Susjedi grade najduži tunel u državi: Na gradilištu gotovo 250 radnika i 50 teških strojeva
Veliki projekt izgradnje tunela u susjedstvu bliži se svom završetku. Riječ je o tunelu Iriški venac, koji predstavlja važan dio Fruškogorskog koridora dugog 44 kilometra. Na gradilištu trenutačno radi 245 radnika, a angažirano je više od 50 teških strojeva i mehanizacije. Kada bude dovršen, tunel će se protezati na oko 3,5 kilometra u oba smjera, čime će postati najduži tunel u zemlji.

Iriški venac | Foto: YT screenshot
U susjedstvu se ne govori samo o stadionima, nego i o tunelima. Već se neko vrijeme, u sklopu kineske inicijative ‘Pojas i put’, gradi najduži tunel u Srbiji, koji je, prema najnovijim informacijama vlasti, sve bliže svom završetku. Riječ je o dvocijevnom tunelu Iriški venac, dijelu Fruškogorskog koridora dužine 44,41 kilometar, koji će povezivati Novi Sad i Rumu. Kada bude dovršen, tunel će se protezati na oko 3,5 kilometra u oba smjera, čime će postati najduži tunel u zemlji.
Iskopano 6.000 metara tunelskih cijevi
Srbijanske vlasti pohvalile su se na društvenim mrežama kako je dosad iskopano oko 6.000 metara tunelskih cijevi, a završetak radova i puštanje u promet očekuje se za nešto više od godinu dana. Očekuje se da će projekt znatno skratiti vrijeme putovanja – vožnja od Novog Sada do Loznice, koja trenutačno traje oko tri i pol sata, trebala bi se smanjiti na svega 90 minuta.
Istaknute su i brojne prednosti koridora: od povećanja sigurnosti i prometne povezanosti do poticanja gospodarskih ulaganja u regiju. Posebno je naglašena i ekološka vrijednost tunela, jer će preusmjeravanjem prometa sa površinskih prometnica pridonijeti očuvanju bioraznolikosti Nacionalnog parka Fruška gora.

Iriški venac | Foto: YT screenshot
245 radnika i teška mehanizacija
Na gradilištu je svakodnevno angažirano 245 radnika i više od 50 jedinica teške mehanizacije. Tunel je dio šire trase Fruškogorskog koridora, koja uključuje i most preko Dunava dužine 1,7 kilometara, te prometnu vezu s više autocesta i brzih cesta u Vojvodini i zapadnoj Srbiji. Idejni projekt tunela izrađen je još 2016. u Institutu za puteve, dok je nominalni investitor Koridori Srbije. Ugovor o izgradnji potpisan je s kineskom tvrtkom CRBC, a ukupna vrijednost projekta iznosi 606 milijuna eura.
U završnoj fazi projekta, svjetlo na kraju tunela doslovno se nazire. Osim glavnih tunelskih cijevi, izgrađena su i dva spojna tunela, namijenjena evakuaciji pješaka i prolasku interventnih vozila. Među tehničkim zanimljivostima ističe se pokretna oplata za postavljanje hidroizolacije.

Iriški venac | Foto: YT screenshot
SCL metoda
Tunel se gradi klasičnom SCL (Sprayed Concrete Lining) metodom koja podrazumijeva primarnu podgradu od mlaznog betona, čeličnih remenata i stijenskih sidara, a nakon toga slijedi sekundarna obloga od livenog betona debljine 35 centimetara, koja služi za montažu rasvjete, ventilacije i druge opreme, piše gradnja.rs. Trenutno se radovi izvode na obje tunelske cijevi, s ulaznog i izlaznog portala. U tijeku je postavljanje hidroizolacije, izgradnja sekundarne obloge, te polaganje hidrotehničkih instalacija i radovi na invertnim slojevima. Do sada je završeno 85 posto iskopa – lijeva cijev je iskopana u dužini od 2.953 metra, a desna 3.046 metara.
Sekundarna obloga je dovršena na ukupno 3.857 metara, što čini oko 55 posto planirane dužine. Dnevni napredak na sve četiri napadne točke iznosi između šest i osam metara. Prema sadašnjoj dinamici, desna tunelska cijev trebala bi biti probijena u listopadu 2025., a lijeva mjesec dana kasnije. Radovi se odvijaju 24 sata dnevno, bez prekida. U Europi se gradi nekoliko mega tunela, a više o njima pročitajte ovdje.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.