Gradi se nova Zagrebačka obilaznica: Na granici dviju županija totalna rekonstrukcija cesta
Zagrebačka županija uvelike gravitira Zagrebu, no najprometnijom obilaznicom u državi koja kruži oko glavnog grada prometuju i mnogi drugi. Budući da njome ljeti prođe i po 80.000 automobila dnevno, sprema se plan za izgradnju novih 95 kilometara infrastrukture koji će povećati kapacitete obilaska glavnog grada. Bit će ovo skroz nova Zagrebačka obilaznica, a o svemu doznajemo više od Hrvatskih autocesta.

vijadukt | Pexels
Najprometnija obilaznica u državi, takozvana Zagrebačka obilaznica, dobiva ‘sestru’. Iz Hrvatskih autocesta u veljači nam je potvrđeno da bi se nadograđivala još jednim trakom, a radovi bi uključivali i uklanjanje postojećih te izgradnju novih objekata duž predviđene trase, a sada stiže vijest o izgradnji potpuno nove obilaznice.
Potvrđeno nam je da će se zbog preopterećenosti na prostoru Zagrebačke županije i Grada Zagreba graditi 95 kilometara kojima će se rasteretiti postojeću infrastrukturu. Doznajemo kako se upravo sprema nabava za izradu projektne dokumentacije, a kad se odabere izvođač, projekt bi se mogao pripremati do dvije godine.
Obilazak Zagreba
Kako smo pisali početkom godine, Zagrebačka obilaznica, iznimno važna dionica autoceste koja u obliku sova ‘U’ obilazi glavni grad, trebala bi dobiti novu vizuru. Taj dio Paneuropskog koridora X sagrađen prije okvirno pola stoljeća, kojim ljeti dnevno prođe i po 80.000 vozila dobiva treći vozni trak, a cilj radova rasteretiti je postojeću prometnu infrastrukturu ogromne količine vozila. Projekt rekonstrukcije trebao bi zahvatiti trasu od skoro 30 kilometara.
– Dosad je izrađeno idejno rješenje rekonstrukcije cijele Obilaznice u duljini od 26 km. U lipnju 2024. godine je zaključen postupak ocjene o potrebi procjene utjecaja zahvata na okoliš te se prikupljaju specifični uvjeti javno pravnih tijela nadležnih na području zahvata kao preduvjeta nastavka daljnjih aktivnosti na izradi projektne dokumentacije i ishođenju potrebnih dozvola, rekli su nam u veljači iz Hrvatskih autocesta o trenutnoj fazi projekta.

vijadukt | Pexels
Dogovori na vrhu
Međutim, izgleda da se na granici dviju županija sprema i mnogo više. Nedavno potpisivanje ugovora između ravnatelja Županijske uprave cesta Zagrebačke županije Tomislava Landeke i direktora HAC-a Borisa Huzjana otkrilo je da se uz postojeću namjerava sagraditi 95 kilometara sasvim nove obilaznice.
Ovaj projekt zauvijek bi promijenio prometovanje kroz 13 gradova i općina koliko ih ukupno gravitira Zagrebu, kao i sve one koji su se primorani proći najprometnijim područjem pored Zagreba. Podatak smo provjerili s Hrvatskim autocestama iz kojih su nam potvrdili planirani zahvat.
Obilaznica za tranzitni promet
Iz HAC-a su napomenuli kako je Zagreb, kao najvažnije i najveće prometno čvorište u državi, ishodište i cilj većine cestovnih tokova daljinskog prometa, kao i usko grlo tranzitnog prometa kroz Hrvatsku. Dodali su da se složenost prometnog problema u Zagrebu rješava novim koridorom obilaznice grada, za kontinuirani protok tranzitnog daljinskog prometa bez zaustavljanja. Pojasnili su kako je primarni cilj južne obilaznice odvajanje tranzitnog od gradskog prometa i njegovo preusmjeravanje oko grada.
– U tu svrhu Hrvatske autoceste planiraju u svibnju 2025. godine pokrenuti javnu nabavu za Izradu studijske dokumentacije za novu obilaznicu Grada Zagreba. Rok za izradu studijske dokumentacije je 2 godine. Nakon izrade studijske dokumentacije pokrenuti će se nabava za daljnju izradu projektne dokumentacije i provedbu upravnih postupaka, naveli su iz Hrvatskih autocesta.
Što će biti s dogradnjom?
Istovremeno, projekt rekonstrukcije postojeće obilaznice (A3) dogradnjom voznog traka u cijeloj duljini od 26 kilometara ide dalje. Obilaznica će, naime, novi trak dobiti na potezu od čvora Zagreb Zapad do čvora Zagreb istok, a zna se i u kojoj je fazi nabava.
Dok je za poddionicu Zagreb zapad u Jankomiru u ovom mjesecu u planu podnošenje zahtjeva za ishođenje lokacijske dozvole te pokretanje natječaja za građevinske radove i opremanje, do kraja godine bit će pomaka i za drugu poddionicu. Na trasi od čvora Lučko do čvora Zagreb zahtjev za ishođenje lokacijske trebalo bi se odviti ove, a izrada daljnje dokumentacije tijekom 2026. godine.
Sama izgradnja prve poddionice trebala bi krenuti u ovoj godini, dok će se više o rokovima za nastavak izgradnje znati dogodine. Kako bilo, radovi na drugoj poddionici neće krenuti prije ishođenja svih potrebnih dozvola i osiguranja financijskih sredstava u narednim planskim razdobljima, razlažu iz HAC-a.

obilaznica | Pexels
Novi čvorovi
Uz zagrebačku obilaznicu, na granici dviju županija, potpisivanje sporazuma na kojemu su sudjelovali Landeka i Huzjan podrazumijevalo je i realizaciju drugih, za taj predio vrlo važnih prometnih projekata. Naime, sporazumom su zapečaćeni i izgradnja novog kružnog toka s pet krakova te novog čvora Paukovec na autocesti, javlja cityportal.hr.
Na lokaciji Sv. Helena namjerava se graditi kružni tok s pet krakova, i to na raskrižju županijskih cesta ŽC 3016, ŽC 3017. Novo kružno raskrižje imalo bi pet privoza da bi vozila bolje cirkulirala, i da bi se postigla veća razina sigurnosti prometovanja. Po novome, u cijeli tok kompletno bi se uključila i pješačka komunikacija, a uz rekonstrukciju raskrižja radilo bi se i na unaprjeđenju postojeće infrastrukture.
Karika za prometno rasterećenje
S druge strane, u skladu s izmjenama i dopunama Prostornog plana Zagrebačke županije, a na inicijativu Općine Brckovljani, Grada Sveti Ivan Zelina te ŽUC Zagrebačke županije, na autocesti A4 uvršten je novi čvor. Riječ je o čvoru Paukovec, koji bi trebao biti još jedna karika odgovorna za rasterećenje prometne infrastrukture u obližnjim naseljima Paukovec, Banje Selo, Hrebinec i Brckovljani, piše cityportal.hr.
– Ovi projekti dokaz su usmjerenosti Županijske uprave za ceste Zagrebačke županije, Hrvatskih autocesta i lokalne samouprave na strateški promišljen razvoj prometne infrastrukture. Kroz međuinstitucionalnu suradnju, pravovremenu pripremu i koordiniranu provedbu, zajednički stvaramo temelje za sigurniju, protočniju i gospodarski potentniju budućnost regije, konstatirao je Landeka. Ovdje pročitajte detalje o sanaciji važnog vijadukta na sjeveru Hrvatske.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.