Gradilište iz zraka: Susjedi na svom najvećem otoku grade vijadukt, željeznice i novu dionicu autoceste
Najveći talijanski otok Sicilija postaje središte velikih infrastrukturnih projekata. Nakon što je u ožujku najavljena izgradnja najdužeg visećeg mosta na svijetu preko Messinskog prolaza, kompanija WeBuild sada je započela radove na izgradnji vijadukta Vallone delle Coste, ključne građevine na dionici autoceste Ragusa – Catania. Istovremeno, na Siciliji se provodi i opsežna modernizacija željezničke infrastrukture. Na gradilištima su trenutačno u funkciji i dva velika stroja za bušenje tunela, što je dio šireg plana unapređenja prometne povezanosti i skraćenja vremena putovanja između glavnih gradova otoka.

Gradilište na Siciliji | Foto: WeBuild
Na talijanskom otoku Siciliji pokrenuti su ambiciozni infrastrukturni projekti koji će temeljito promijeniti prometnu povezanost otoka i unaprijediti gospodarski razvoj. Nakon što je u ožujku najavljena izgradnja najdužeg visećeg mosta na svijetu preko Messinskog prolaza, sada je započela i realizacija ključne dionice autoceste Ragusa – Catania, koja je dio važnog koridora duž istočne obale otoka.
Radovi su trenutno u tijeku na izgradnji monumentalnog vijadukta Vallone delle Coste, najvažnijeg objekta duž trase nove autoceste. Riječ je o armirano – betonskoj konstrukciji koja će povezati tri pokrajine – Ragusu, Cataniju i Syrakuzu, i omogućiti brži, sigurniji i učinkovitiji cestovni promet, kako za putnike, tako i za robu. Projekt izvodi kompanija WeBuild, a naručitelj je ANAS (FS Italiane Group).
Dio šire transformacije
Paralelno s cestovnim projektima, na Siciliji se provodi i velika modernizacija željezničke infrastrukture. WeBuild sudjeluje u izgradnji i udvostručenju 200 kilometara pruge između Palerma, Catanije i Messine, kao dio europskog prometnog koridora TEN-T. Cilj je znatno skratiti vrijeme putovanja: na samo dva sata između Palerma i Catanije te 45 minuta između Messine i Catanije.
Na dionici Lot 4b (Nova Enna – Dittaino) trenutno se sastavljaju dva TBM-a (stroja za bušenje tunela) – Atena i Demetra, koji će uskoro započeti s iskopima tunela Sicani. U međuvremenu, na dionici Lot 4A (Caltanissetta Xirbi – Nova Enna), pristigli su dijelovi TBM-a za tunel Trinacria, koji će krenuti s radovima s istočne strane prema Cataniji.
Napreduju i radovi na dionici Lot 6 (Biccoca – Catenanuova), gdje je nakon postavljanja tračnica u tijeku elektrifikacija pruge. Projekt uključuje udvostručenje oko 38 kilometara željezničke trase, kombinacijom proširenja postojeće i izgradnje nove dvokolosiječne pruge.

Gradilište na Siciliji | Foto: WeBuild
Industrijski rast i zapošljavanje
Usporedno s infrastrukturnim razvojem, projekti imaju snažan učinak na lokalno gospodarstvo. Više od 1.700 tvrtki uključeno je u opskrbni lanac, a planirano je ukupno otvaranje oko 7.000 radnih mjesta, izravnih i neizravnih.
Na području Belpassa već djeluju dvije visokotehnološke tvornice za izradu predgotovljenih elemenata za tunele, a treća je u planu u Dittainu. Webuild također ulaže u obrazovanje novih stručnjaka kroz inovativni centar za praktičnu obuku u Belpassu, gdje se kombiniraju teorija, praksa i rad na simulatorima TBM strojeva uz podršku iskusnih instruktora. Ova kombinacija infrastrukture, obrazovanja i industrijskog rasta pozicionira Siciliju kao ključni prometni i razvojni centar južne Italije, s projektima koji ostavljaju trajan trag za buduće generacije.
Najduži viseći most?
S druge strane, pisali smo kako je izgradnja velebnog mosta preko Messinskog prolaza talijanska je tiha patnja već dugi niz godina. No, kako najavljuju iz talijanske Vlade, projekt vrijedan 13,5 milijardi eura trebao bi započeti već ove godine. Most bi također bio dug 3.300 metara, čime bi postao najduži viseći most na svijetu, ali i ključni dio skandinavsko-mediteranskog koridora Europske unije. Međutim, nisu svi oduševljeni tom idejom.
Neki stanovnici zabrinuti su jer bi se most gradio na području poznatom po seizmičkoj aktivnosti. S druge strane, sicilijanski građanski odbor No Ponte upozorava da projekt još uvijek nema sva potrebna istraživanja, što dovodi u pitanje njegovu opravdanost. Više o tome pročitajte ovdje.

Mesinski most | Foto: YT screenshot
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.