Pretraga

Pruga iz 1913. koja nas veže sa susjedima gotova do kraja godine, na gradilištu kao u mravinjaku

A- A+

Rekonstrukciji pruge Karlovac – Ozalj u punom je zamahu. Radove izvodi tvrtka Pružne građevine, a dinamika gradilišta napreduje prema planovima. Paralelno, u tijeku je savjetovanje o budućem voznom redu koji bi trebao biti odskočna daska razvoju gospodarstva i turizma Hrvatske i Slovenije u pograničnom području. Evo kako izgleda gradilište danas.

pruga Karlovac-Ozalj

pruga Karlovac-Ozalj | foto: Karlovačka županija

Od Karlovca do Mahićna je sve gotovo. I u Mahićnom je na kolodvoru napravljena izmjena tri kolosijeka, a se trenutno  na četvrtom, zaključak je vezan uz dinamiku radova na rekonstrukciji pruge Karlovac – Ozalj, kaže Pero Semren iz tvrtke Pružne građevine koja ovdje obavlja veliki posao za 6,6 milijuna eura.

Izdvojeni članak

Željeznička pruga na sjeveru krenula u važnu obnovu od 190 milijuna eura, ostvaruje se i san o brzoj cesti

– Dinamika radova ide po planu, veliki dio projekta su skretnice, 6 u Mahićnu i 5 u Ozlju. Skretnice proizvodimo i ugrađujemo mi, svi dijelovi za njih su naručeni i ugovoreni. Pruga je zatvorena tako da ništa ne ometa radove i, nadam se, do kraja godine ćemo biti na otvaranju ove pruge, dodaje Semren uz zaključak kako će pruga od Karlovca do Ozlja će do kraja godine biti otvorena.

Naime, upravo je to sažetak sastanka hrvatskih i slovenskih predstavnika EGTS-a – Europske grupacije za teritorijalnu suradnju, održanog u Ozlju.

Novi vozni red

U HŽ Putničkom prijevozu pohvalili su se da trenutno traje savjetovanje vezano za novi vozni red.

– To savjetovanje je otvoreno do 26. srpnja pa je ovo ujedno i prilika da se pozove sva zainteresirana javnost da se uključi, da daju prijedloge ne bi li tako dobili što bolje i kvalitetnije rješenje novog voznog reda. Nama u HŽ Putničkom prijevozu jako je interesantna i ova ideja o produženju pruge do Metlike. Sigurno da se može tu napraviti kvalitetno željezničko povezivanje, istaknuo je direktor HŽ Putničkog prijevoza, Željko Ukić.

Taj dio željezničkog povezivanja je u planu. Postoji želja i inicijativa, i sa slovenske i s hrvatske strane, da se ta pruga revitalizira, čak da se u cijelosti obnovi željeznički koridor koji je nekada postojao – od Karlovca sve do Ljubljane.

– Mi smo se svi skupili gradonačelnici sa slovenske strane, od Ljubljane do Metlike i rekli, ajmo napravit to europsko udruženje s kolegama s hrvatske strane. EGTS sada živi, ovo udruženje će povezati i ljude i željeznice. Inicijative se pretvaraju u konkretne projekte. Potpora sa strane Slovenije je tu, želimo da se otvaraju koridori i da željeznica spaja dvije države te da njome putuje što više putnika, emotivno je o projektu govorio župan Občine Grosuplje i direktor Razvojnog instituta slovenskih željeznica, Peter Verlič.

pruga Karlovac-Ozalj

pruga Karlovac-Ozalj | foto: Karlovačka županija

Željeznica kao demografska mjera

Zamjenica županice Karlovačke županije, Vesna Hajsan Dolinar, ovom je prilikom naglasila važnost rekonstrukcije pruge i povezivanja Karlovca i Ljubljane, prije svega kao svojevrsne demografske mjere i u hrvatskom pograničnom području ali i na području Bele Krajine u Sloveniji

– Narod koji živi uz prugu, i s jedne i druge strane granice, zaslužuje i treba imati bolji i brži put do velikih gradova kako bi ljudi, mladi ljudi, ostali živjeti u ovom ruralnom dijelu. Nama, kao Karlovačkoj županiji, je demografija u fokusu, prva i najvažnija, a jedna od inicijativa je upravo to da osiguramo našim ljudima dobru povezanost i dobru kvalitetu života u svakom kutku naše Karlovačke županije, rekla je županica s kojom se složio i državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, Žarko Tušek.

Nema nedostižnog

– Dobar pokazatelj napretka naših projekata je i to da sve što smo dogovorili ide svojom dinamikom naprijed. Eto, do kraja godine – 6,6 milijuna eura vrijedan projekt rekonstrukcije pruge do Ozlja će biti gotov. Ova inicijativa da se obnovi koridor do Ljubljane je pozitivna i hvale vrijedna. Treba vidjeti koja je perspektiva i dinamika projekta i ako postoji konsenzus s obje strane, i slovenske i hrvatske, i volja da se to napravi, ništa onda nije nedostižno i nerealno, rekao je pak državni tajnik.

Vezano uz ovaj projekt, istaknuto je, idući je korak radni sastanak u kojemu bi, uz predstavnike EGTS-a, trebali sudjelovati i mjerodavni ministri iz obiju zemalja.

Pruga, ilustracija | Foto: Unsplash

Iz razdoblja Prvog svjetskog rata

Ova željeznička pruga je prema projektnoj dokumentaciji izgrađena oko 1913. godine za vrijeme Austro-ugarske pa je ‘preživjela’ tri rata. Ali i, nakon više od 100 godina postojanja, doživjela modernizaciju modernizacija.

Podsjetimo, u prosincu 2023. godine, prema Ugovoru su započeli radovi na obnovi dionice pruge od Karlovca do Ozlja. Modernizacija dionice pruge provest će se u okviru šireg uređenja na račun potpisanog  Statuta i Konvencija za osnivanje Europske grupacije za teritorijalnu suradnju ‘Putevi budućnosti: Ljubljana-Novo Mesto-Karlovac-Zagreb’.

Svrha djelovanja ove grupacije jest postizanje većih brzina u putničkome prijevozu, veće nosivosti u teretnome prijevozu te povećanja gustoće naseljenosti u geografski udaljenim mjestima. Ultimativno, očekuje se kako će modernizacija doprinijeti i razvoju gospodarstva i turizma.

Doznajte ovdje sve o velikoj obnovi HŽ-ovih zgrada diljem Hrvatske.


Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap