Pretraga

Konačno se gradi brza cesta u Zagori! Trasa je duga 20 kilometara, a povezuje BiH granicu s rivijerom

A- A+

Hrvatske ceste spremaju natječaj za izradu glavnih projekata s ishođenjem građevinskih dozvola za dionicu državne ceste na realizaciji Zagvozd-Imotski. Riječ je o trasi dugoj približno 20 kilometara za koju vrijednost javne nabave iznosi 1,3 milijuna eura. Zahvat se sastoji od planirane državne ceste koja započinje u postojećem čvoru Zagvozd 2 (spoj D76 i D62), a završava na državnoj cesti D60 na području Vinjana Donjih, te spojne ceste od planirane ceste Zagvozd – Imotski do državne ceste D60 na dionici Krivodol – Lovreć.

Cesta kod Zagvozda

Cesta kod Zagvozda | foto: Grad Imotski

Izgradnjom ceste Zagvozd – Imotski smanjit će se ukupni promet kroz naseljeno područje i opterećenost državnih cesti DC60 i DC76 što će povećati sigurnost i kvalitetu života stanovnika. Ovo se najviše odnosi na rasterećenje između BiH i Makarske rivijere u turističkoj sezoni.

Nova državna cesta imat će funkciju preuzimanja gotovo u cijelosti tranzitnog prometa na predmetnom području, dok će se lokalni promet odvijati postojećom državnom cestom DC76 (nakon izgradnje nove, postojeća će se prekategorizirati). Slijedom navedenog duž planiranog zahvata nije predviđena izrada pješačkih nogostupa ili autobusnih ugibališta.

Izdvojeni članak

Zna se izvođač najskuplje prometnice u RH nakon Pelješkog mosta, spoj na A3 gradit će za 160 milijuna eura

No, kako stoji u Studiji utjecaja na okoliš, u višim razinama projektne dokumentacije, u suradnji s jedinicama lokalne samouprave, ostavljena je mogućnost da iznimno može biti predviđena izgradnja nogostupa na pojedinim lokacijama i autobusnim ugibalištima uz prethodno odobrenje upravitelja javne prometnice.

cesta Zagvozd - Imotski

cesta Zagvozd – Imotski | foto: EOJN

Nužno rasterećenje prometa

Grad Imotski sa okolnim naseljima, tzv. Imotska krajina nalazi se u kontinentalnom dijelu Splitsko – dalmatinske županije u zaleđu planinskog masiva Biokovo, uz državnu granicu s Bosnom i Hercegovinom. Izgradnja autoceste A1 Zagreb – Split – Dubrovnik, koja je položena u podnožju sjeverne padine Biokova, značajno je doprinijela prometnoj povezanosti Imotske krajine na nacionalnoj i regionalnoj razini.

Puštanjem u promet tunela Sveti Ilija kroz masiv Biokovo, područje Imotske krajine je dodatno približio Jadranskom moru, tj. Makarskoj rivijeri, koje je jedno od glavnih turističkih područja Splitsko – dalmatinske županije. Zbog velike turističke atraktivnosti Makarske rivijere, generira se značajan sezonski porast prometa na cestovnom pravcu Zagvozd – Imotski, gdje se preko graničnih prijelaza Vinjani Donji i Vinjani.

Izdvojeni članak

Velebitske ceste: Građene kao ambiciozni pothvati u kamenu, jedna ove godine slavi 200. rođendan

Dodatno, gornji promet iz susjedne Bosne i Hercegovine odvija prema moru preko Imotskog. Pored turističkog prometa, povećale su se radne dnevne i sezonske migracije lokalnog stanovništva.

Zbog turističkog pritiska, područje je izloženo znatnim gospodarskim, društvenim i ekološkim troškovima koji su povezani s cestovnim uskim grlima i lošom kvalitetom cesta. Državne ceste D60 i D76 preuzimaju lokalni i tranzitni promet te ih provlače kroz naselja područja. Veliki volumen prometa, a osobito teških teretnih vozila kroz naseljena područja, smanjuje razinu sigurnosti prometa što povećava opasnost nastajanja prometnih nezgoda, povećava razinu buke i zagađuje zrak te negativno utječe na okoliš i kvalitetu življenja u naseljima promatranog područja.

cesta Zagvozd - Imotski

cesta Zagvozd – Imotski | foto: EOJN

Pet faza izgradnje

Realizacija zahvata predviđena je u fazama, konkretno njih pet. Svaka faza omogućava funkcionalno povezivanje nove trase u postojeću cestovnu mrežu, odnosno na funkcionalno povezivanje nove državne ceste u mrežu postojećih javnih cesta. Svaka faza obuhvaća izgradnju dijela ili cijele trase uz realizaciju novih raskrižja sa ili bez privoza, izmještanje postojećih razvrstanih i nerazvrstanih cesta te izvedbu objekata.

Faza 1, od Zagvozda do Dobrinče je prioritetna dionica te je za nju potrebno predati prvi zahtjev za ishođenje građevinske dozvole i izraditi potrebnu projektnu dokumentaciju. U drugoj fazi radit će trasa od Dobrinče do Poljica, u trećoj fazi od Poljica do Imotskog. Ove tri faze predstavljaju dionicu ukupne dužine od oko 15,3 kilometra koja u kontinuitetu vodi prometne tokove od početka zahvata do grada Imotskog.

U četvrtoj fazi radi se dionica od Imotskog do Vinjana Donjih koja će zaobilazeći grad Imotski usmjeravati promet na granični prijelaz Vinjani Donji (BiH). U petoj fazi radit će se pak dionica Krivodol – Lovreć, dio spojne ceste (OS2) od nove državne ceste, odnosno od planiranog raskrižja s D76 do D60.

Doznajte ovdje sve o aferi Imotski Tower.


Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap