Pretraga

Gradilište iz zraka: Ovoj je najzahtjevnija dionica Koridora V c kroz BiH

A- A+

Trenutno najveća gradilišta na Koridoru V c u Bosni i Hercegovini nalaze se u Zeničko-dobojskom kantonu, na relaciji Zenica-Žepče. Ovdje se grade čak četiri dionice čijom izgradnjom će građani Bosne i Hercegovine dobiti novih 20 funkcionalnih kilometara puta. Ukupne vrijednost investicije iznosi čak 419,1 milijuna eura sa PDV-om. Najzahtjevnija dionica je Vranduk – Ponirak koja se proteže kroz nanizane strme padine. Evo kako izgleda gradilište iz zraka.

gradilište Vranduk - Ponirak

gradilište Vranduk – Ponirak | foto: Autoceste FBiH

Trasa autoceste dionice Vranduk – Ponirak u okviru Koridora V c na sjeveru Bosne i Hercegovine nastavlja se na dionicu Nemila – Vranduk i na jugu na dionicu Ponirak – Vraca. Ukupna dužina dionice iznosi 5,3 kilometra. Od objekata na trasi se izdvajaju mostovi Vranduk 1 i Vranduk 2 ukupne dužine 780 metara koji se izvode tehnologijom konzolne gradnje i tunel Vranduk. Kao i tri manja vijadukta ukupne dužine 300 metara. Vrijednost Ugovora za izgradnju je 76.592.799,03 eura s PDV-om.

Izdvojeni članak

Skandalozna istraga kod susjeda: Tunel od 5 km grade već 8 godina, ‘ulupano’ 200 milijuna eura

– Izgradnja ovih dionica je kompleksna i zahtjevna iz razloga što data trasa ne ide ravnicom već brdskim predjelima, te se velikim dijelom sastoji u izgradnji objekta kao što su tuneli, mostovi i vijadukti sa malim udiom trase autoceste, kažu iz Autocesta FBiH.

Visoki potporni zidovi

Specifičnost trase je tlocrtno i visinski razdvojen lijevi i desni kolnik autoceste zbog činjenice da se autocesta proteže kroz jako strme padine. Autocesta se nalazi u većem dijelu u zasjeku, zbog čega je projektiran značajan broj visokih potpornih zidova koji će se raditi tehnologijom armirane zemlje.

Ugovor o izgradnji autoceste na Koridoru Vc, poddionica Vranduk – Ponirak potpisan je 15. svibnja 2019. godine. Izvođač radova je konzorcij Azvirt L.L.C (Azerbejdžan) i Hering d.d. Široki Brijeg (BiH). Nadzor nad izvođenjem radova obavlja pak konzorcij DRI upravljanje investicijama (Slovenija) – DIVEL Sarajevo (BiH).

Izmještanje magistralne ceste M17

Na prethodnu dionicu u Topčić Polju nadovezuje se dionica Nemila – Vranduk ukupne dužine 5,7 kilometra. Autocesta je projektovana sa dva, razdjelnim pojasom odvojena kolnika, koji će imati po dvije vozne trake širine 3,75 metara i jednu zaustavnu traku širine 2,5 metara. Na trasi autoceste gradit će se vijadukt Stara Stanica i četiri podvožnjaka. Vrijednost ugovorenih radova iznosi 64.956.530 eura sa PDV-om

Na izmještenom dijelu magistralne ceste, na potezima gdje trasa magistrale dolazi u koliziji sa rijekom Bosnom gradit će se dva mosta M1 i M2. Također, planirana je izgradnja i jednotračne kružne raskrsnice u naselju Nemila. U sklopu izgradnje poddionice Nemila – Vranduk izvodi se i regulacija rijeke Bosne kroz Nemilu u dužini oko 3 kilometra.

Probijena je druga cijev tunela Kobilja glava, ispod 500 kuća miniralo se više od dvije godine, doznajte ovdje detalje.

Copy link
Powered by Social Snap