Uzdiže se autobusni kolodvor od 70 milijuna eura u srcu Kvarnera, do kraja godine sve će biti tu
Jedno od najatraktivnijih gradilište u Hrvatskoj je svakako kompleksa Zapadna Žabica u Rijeci gdje izgradnja budućeg autobusnog kolodvora, s garažom i pratećim sadržajima, napreduju punom parom. Završena je najvažnija i građevinski iznimno zahtjevna prva faza radova – temelji kompleksa na nasipanom zemljištu riječke luke. Radove izvodi zajednica ponuditelja Texo Molior i Karst, a projekt potpisuje arhitektonski studio 3LHD.

Obilazak gradilišta Kompleksa Zapadna Žabica | foto: Grad Rijeka
Izgradnja novog Autobusnog kolodvora Rijeka, odnosno Kompleksa Zapadna Žabica, započeli su u prosincu 2023. godine, a uz novi autobusni kolodvor s 14 perona, prateće trgovačke i poslovne prostore na površini od oko 8.000 kvadrata bruto, gradi se i javna garaža s oko 900 parkirnih mjesta od kojih će 150 biti osigurano za parkiranje stanara. Vrijednost investicije iznosi oko 70 milijuna eura.
Gradnja Kompleksa Zapadna Žabica, ističu iz Grada Rijeke, predstavlja i početak planiranog urbanog i prometnog preuređenja središta grada, koji uključuje i uređenje novih javnih prostora, u prvom redu Trga Žabica. Radove izvodi zajednica ponuditelja Texo Molior i Karst, a projekt potpisuje arhitektonski studio 3LHD.
Završena zahtjevna prva faza
U sklopu radova, završena je vrlo zahtjevna 1. faza projekta u kojoj su se, nakon rušenja starih skladišta i izmještanja svih instalacija, izvodili radovi dubokog temeljenja i zaštite građevinske jame. Izvedeno je ukupno 363 pilota ukupne dužine 4.300 metara, u koje je ugrađeno oko 2.700 kubika betona i oko 549.000 kilograma armature.
U sklopu druge faze radova trenutno se izvodi betonska konstrukcija objekta, a prema dinamičkom planu gradnje sredinom lipnja očekuje se početak ugradnje nosive čelične konstrukcije. Na gradilištu je trenutno angažirano 75 djelatnika izvođača, od čega 56 armirača i tesara.
San postaje stvarnost
– Izgradnja autobusnog kolodvora na mjestu napuštenog kompleksa skladišta predstavlja urbanu renovaciju ovoga dijela grada. Iznimno sam zadovoljan da nakon desetljeća rasprava, u Rijeci imamo gradilište autobusnog kolodvora i čitavog kompleksa, koji podrazumijeva i izgradnju parkirnih mjesta te komercijalnih sadržaja. Sretan sam što je projekt koji smo najavljivali na početku ovog mandata, sada u fazi realizacije. Radovi se odvijaju predviđenom dinamikom i Rijeka će vrlo skoro imati autobusni kolodvor o kojem su mnogi sanjali, poručio je gradonačelnik, Marko Filipović prilikom obilaska gradilišta u društvu voditelja projekta Zapadna Žabica iz tvrtke investitora Best in Parking, Saše Đukana.
U ime investitora, Đukan je pak potvrdio kako se radovi odvijaju predviđenom dinamikom te se početak rada Kompleksa Zapadna Žabica očekuje u prvom kvartalu 2026. godine. Naglasio je kako će završetkom radova Rijeka dobiti najmoderniji i najbolje opremljen autobusni kolodvor te jednu od najvećih garaža u Hrvatskoj.

Obilazak gradilišta Kompleksa Zapadna Žabica | foto: Grad Rijeka
Ulica Riva
Radi pristupa novoj zgradi terminala trenutno se provode pripreme za izgradnju produžene Ulice Riva. Ovaj projekt se odnosi na izgradnju ulice između lučkog područja i južne strane novog Kompleksa Zapadna Žabica, te rekonstrukciju trga Žabica, s obzirom da se planira uklanjanje postojećeg kolodvora, što će dovesti i do povećanja javne površine.
Preduvjet za početak radova na izgradnji Produžene Ulice Riva bilo je izmještanje dijela kolosijeka željezničke pruge trase Kolodvor Rijeka – Rijeka Brajdica. Radove je ugovorila HŽ infrastruktura kao upravitelj željezničke infrastrukture, a s iznosom od 794.582,98 eura bez PDV-a financirao ih je Grad Rijeka. Izvođač je započeo s izvođenjem radova 13. siječnja 2025. godine te su radovi dovršeni u roku, 15. svibnja.
Produžena Ulica Riva dio je novog cestovnog koridora DC403 – Žabica za koji je Grad Rijeka 2022. godine naručio izradu prometne studije. Na temelju te studije, u ožujku 2025. godine izrađeno je idejno rješenje nove prometnice koja se proteže u smjeru zapad-istok od mjesta završetka lučke spojne prometnice, prolazi kroz lučko područje između postojećih objekata skladišta i završava priključkom na trasu Produžene ulice Riva kao prilazne prometnice kompleksu Zapadna Žabica. Time će se omogućiti direktno povezivanje centra grada i novog autobusnog kolodvora s mrežom autocesta.

Rijeka autobusni kolodvor | vizualizacija

Žabica Rijeka | foto: 3LHD
Izrada Prometne studije
Također, iz Grada Rijeke poručuju kako je u tijeku i izgradnja prometne studija središnjeg područja grada Rijeke, koju zajednički financiraju Grad Rijeka i Hrvatske ceste. Studiju će izraditi tvrtka ELIPSA – S.Z., koja je putem javne nabave odabrana kao izvoditelj studije s ciljem realizacije planiranog urbanog i prometnog preuređenja središta grada.
Studija će obuhvatiti područje šireg centra grada od željezničkog kolodvora na zapadnoj strani do zone Piramide i Brajdice na istočnoj strani, odnosno središnje dionice glavnih gradskih koridora s poprečnim vezama.
Osnovni element preuređenja, koji će biti moguće ostvariti jer će se postojeći autobusni kolodvor na Trgu Žabica izgradnjom novog kolodvora ukinuti, jest reorganizacija prometnih tokova unutar najužeg gradskog središta, na dva najvažnije uzdužna prometna poteza – Ulici Riva te na potezu od Mrtvog kanala do Trga Žabice. Zahvaljujući tome, vođenje javnog prijevoza odvojit će se od ostalog prometa i odvijat će se na potezu Ulica Fiumara – Jelačićev trg – Scarpina – Adamićeva -Trg Žabica i to dvosmjerno. Ulica Riva pak postaje dvosmjerna i namijenjena prometu ostalih vozila.
Trg Žabica
Novo uređenje Trga Žabica nakon uklanjanja postojećeg kolodvora podrazumijeva i povećanje javne površine. Očekuje se da će takvo uređenje Trga Žabica značajno pridonijeti podizanju kvalitete javnog i urbanog prostora. Novim arhitektonskim rješenjem pješački dio Trga Žabica je osmišljen kao površina isprepletena zelenilom i sadržajima za pješake, a prometni dio trga podijeljen je na dva smjera svaki sa po tri prometna traka.
Kroz izradu Prometne studije središnjeg područja grada analizirat će se i uključivanje novoizgrađene ceste D-403 u sustav gradskih prometnica, izgradnja produžene Ulice Riva kao i utjecaj novih parkirališnih i garažnih kapaciteta na odvijanje prometa odnosno novog parkirališta na Delti, garaže novog autobusnog kolodvora i garaže nove marine.
Provedba opisanog projekta pretpostavlja i izvedbu građevinsko-prometnih zahvata rekonstrukcije Jelačićevog trga, te ulica Fiumara i Riva, kao i izmjenu horizontalne i vertikalne signalizacije.

Žabica Rijeka | foto: 3LHD

Žabica Rijeka | foto: 3LHD
Doznajte ovdje sve o zelenoj strani novog autobusnog kolodvora u Rijeci.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.