Pretraga

Na zagrebačke ceste stiže još stupića: Posao od 90 tisuća eura znači sigurnost za pješake

A- A+

Krajem 2024. godine, u Zagrebu su na nove lokacije postavljeni zloglasni elastični stupići. Kao oblik vertikalne signalizacije, služe da bi odvojili promet od pješaka ili spriječili parkiranje u zonama u užem gradskom centru, a građani ih nisu dočekali mirne duše. S druge strane, nitko se nije bunio protiv dobrih starih metalnih stupića na otprije ‘označenim’ lokacijama, a i jedni i drugi dio su nabave Zagrebačkog holdinga koja je i dalje u tijeku. Odabrani izvođač Pismorad nastavlja s poslom postavljanja metalnih stupića za 90 tisuća eura, za što ima 2 godine.

Zagreb dobiva još metalnih stupića | foto: Unsplash, Canva

U studenom 2024. godine cijeli grad je brujao o novim prometnim stupićima. Interes je podiglo njihovo postavljanje u centru grada, a građane su uznemirili elastični stupići na novim lokacijama da bi se na tim mjestima spriječilo parkiranje ili zaustavljanje vozila.

Uz 2.000 elastičnih, na nekoliko mjesta je postavljeno još 1.490 metalnih stupića, a oba posla Grad su koštala 146,63 eura po metalnom i 173 eura po elastičnom stupiću – dakle ukupno 564.478,7 eura. Nova nabava nastavlja se na prethodno sklopljeni sporazum od 250 tisuća eura, što znači da jedan dio metalnih prepreka za vozila tek stiže na ulice.

Izdvojeni članak

Tramvaj bi Heinzelovom trebao voziti do Kvatrića: Projekt ‘ide’ i bez rušenja sporne zgrade na trgu

Posao od 300 tisuća eura

Novi natječaj Grada Zagreba u Elektroničkom oglasniku javne nabave (EOJN) otkriva da na ulice stižu novi prometni stupići, konkretno metalni. Nakon sklapanja okvirnog ugovornog sporazuma s ugovarateljem, tvrtkom Pismorad, počinje dvogodišnje razdoblje u kojemu će odabrana tvrtka postavljati nove metalne ‘barikade’ protiv zaustavljanja vozila.

Ugovor vrijedan 90.713,50 eura, stoji u odluci, je sklopljen 10. lipnja 2025. godine za rok od 24 mjeseca. Ovo je dio okvirnog sporazuma s izvođačem Pismorad vrijedog 251.981,88 eura bez PDV-a sklopljenog u studenom prošle godine.

Za sigurnost pješaka

Kako piše u tehničkom opisu, naručuju se stupići kako bi ih se ugradilo kao zaštitna ograda na pješačkim stazama, zelenim površinama (parkovima), parkiralištima i na ostalim mjestima. Svojim nizom, piše, upozoravaju i usmjeravaju na harmoniju ograđenog prostora. Postavljat će se na odabrana mjesta kako bi spriječili prolazak automobila.

zagušenost prometa | foto: Pixabay

– Svaki stup ima usadnu čeličnu cijev dužine min 200 mm koja se ubetonira u betonsku kocku temelja, ili rupu fi 110 mm izbušenu na postojećoj podlozi asfalta, betona ili sl., piše u opisu metode postavljanja novih stupića.

Svi su od slitine aluminija koja je dobrih mehaničkih svojstava, visoke kemijske postojanosti i male specifične težine, kako navodi tehnički opis. Upravo je zbog jednostavnog održavanja aluminij kao materijal za izradu stupića ove namjene ‘trendovski zastupljen u cijelom svijetu’.

Oblik vertikalne signalizacije

Kad smo o temi postavljanja novih stupića, bilo metalnih, bilo elastičnih pisali pred kraj prošle godine iz Grada su pojasnili zašto ih je toliko naručeno. Objasnili su da su stariji stupići bili oštećeni i u potpunosti odvaljeni u vrlo kratkom vremenskom roku nakon postavljanja. Stoga su u novom postupku nabave propisani kvaliteta izrade, način pričvršćivanja odnosno sidrenja za podlogu, kao i sveukupno izdržljivost i trajnost.

Osim osnovne namjene i zamjene postojećih stupića u lošem stanju, iz Grada su istaknuli još jedan važan razlog za proširenje zone postavljanja nove vertikalne signalizacije, a što se prvenstveno odnosilo na elastične stupiće. Oni su se, pojasnili su iz Grada, postavljali da bi se odvojile biciklističke staze od pješaka, kao i da bi se odvratilo nepropisno parkiranje motornih vozila u Gundulićevoj, Masarykovoj i Hebrangovoj. Ovdje pročitajte sve o novim semaforima u Zagrebu.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap