Pretraga

Kuju se planovi za zaleđe Zadra: Umjesto kobne pruge, stižu željeznička obilaznica i novi tunel

A- A+

Okolica Zadra nekada se za put do grada mogla osloniti na željeznicu. No, ona je danas praktički neuporabljiva, ali i nesigurna, što pokazuje da je na njoj bilo i ljudskih žrtava. Dobro je stoga da vlak njome više ne prometuje, a istovremeno se postavlja pitanje i što se u vezi svega namjerava učiniti. Sada je potvrđeno, staru prugu zamijenit će novoizgrađena obilaznica s važnim željezničkim tunelom. Prvi dio projekta je pred lokacijskom dozvolom.

zapuštena željeznica | Pexels

U Zadarskoj županiji od prvog spomena važnog projekta izmještanja željezničke pruge kojom bi se okolica približila gradu željno se iščekuju novosti. Prije par konačno je stigla potvrda da se spremaju lokacijske dozvole za izgradnju postojeće željezničke pruge novom, zaobilaznom trasom, ‘nadesno’ od postojećeg pravca te pripadajućim tunelom Bibinje. Stižu i detalji o tom projektu od 80 milijuna eura.

Željeznička obilaznica, tunel

Na proljeće prošle godine intenzivnije se počelo govoriti o vraćanju pruge u okolicu Zadra proširenjem zastarjelih tračnica. Najavljena je revitalizacija u vidu dogradnje u nekoliko faza, a nadležnom ministarstvu priložena je i Studija o utjecaju na okoliš za projekt Izgradnje željezničke zaobilaznice naselja Bibinje i teretnog kolodvora na predmetnoj pruzi, koji bi doprinijeli boljoj prometnoj povezanosti na tom području.

Izdvojeni članak

Jadranska magistrala najzagušenija je prometnica u državi: Može li ju zamijeniti željeznica?

– Analizom postojećeg stanja vidljivo je da je putnički promet ukinut, dok je teretni na vrlo niskim razinama. Sve to posljedica je vrlo lošeg stanja i neulaganja u željezničku infrastrukturu. U idućem investicijskom ciklusu uložit će se značajni napori da se uz adekvatnu obnovu pruge, kvalitetan vozni red i marketing takav negativan trend zaustavi, stoji u spomenutoj Studiji u pojašnjenju svrhe rekonstrukcije postojeće pruge.

Lokacija zahvata nove željezničke obilaznice, pisali smo, trebala bi zahvatiti područje općine Sukošan i Bibinje, kao i samog grada Zadra. Planiranim zahvatom na pruzi između Knina i Zadra, kojom inače prolaze putnički i teretni vlakovi, predviđena je nova, 6,71 kilometar duga obilaznica naselja Bibinje, kao i tri kilometra dug tunel Bibinje, što je prije par potvrdio i ministar mora prometa i infrastrukture Oleg Butković.

zapuštena željeznica | Pexels

Ništa od obnove

U nedavnom posjetu Zadarskoj županiji, Butković se osvrnuo na strateški projekt oživljavanja željeznice na području grada Zadra i okolice. Prema izjavi ministra, u potpunosti se odustalo od obnove pruge, dok je odlučeno da će se obilaznicu realizirati te sagraditi željeznički tunel u Bibinjama, javlja zadarskilist.hr.

– Cijelo vrijeme smo upućeni u taj problem jer znamo koliko to znači ljudima u Bibinjama. Prije nekoliko godina pokrenuli smo izradu projekta i studijsku dokumentaciju kako bi se izmjestila pruga i izgradio tunel na toj dionici, rekao je Butković.

Dodao je da se izrada dokumentacije privodi kraju kao i da se do kraja godine očekuje lokacijska dozvola. Nakon toga raspisat će se natječaj da bi se krenulo punom parom raditi i na drugoj fazi. Za građevinsku pak dozvolu, kako bi sve išlo brže, ne bi se dijelilo postupke, već se namjerava krenuti s oba dijela odjednom.

Izdvojeni članak

HŽ kreće u milijunsku rekonstrukciju Ranžirnog kolodvora, a iznad njega raste novi vijadukt

Bilo je i žrtava

Spomenuti projekt zadarskoj itekako postojećoj, ali zanemarenoj željeznici vratio bi život koji je iz nje polako vapio neko vrijeme. Naime, do sredine 2014. vlak je vozio trasom koju će zamijeniti nova, proširena – no tada je ukinut, a staro prijevozno sredstvo zamijenili su autobusi. Doduše, i taj je prijevoz nakon 2021. godine potpuno ukinut, a komunikacija na predmetnoj trasi praktički obustavljena.

– Glavni generator teretnog prometa je teretna luka Gaženica. Teretni promet je kao i u slučaju putničkog u kontinuiranom padu. Nakon 2010. i pretovarenih 523.382 tone slijedi značajan pad na 195.283 pretovarene tone u 2011., a negativan trend se nastavlja do danas, stoji u Studiji utjecaja na okoliš.

Uz to stoji i napomena kako je trasa pruge kroz Bibinje trenutno neprikladna i iz aspekta sigurnosti, što je potvrdilo više nesreća s ljudskim žrtvama. Pruga kroz naselje također je problematična jer ga dijeli, a prema stručnoj procjeni izmještanje pruge odande za stanovnike bi značilo i manje buke. Ovdje pročitajte detalje o planiranim obnovama kolodvorskih zgrada diljem Hrvatske.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap