen zubom starosti svejedno morati u izvanredno održavanje. Sada je poznato da će ovaj postupak za 2,5 milijuna eura u roku od pet mjeseci najvjerojatnije izvesti tvrtka Sitolor. No, ništa nije potpuno sigurno prije potpisivanja ugovora.

nadvožnjak Zagrebačka-Selska | screenshot GoogleMaps

Brojni dijelovi prometne infrastrukture u Zagrebu davno su izgrađeni i degradirani zubom vremena. Jedan takav je neizmjerno važan nadvožnjak Zagrebačka avenija-Selska cesta.

Početkom godine u javnoj nabavi pojavio se postupak izvanrednog održavanja tog dijela infrastrukture, a sada se zna i tko izvodi radove. Ovaj posao najvjerojatnije će odraditi tvrtka Sitolor, s kojom se sprema sklapanje ugovora vrijednosti 2.521.999,94 eura s PDV-om.

Izdvojeni članak

Problemi zagrebačkih mostova: ‘Puknuti’ zid, tramvajski kolosijek koji propada, jedan se skoro urušio

Najvažniji prometni pravac

Ponuda je odabrana kriterijem ekonomski najpovoljnije, te je prvoodabrani gospodarski subjekt predložen za sklapanje ugovora o javnoj nabavi. Podsjetimo, bude li sklopljen ugovor, Sitolor će izvesti radove na jednom od najvažnijih prometnih pravaca u Zagrebu, a nadvožnjak valja hitno srediti jer je prilično oštećen pod teretom brojnih automobila koji njime svakodnevno prođe.

Važnost nadvožnjaka nad Selskom cestom pokazuje to što njime u prosjeku dnevno prođe između 60 i 90 tisuća vozila, dopuštenom brzinom prometa od 80 km/h. Nije stoga čudo da je dio infrastrukture raspona 102,8 metara nagrizao zub vremena te da do danas ima oštećenja koja traže intervenciju.

nadvožnjak Zagrebačka-Selska | screenshot projektna dokumentacija (EOJN)

Među glavnim problemima zbog kojih je sanacija neophodna tragovi su vlaženja na podgledu rasponske konstrukcije, gnječenje ležaja, korozija čeličnih ploča te bubrenje i korozija ležaja koji su uočeni na staroj konstrukciji. Sukladno problemima, već smo pisali, predviđen je jasan tijek sanacije.

Ozbiljna oštećenja

Nadvožnjak na Zagrebačkoj aveniji premošćuje Selsku cestu s ukupno pet raspona i oslanja se na četiri stupišta. Svako od ovih stupišta čine dva masivna stupa.  Pregledom stručnjaka na građevini je zamijećeno nekoliko ključnih oštećenja.

Zamijećena su vlaženja i izluživanja u podgledu koja otkrivaju loše stanje izolacije, a zbog čega je degradirana donja donja strana rasponske konstrukcije. Na ovom dijelu iz tog je razloga predviđeno kompletno uklanjanje oštećenog betonskog sloja.

nadvožnjak Zagrebačka-Selska | screenshot projektna dokumentacija (EOJN)

– Nakon provedenog hidrodemoliranja rasponske konstrukcije, postojeća armatura se čisti i premazuje zaštitnim antikoroznim sredstvom i po potrebi oštećena armatura zamjenjuje, a uočene pukotine se injektiraju dvokomponentnom epoksidnom smolom, stoji u opisu sanacije u Elektroničkom sustavu javne nabave.

Tehničkim specifikacijama planoranog zahvata predviđeni su radovi na kolniku, revizijskim stazama, razdjelnom pojasu, opremi nadvožnjaka kao i na gornjoj strani rasponske konstrukcije. Zna se da sanacija neće mijenjati širinu nadvožnjaka koja ostaje 2.365 centimetara, s dva obnovljena kolnika jednake širine od 845 centimetara te obnovljenim razdjelnim pojasom i revizijskim stazama s ogradama. Predviđa se da bi radovi kad krenu mogli potrajati oko pet mjeseci.

Kako je saniran Jadranski most u Zagrebu, pročitajte ovdje.

Copy link
Powered by Social Snap