Pretraga

Napokon gotov najduži most u istočnoj Africi: Proteže se 5 kilometara preko poznatog jezera

A- A+

Afrika posljednjih godina bilježi rast na svim područjima, uključujući i infrastrukturu. Tako je nedavno završena gradnja trećeg najdužeg mosta na kontinentu, a najdužeg u istočnom dijelu Afrike. Riječ je o mostu John Magufuli u Tanzaniji, nazvanom po nekadašnjem predsjedniku zemlje. Most će biti dug 4,7 kilometara, a službeno otvorenje zakazano je za 19. lipnja ove godine.

Most John Magufuli | Foto: YT screenshot

Nastavljaju se veliki infrastrukturni pothvati u Africi. Tako je sada završen najduži most u Istočnoj Africi, odnosno treći najduži na cijelom kontinentu – iza egipatskog mosta 6th October i nigerijskog Third Mainland mosta. Riječ je o John Magufuli mostu u Tanzaniji, čija je vrijednost 260 milijuna dolara, a ime nosi po velikom tanzanijskom državniku, piše globalconstructionreview.com.

Mega projekt

Most ima ukupnu duljinu od 4,7 kilometara, uključujući i 520 metara dionice s niskim stupovima i užadima, što ga čini najdužim u Istočnoj Africi. Službeno će ga otvoriti tanzanijska predsjednica Samia Suluhu Hassan 19. lipnja, dok je projekt u potpunosti financirala njezina vlada.

Izdvojeni članak

Ovaj most dva puta je ‘letio’ u zrak, a danas je najveća lučna kamena prometnica za vlakove na svijetu

U prošlosti su se komunikacije duž južnog dijela Viktorijinog jezera uglavnom oslanjale na trajekte, koji su dodavali tri sata putovanja i usporavali gospodarsku aktivnost između gradova u zoni jezera. Most će imati dvokolosiječnu cestu s ograničenjem brzine od 120 km/h, kojom će se povezati tanzanijski gradovi Usagara, Sengerema i Geita, koji su središta rudarstva i drugih gospodarskih aktivnosti. Na regionalnoj razini, Viktorijino jezero ima potencijal postati trgovačko središte između gusto naseljenih država Velikog jezera – Ugande, Ruande, Burundija i Demokratske Republike Kongo.

Gradili Kinezi

Abdallah Ulega, ministar javnih radova, istaknuo je da je ovaj most jedno od glavnih postignuća njegove vlade. Naglasio je uspjeh u podmirivanju troškova izgradnje.

– Most JP Magufuli predstavlja snažan simbol sposobnosti naše zemlje da mobilizira domaće resurse za transformativnu infrastrukturu, rekao je. Dodao je i da će novi most otključati golemi gospodarski potencijal Jezerske zone.

Radove na projektiranju i izgradnji mosta izvelo je zajedničko ulaganje između China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC) i China Railway 15th Bureau. Tanzanija ima poseban odnos s CCECC-om, koji datira još iz vremena izgradnje legendarne željezničke linije Tazara 1970-ih.

Državno vijeće Kine istaknulo je ovaj projekt kao jedan od ključnih u okviru Inicijative Pojas i put. Pohvalili su građevinski tim zbog primjene inovativnih ekoloških tehnika, poput koferdama, koje su omogućile izbjegavanje podvodnog izlijevanja betona i time značajno smanjile utjecaj na okoliš jezera. Radovi na mostu započeli su 2019. godine pod vodstvom pokojnog predsjednika Johna Magufulija, no bili su privremeno zaustavljeni zbog pandemije Covid-19. Izvorni naziv mosta, Kigongo-Busisi, promijenjen je 2021. godine u čast Magufulija nakon njegove smrti.

Izdvojeni članak

Skandinavci grade novu željezničku prugu, preko 130 milijuna eura za nove mostove, tunele i brzinu od 250 km/h

Stadion u Keniji

Jedan od najpopularnijih sportova na svijetu – nogomet, širi se na sve kontinente. Već je neko vrijeme poznato da će Maroko biti jedan od domaćina Svjetskog prvenstva 2030. godine, no i druge države sve više ulažu u nogometnu i sportsku infrastrukturu.

Tako se u prvom susjedu Tanzanije – Keniji, za potrebe Afričkog kupa nacija, gradi nacionalni stadion Talanta. Stadion će imati kapacitet od 60.000 mjesta, a njegova izgradnja koštat će oko 350 milijuna eura. Projekt izvode kineski izvođači radova. Međutim, pojavili su se problemi – navodno su tisuće radnika stupile u štrajk.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap