Pretraga

Gradi se najveći terminal za električne autobuse u Hrvatskoj, 20 milijuna eura za ‘ključ u ruke’

A- A+

Grad Zagreb upravo je raspisao natječaj za izgradnju infrastrukture za punjenje električnih autobusa u Podsusedu. Riječ je o mega projektu vrijednom preko 20 milijuna eura, a traži se izvođač koji će ga provesti po sistemu ‘ključ u ruke’. Sastoji od 134 mjesta za punjenje električnih autobusa putem priključka, odnosno 67 dvostrukih mjesta za punjenje električnih autobusa. Jednom kada sve bude gotovo ovo će biti najveći terminal za električne autobuse u Hrvatskoj.

punjenje autobusa

punjenje autobusa | foto: Freepik

Na području Podsuseda, točnije u Kovinskoj ulici 32, na jesen bi se trebalo otvoriti zanimljivo gradilište koje bi trebalo uvelike transformirati zagrebački javni prijevoz. Riječ je o izgradnji punionice za električne autobuse koja bi trebali postati važna sastavnica javnog prijevoza našeg glavnog grada.

Predviđa se da će to zahtijevati postavljanje više stanica za punjenje ili ekvivalentnih instalacija, pri čemu će svaka biti smještena uz jedno ili više parkirališnih mjesta za autobuse unutar spremišta. Sve prema idejnom projektu, tehničkoj specifikaciji i troškovnikom koji su sastavni dio dokumentacije o nabavi.

Izdvojeni članak

Obavezna zamjena električnih brojila za sve: Što trebate znati kada vam HEP-ovci pokucaju na vrata

Izgradnja punionice vrijedna je 20.228.800 eura, a financirat će se kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti 2021.- 2026. Rok za završetak radova je 12 mjeseci, odnosno najkasnije do 30. lipnja 2026 godine. Cilj Grada Zagreba je ostvarenje ciljeva održive urbane mobilnosti, ispunjenju nacionalnih i EU strateških ciljeva dekarbonizacije te poticanju energetske tranzicije u javnom prijevozu.

Pametno punjenje

Osnovni uvjet projekta je da Autobusni servis Podsused mora biti u stalnoj funkciji kako bi se osiguralo nesmetano prometovanje u javnom prometu grada Zagreba. Napominje se i da će se mjesto razgraničenja vlasništva i odgovornosti između HEP ODS-a i kupca električne energije definirati po izradi Elaborata optimalnog tehničkog rješenja priključka (EOTRP).

Važno je znati da se energetski razvod sastoji se od rasklopišta 20 kV s transformatorom vlastite potrošnje 20/0,4 kV, ispravljačkih jedinica, dvostrukih stanica za punjenje, SN i NN kabelskog razvoda. Tu je i prostor sustava za punjenje zahtijeva i pomoćno napajanje 400 V, 50 Hz za hlađenje prostorije/kontejnera kao i ostale instalacije u njemu (rasvjeta, sustav dojave požara, sigurnosni alarm, priključnice, ispravljač, jedinice za punjenje, UPS).

U ovom kontekstu, zajedno s opremom, izvođač treba isporučiti i softver koji uključuje modul pametnog punjenja koji optimizira proces punjenja s analizom utrošene električne energije.

punionica električni auto

punionica električni auto | foto: Freepik

‘Ključ u ruke’

Odredba ‘ključ u ruke‘ uključuje najprije izradu projektno-tehničke dokumentacije (glavni projekt, projekt izvedenog stanja, elaborati, ispitivanja), a potom i izgradnju tipske transformatorske stanice (rasklopno postrojenje), te građevinske radovi na lokaciji (priprema za postavu i montažu punjača te potrebnih kontejnera).

Ovdje je uključena i nabava, te doprema opreme za sustav punjenja za 134 autobusa (67 dvostrukih punjača i odgovarajućeg broja kontejnera sa svom opremom), montaža i kabliranje opreme, hardver sa softverom za praćenje i optimizaciju punjenja, te u zadnjoj fazi ispitivanje i puštanje u rad. Kao i obuka djelatnika za rad sa sustavom infrastrukture.

punjenje autobusa | foto: Freepik

Doznajte ovdje sve o velikom remontu mosta u Dalmaciji.


Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap