Pretraga

Zagreb je i ovog ljeta gradilište: Na ovim lokacijama se najviše ‘ronda’, donosimo detaljan pregled radova

A- A+

Po običaju, Zagreb i ovog ljeta postaje mega-gradilište. Mijenjaju se cijevi, izlijeva novi asfalt, miču stare tračnice da bi se na njihovo mjesto postavile nove, ali kreću i neki ozbiljniji zahvati. Tako se, primjerice, ‘od glave do pete’ sanira III. razina glavne gradske petlje iznad Avenije Marina Držića, što će potrajati oko godinu dana. Također se radi i nadvožnjak na Ljubljanskoj aveniji. Donosimo detaljan pregled najvećih gradskih gradilišta i zaobilazne pravce.

Rekonstrukcija nadvožnjaka na ljubljanskoj aveniji | Foto: Grad Zagreb/Canva

Po običaju, Zagreb je i ovog ljeta gradilište. Mijenjaju se cijevi, asfaltira, nastavljaju se veći infrastrukturni i drugi gradski projekti, miču se dotrajale pruge i sanira konstrukcije koje nisu obnavljane godinama.

Sve 23 lokacije planiranih ljetnih radova prikazane su na karti gradilišta na stranici regulacije.zagreb.hr, od kojih su neka aktivna, druga se tek trebaju otvoriti, a treća su pred zatvaranjem ili su zatvorena. Detaljno smo provjerili sve lokacije pa ovdje donosimo popis najozbiljnijih zahvata.

Izdvojeni članak

Ova elitna zagrebačka naselja guše se od smrada septičkih jama dok čekaju kanalizaciju

Obnova gradske petlje

Rekonstrukcija III. razine petlje Slavonske avenije i Avenije Marina Držića najveći je infrastrukturni projekt u gradu, zbog čega zaslužuje posebnu pažnju. Radovi su krenuli 23. lipnja, a procjena je da će potrajati najmanje 12 mjeseci.

Za posao je izabrana tvrtka Spegra, poznata po radovima rekonstrukcija vijadukata i mostova, a radila je na sanaciji Jadranskog mosta. Na stranicama Grada stoji napomena kako je 10. srpnja s petlje uklonjen sav habajući i nosivi sloj asfalta, kao i da su uklonjene sve odbojne ograde. Zbog radova, građanima će za promet biti zatvoren cijeli 3. nivo petlje iz pravca istoka prema Novom Zagrebu.

Rekonstrukcija petlje Držićeva – Slavonska | Foto: Grad Zagreb

Na petlji je do zatvaranja gradilišta potrebno izvesti sljedeće zahvate: zamjena pješačke i odbojne ograde, postavljanje novog asfaltnog zastora, hidroizolacije i sustava odvodnje, te sanacija gornjeg i donjeg sustava odvodnje. Uz to će se sanirati gornji i donji ustroj AB konstrukcije, obnoviti stupovi, čelične obloge i ležajevi, te će se ukloniti i obnoviti obloge upornjaka. Detalji se mogu pročitati na poveznici.

Petlja | Foto: Grad Zagreb

Novo ruho za zapušteni nadvožnjak

U dobrom stanju nije ni nadvožnjak na Ljubljanskoj aveniji koji također treba sanirati. Novo lice trebao bi pokazati po zatvaranju gradilišta u prosincu ove godine.

Od početka radova u lipnju, dana 7. srpnja završena je izgradnja obilaznih traka, a pred radnicima je još puno posla. Vrijedi dodati da će se za svo vrijeme trajanja radova u oba smjera ići preko privremene prometnice. Na stranicama Grada mogu se pronaći detalji o projektu, kao i fotografije s gradilišta.

Na nadvožnjaku, stoji u zasebnom opisu projekta, za približno 600 tisuća eura radi se nekoliko odvojenih zahvata. Mijenja se asfalt i hidroizolacija, mijenjat će se pješačka ograda, a planiran je i popravak pješačkih hodnika, uključujući zamjenu rubnjaka i slivnika te brtvljenje spojeva između hodnika i rubnjaka.

K tome će se uklanjati oštećeni beton donjeg dijela konstrukcije te će se obnavljati, a bit će izvedeno i pranje betonskih površina na koje će se se na koncu nanijeti zaštitni premaz. Promet za vrijeme radova, već je navedeno, izvodit će se u po dvije trake u oba smjera preko privremene prometnice.

Zbogom starim cijevima

Zamjene starih cijevi, bilo vodoopskrbnih cjevovoda, bilo plinovoda, već su uobičajena pojava u ljetnim mjesecima. Svaki veći grad vrvi cijevima, a u Zagrebu unatoč kopanjima svakog ljeta i dalje ima dijelova grada u kojima pod zemljom voda prolazi infrastrukturom s kraja 19. stoljeća. Zbog dotrajalosti i da bi se izbjegle poplave, stare cijevi pod obavezno trebaju biti zamijenjene novima.

I prošle godine pisali smo o zamjeni vodovodnih cijevi u Ilici, a isti posao ovog ljeta nastavlja trasom od Mandaličine do Svetog duha. Kopati se krenulo 14. lipnja, a zatvaranje gradilišta očekuje se početkom rujna. Uz ove radove na cijevima, od 12. srpnja se rekonstruira i plinovod na Selskoj cesti, gdje se radi na 1.500 metara niskotlačnog plinovoda i kućnih priključaka od križanja s Ozaljskom do križanja sa Zagorskom – s tim da je jedan dio već završen.

željezne cijevi

Cijevi | Foto: Ilustracija, Pixabay/ davindersangha1

Uz to, uspješno je provedena zamjena plinovoda u ulici Srebrnjak koja upravo dobiva novi asfaltni pokrivač. Zbog radova na uređenju kolnika koji traju od 8. srpnja, a rade se u fazama duž 1.700 metara infrastrukture, ulica je do kraja srpnja zatvorena za promet, a zaobići ju se može na više načina.

Svježi asfalt za ulice

U više ulica se provodi asfaltiranje, pa se tako asfaltiraju ili će se asfaltirati Škorpikova, Avenija Većeslava Holjevca, dio Zagrebačke ceste i Ulice kneza Branimira, ali i nekoliko ulica u blizini centra. Škorpikova će se asfaltirati od Samoborske ceste do Kovinske, a radovi bi trebali biti privedeni kraju do rujna.

Avenija Većeslava Holjevca sređivat će se od Mosta mladosti do skretanja za nadvožnjak prema Velikoj cesti, tijekom ljetnih mjeseci. Tijekom srpnja i kolovoza asfaltirat će se dvije sjeverne prometne trake Zagrebačke ceste, od Ljudevita Posavskog do Ulice kneza Branimira, a Branimirova će dobiti novi asfalt u rujnu, od Aleje javora do R. Škrnjuga – u smjeru istoka.

Radovi u Ulici Ljudevita Posavskog | Foto: baustela.hr

Novi asfalt dobiva i Ulica Ljudevita Posavskog, ali ona bliže centru, u kojoj radovi već traju. Veliki radovi u prometnom smislu osim te spremaju se i u Banjavčićevoj i na Zavrtnici. Zbog radova je zasad za promet zatvorena samo Ljudevita Posavskog, umjesto koje se ide obilaznom trasom Šubićeva-Ulica kralja Zvonimira-Heinzelova-Banjavčićeva.

U prošlost ide i ‘škripanje’ tračnica

U više navrata pisali smo o rekonstrukciji tramvajske pruge u Zagrebu, zahvatu koji treba provesti na više lokacijama, a gdjegdje se već izvodi. Posao modernizacije tramvajske infrastrukture krenuo je od pruge Ribnjak – na potezu od Vlaške do Ulice Nike Grškovića. Ti radovi potrajat će do početka rujna, a krenuli su polovicom lipnja, o čemu smo izvijestili.

Ovo je jedna od najstarijih trasa pruga u gradu, a osim te trebala bi se rekonstruirati i pruga na Zvonimirovoj (također jedna od najstarijih) te tračnice na Ulici kneza Branimira, i na raskrižju Savske i Tratinske ulice. Detalje o obnovi prastarih tračnica pronađite ovdje.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap