Pretraga

Kreće gradnja novog mosta na državnoj cesti u Gorskom kotaru, stari je u raspadu i čeka rušenje

A- A+

Hrvatske ceste zaključile su javnu nabavu za izgradnju novog mosta Ljubošina s izmicanjem postojeće trase državne ceste u mjestu Ljubošina. Bit će to zamjena za stari most Perić koji je u tako lošem stanju da je zakazan za rušenje. Posao će za 2.023.990,37 eura bez PDV-a obaviti Geotehnika. Otvaranje zahtjevnog  gradilišta očekuje se uskoro, a radovi bi trebali biti završeni unutar 300 dana od prve lopate.

most

most | foto: Freepik

Početkom godine Hrvatske ceste pokrenule su proces koji prethodi izgradnji novog mosta Ljubošina na području Karlovačke te Primorsko-goranske županije, odnosno u katastarskim općinama Gomirje, Hreljin Ogulinski i Vitunj. Gradit će se umjesto starog mosta Perić koji je u toliko lošem stanju da je nepopravljiv i čeka rušenje.

Javna nabava upravo je zaključena, te je između 3 pristigle ponude kao pobjednička izabrana ona građevinske tvrtke Geotehnika koja je iznosila 2.023.990,37 eura bez PDV-a. Za posao su još konkurirale tvrtke Ciglenica iz Zaprešića čija je ponuda odbijena zbog neadekvatne dokumentacije i Mar iz Samobora čija je ponuda prelazila osigurana novčana sredstva naručitelja za nabavu.

Izdvojeni članak

Zna se izvođač najskuplje prometnice u RH nakon Pelješkog mosta, spoj na A3 gradit će za 160 milijuna eura

Ovdje treba reći i da je budžet za realizaciju ovog projekta iznosio 2.150.000 eura bez PDV-a. Kao i da bi odabrani izvođač uskoro trebao biti uveden u posao. Jednom kada radovi krenu sve bi trebalo biti gotovo unutar 300 dana. Uz napomenu da se stari most neće rušiti dok se ne izgradi novi kako bi se održala prometna protočnost na ovoj dionici državne ceste.

Stari most nepopravljiv

Konstrukcija mosta Perić iznimno je loša, preuzak je i nalazi se u nepovoljnom položaju u odnosu na trasu. Promet se preko njega provodi dvosmjerno jednim kolničkim trakom naizmjeničnim propuštanjem vozila, a trasa se cijelom dionicom nalazi u nasipu.

Na plohi zida upornjaka vidljiva su veća vlaženja, procurivanje oborinske i procjedne vode koja dolazi sa kolnika, ispadanje klesanaca od kojih su upornjaci građeni. Oba stupišta su u lošem stanju vidljivo je ispadanje kamenih klesanaca od kojih je zidano stupište.

I rasponska konstrukcija je u lošem stanju s vidljivim vlaženjem, odlomljenim dijelovima konstrukcije te vidljivom korozijom armature. Pješačka ograda je na dijelovima korozirala, a beton u kojem je bila učvršćena se odlomio te stupovi nemaju kontakt sa konstrukcijom.

most Ljubošina

most Ljubošina | foto: screen shot EOJN

Obuhvat radova

Na desnoj strani kolnika predviđena je izgradnja pješačke staze širine 1,6 metara odvojene rubnjakom u odnosu na kolnik. Uz vanjski rub pješačke staze cijelom duljinom predviđena je ugradnja pješačke zaštitne ograde visine 1,1 metar. Kolnička konstrukcija će se projektirati kao fleksibilna za projektno razdoblje od 20 god, s habajućim slojem od asfaltbetona, nosivim bitumeniziranim slojem te mehaničkim nosivim slojem.

Rješenje odvodnje oborinskih voda kao i rješenje konstrukcije mosta preko rijeke Dobra usklađeno je s zahtjevima nadležne službe Hrvatskih vod. Radi prelaska trase državne ceste preko postojećeg potoka potrebno je izvesti regulaciju potoka te izgraditi cijevni propust kroz trup ceste.

Izgradnjom nasipa nove trase državne ceste te priključka servisnog puta ostaje usjek između nasipa ceste i nasipa postojeće pruge. Kako bi se spriječilo nakupljanje vode u prostoru između nasipa izvodi se cijevni propust kroz trup ceste kako bi se prikupljena voda odvela u otvoreni putni jarak te njime u rijeku Dobru.

most Ljubošina

most Ljubošina | foto: screen shot EOJN

Korak po korak

Prije izvedbe svih radova potrebno je izvršiti iskolčenje svih novih i postojećih ukopanih objekata i instalacija. Kao i zaštitu svih postojećih i novih instalacija, izmicanje postojećih instalacija te postavljanje novih instalacija. Dok je prije svih radova na iskopu probnim je šlicevima (ručnim iskopom) potrebno utvrditi stvarni tlocrtni i visinski položaj postojećih instalacija.

Nakon izvršenog skidanja starog asfalta, kreće se sa samim iskopima, a eventualne gradnje ostalih objekata i postavljanja instalacija bit će istovremeno obavljeni. Nakon zatrpavanja rova slijedi detaljno uređenje ‘posteljice’ sa planiranjem i potrebnim zbijanjem do traženih modula stišljivosti, uz vođenje brige o ugrađenim objektima i instalacijama.

Slijedeća etapa je postavljanje rubnjaka, a zatim redom nosivi slojevi u debljini i s padovima, te za kraj asfalt. Montaže poklopaca, rešetki i opreme izvodit će se prije završetka radova na objektu.

Doznajte ovdje sve o gradnji mosta u srcu Risnjaka.


Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap