Pretraga

Najvažnija avenija u Novom Zagrebu prostor je za gradnju: Što se ovdje planiralo, a što se sprema?

A- A+

Najveće novozagrebačko križanje omeđeno je arhitektonskim adutima sa tri ugla. No, četvrti već godinama zjapi prazan i čeka na dopunu. Ipak, čini se da vlasnik prazne parcele nije odustao od gradnje budući da je početkom ove godine povukao značajan potez ishodivši lokacijsku dozvolu za projekt poslovne zgrade. Nade još ima i za novu zgradu Hrvatske Lutrije koja bi se trebala graditi na susjednoj čestici.

Novo lice Avenije Dubrovnik | foto: HB format, 3LHD, screenshot GoogleMaps

Avenija Dubrovnik glavna je avenija i ključna prometnica zagrebačkog prostora južno od Save. Njenim središtem prolazi tramvajska pruga, a ima i dva raskrižja, ono s Avenijom Većeslava Holjevca te s Ulicom Savezne Republike Njemačke.

Koliko je važna za grad pokazuje da njome dnevno provozi do 40.000 putnika. Izgled Avenije već dugo nije doživio promjene iako je posljednjih desetak godina bilo govora o tome da bi uz zapadnije raskrižje mogla biti sagrađena nova zdanja – prisjetimo se o čemu je riječ.

Izdvojeni članak

Novo lice Heinzelove: Ovako će izgledati 53 metra visok neboder na ključnom raskrižju

Ključna novozagrebačka avenija

No, prvo ponešto o povijesti same Avenije. Krenula se graditi 1950-ih kao dio plana za realizaciju Novog Zagreba. Isprva je bila podijeljena u dva odvojena dijela, na Aveniju Borisa Kidrića u zapadnom i Aveniju VIII. partijske konferencije u istočnom dijelu, da bi kasnije dobila jedinstveni naziv.

Avenija Dubrovnik je prepoznatljiva po nekoliko za Zagreb značajnih građevina, poput Zagrebačkog Velesajma, zgrade Prve gimnazije, ali i prvijenca mega robne kuće van gradskog centra – Avenueg Malla koji je otvoren 2007. godine te Muzeja suvremene umjetnosti podignutog 2009..

Izdvojeni članak

Preminuo istaknuti arhitekt, idejni tvorac prvih zagrebačkih shopping centara

Svaka nova građevina dodatno je ‘podigla’ značaj te ključne novozagrebačke prometnice, no od MSU-a na njoj se ništa više nije gradilo, iako je bilo planova. Svima koji su upoznati s ‘terenom’ neće biti strana niz godina ograđena, ali nikada izgrađena parcela na jugoistočnom uglu raskrižja Ul. Većeslava Holjevca i Av. Dubrovnik, a govorilo se o tome da bi ondje mogao izniknuti novi poslovni centar Sopot. Uz tu, na Aveniji je u neposrednoj blizini svoju novu zgradu trebala podići i Hrvatska Lutrija.

Poslovni centar Sopot

Početkom godine obje lokacije postaju iznova zanimljive, nakon što je za prostor poslovnog centra u Sopotu, na katastarskoj čestici 840/3 katastarske općine Zaprudski Otok zatražena lokacijska dozvola. Dozvola se odnosila na zahvat građenja zgrade mješovite namjene, odnosno poslovno-stambene zgrade s transformatorskom stanicom. Za tu lokaciju, u igri je bilo nekoliko arhitektonskih rješenja.

Raskrižje Avenije Većeslava Holjevca i Avenije Dubrovnik još je neizgrađeno | foto: screenshot GoogleMaps

Jedno od rješenja vidno je predstavljao centar Porschea, no na naš upit odgovorili su kako ni lokacijska dozvola ni projekt nisu vezani s tvrtkom te da u istim aktivnostima ne sudjeluju. Iz istog razloga rekli su kako nisu u mogućnosti komentirati daljnje planove niti korake za navedenu česticu. Čestica je, podsjećamo, u vlasništvu Atlantic grupe, u vlasništvu 5.475 četvorna metra.

S druge strane, praktički susjedno zemljište, odnosno katastarska čestica broj 835/2 u punom je vlasništvu Hrvatske Lutrije koja je ondje i trebala izgraditi novi poslovni objekt još nakon provedbe arhitektonsko-urbanističkog natječaja u 2020. godini. Ondje je na površini od 7.574 četvorna metra trebala niknuti nova poslovna zgrada, za što je proveden i natječaj, a pobjednička ideja od 22 pristigla rješenja bila je ona Kincl arhitekata, a budući da je projekt i dalje ‘na čekanju’ u budućnosti bismo mogli svjedočiti realizaciji arhitektonske ideje u djelo. Više o pristiglim radovima i ishodu natječaja pročitajte ovdje.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap