Zagreb je i ovog ljeta gradilište: Na ovim lokacijama se najviše ‘ronda’, donosimo detaljan pregled radova
Po običaju, Zagreb i ovog ljeta postaje mega-gradilište. Mijenjaju se cijevi, izlijeva novi asfalt, miču stare tračnice da bi se na njihovo mjesto postavile nove, ali kreću i neki ozbiljniji zahvati. Tako se, primjerice, ‘od glave do pete’ sanira III. razina glavne gradske petlje iznad Avenije Marina Držića, što će potrajati oko godinu dana. Također se radi i nadvožnjak na Ljubljanskoj aveniji. Donosimo detaljan pregled najvećih gradskih gradilišta i zaobilazne pravce.

Rekonstrukcija nadvožnjaka na ljubljanskoj aveniji | Foto: Grad Zagreb/Canva
Po običaju, Zagreb je i ovog ljeta gradilište. Mijenjaju se cijevi, asfaltira, nastavljaju se veći infrastrukturni i drugi gradski projekti, miču se dotrajale pruge i sanira konstrukcije koje nisu obnavljane godinama.
Sve 23 lokacije planiranih ljetnih radova prikazane su na karti gradilišta na stranici regulacije.zagreb.hr, od kojih su neka aktivna, druga se tek trebaju otvoriti, a treća su pred zatvaranjem ili su zatvorena. Detaljno smo provjerili sve lokacije pa ovdje donosimo popis najozbiljnijih zahvata.
Obnova gradske petlje
Rekonstrukcija III. razine petlje Slavonske avenije i Avenije Marina Držića najveći je infrastrukturni projekt u gradu, zbog čega zaslužuje posebnu pažnju. Radovi su krenuli 23. lipnja, a procjena je da će potrajati najmanje 12 mjeseci.
Za posao je izabrana tvrtka Spegra, poznata po radovima rekonstrukcija vijadukata i mostova, a radila je na sanaciji Jadranskog mosta. Na stranicama Grada stoji napomena kako je 10. srpnja s petlje uklonjen sav habajući i nosivi sloj asfalta, kao i da su uklonjene sve odbojne ograde. Zbog radova, građanima će za promet biti zatvoren cijeli 3. nivo petlje iz pravca istoka prema Novom Zagrebu.

Rekonstrukcija petlje Držićeva – Slavonska | Foto: Grad Zagreb
Na petlji je do zatvaranja gradilišta potrebno izvesti sljedeće zahvate: zamjena pješačke i odbojne ograde, postavljanje novog asfaltnog zastora, hidroizolacije i sustava odvodnje, te sanacija gornjeg i donjeg sustava odvodnje. Uz to će se sanirati gornji i donji ustroj AB konstrukcije, obnoviti stupovi, čelične obloge i ležajevi, te će se ukloniti i obnoviti obloge upornjaka. Detalji se mogu pročitati na poveznici.

Petlja | Foto: Grad Zagreb
Novo ruho za zapušteni nadvožnjak
U dobrom stanju nije ni nadvožnjak na Ljubljanskoj aveniji koji također treba sanirati. Novo lice trebao bi pokazati po zatvaranju gradilišta u prosincu ove godine.
Od početka radova u lipnju, dana 7. srpnja završena je izgradnja obilaznih traka, a pred radnicima je još puno posla. Vrijedi dodati da će se za svo vrijeme trajanja radova u oba smjera ići preko privremene prometnice. Na stranicama Grada mogu se pronaći detalji o projektu, kao i fotografije s gradilišta.
Na nadvožnjaku, stoji u zasebnom opisu projekta, za približno 600 tisuća eura radi se nekoliko odvojenih zahvata. Mijenja se asfalt i hidroizolacija, mijenjat će se pješačka ograda, a planiran je i popravak pješačkih hodnika, uključujući zamjenu rubnjaka i slivnika te brtvljenje spojeva između hodnika i rubnjaka.
K tome će se uklanjati oštećeni beton donjeg dijela konstrukcije te će se obnavljati, a bit će izvedeno i pranje betonskih površina na koje će se se na koncu nanijeti zaštitni premaz. Promet za vrijeme radova, već je navedeno, izvodit će se u po dvije trake u oba smjera preko privremene prometnice.
Zbogom starim cijevima
Zamjene starih cijevi, bilo vodoopskrbnih cjevovoda, bilo plinovoda, već su uobičajena pojava u ljetnim mjesecima. Svaki veći grad vrvi cijevima, a u Zagrebu unatoč kopanjima svakog ljeta i dalje ima dijelova grada u kojima pod zemljom voda prolazi infrastrukturom s kraja 19. stoljeća. Zbog dotrajalosti i da bi se izbjegle poplave, stare cijevi pod obavezno trebaju biti zamijenjene novima.
I prošle godine pisali smo o zamjeni vodovodnih cijevi u Ilici, a isti posao ovog ljeta nastavlja trasom od Mandaličine do Svetog duha. Kopati se krenulo 14. lipnja, a zatvaranje gradilišta očekuje se početkom rujna. Uz ove radove na cijevima, od 12. srpnja se rekonstruira i plinovod na Selskoj cesti, gdje se radi na 1.500 metara niskotlačnog plinovoda i kućnih priključaka od križanja s Ozaljskom do križanja sa Zagorskom – s tim da je jedan dio već završen.

Cijevi | Foto: Ilustracija, Pixabay/ davindersangha1
Uz to, uspješno je provedena zamjena plinovoda u ulici Srebrnjak koja upravo dobiva novi asfaltni pokrivač. Zbog radova na uređenju kolnika koji traju od 8. srpnja, a rade se u fazama duž 1.700 metara infrastrukture, ulica je do kraja srpnja zatvorena za promet, a zaobići ju se može na više načina.
Svježi asfalt za ulice
U više ulica se provodi asfaltiranje, pa se tako asfaltiraju ili će se asfaltirati Škorpikova, Avenija Većeslava Holjevca, dio Zagrebačke ceste i Ulice kneza Branimira, ali i nekoliko ulica u blizini centra. Škorpikova će se asfaltirati od Samoborske ceste do Kovinske, a radovi bi trebali biti privedeni kraju do rujna.
Avenija Većeslava Holjevca sređivat će se od Mosta mladosti do skretanja za nadvožnjak prema Velikoj cesti, tijekom ljetnih mjeseci. Tijekom srpnja i kolovoza asfaltirat će se dvije sjeverne prometne trake Zagrebačke ceste, od Ljudevita Posavskog do Ulice kneza Branimira, a Branimirova će dobiti novi asfalt u rujnu, od Aleje javora do R. Škrnjuga – u smjeru istoka.

Radovi u Ulici Ljudevita Posavskog | Foto: baustela.hr
Novi asfalt dobiva i Ulica Ljudevita Posavskog, ali ona bliže centru, u kojoj radovi već traju. Veliki radovi u prometnom smislu osim te spremaju se i u Banjavčićevoj i na Zavrtnici. Zbog radova je zasad za promet zatvorena samo Ljudevita Posavskog, umjesto koje se ide obilaznom trasom Šubićeva-Ulica kralja Zvonimira-Heinzelova-Banjavčićeva.
U prošlost ide i ‘škripanje’ tračnica
U više navrata pisali smo o rekonstrukciji tramvajske pruge u Zagrebu, zahvatu koji treba provesti na više lokacijama, a gdjegdje se već izvodi. Posao modernizacije tramvajske infrastrukture krenuo je od pruge Ribnjak – na potezu od Vlaške do Ulice Nike Grškovića. Ti radovi potrajat će do početka rujna, a krenuli su polovicom lipnja, o čemu smo izvijestili.
Ovo je jedna od najstarijih trasa pruga u gradu, a osim te trebala bi se rekonstruirati i pruga na Zvonimirovoj (također jedna od najstarijih) te tračnice na Ulici kneza Branimira, i na raskrižju Savske i Tratinske ulice. Detalje o obnovi prastarih tračnica pronađite ovdje.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.