Pretraga

Obnavlja se ključna prometnica prema Plitvičkim jezerima: Austrijanci uređuju 8,5 kilometara državne ceste

A- A+

Nakon što je započela rekonstrukcija kultnog hotela Plitvice, u obnovu kreće i važna prometnica koja vodi prema Plitvičkim jezerima. Riječ je o dionici od Prijeboja do Vrela Koreničkog, dugoj 8,5 kilometara, koju će za 3,5 milijuna eura rekonstruirati hrvatska podružnica austrijskog STRABAG-a. Radovi obuhvaćaju potpunu obnovu kolnika i pripadajuće infrastrukture, čime će se značajno povećati sigurnost u prometu i osigurati dugoročna održivost prometnice.

Rekonstrukcija ceste Prijeboj – Vrelo Koreničko, Plitvička jezera | Foto: Google maps

U Hrvatskoj se nastavlja snažan val izgradnje i rekonstrukcije prometnica, čime se sustavno modernizira cestovna infrastruktura. Nakon što je pokrenuta transformacija poznatog hotela Plitvice, sada i cesta koja vodi prema našem najstarijem nacionalnom parku dobiva novo ruho. Riječ je o izvanrednom održavanju državne ceste DC1, na dionici Prijeboj – Vrelo Koreničko, duljine 8,5 kilometara. Posao je dodijeljen renomiranoj kompaniji STRABAG, koja je već dugi niz godina prisutna na hrvatskom tržištu.

Važnost državne ceste DC1

Državna cesta DC1 jedna je od najvažnijih prometnica u Hrvatskoj jer povezuje sjever i jug zemlje. Proteže se od graničnog prijelaza Macelj, preko Krapine, Zagreba i Karlovca, sve do Splita, ukupne duljine 421 kilometar. Ova cesta prolazi kroz sedam županija i predstavlja ključnu vezu između kontinentalnog i jadranskog dijela Hrvatske.

Dionica koja se trenutno obnavlja nalazi se u Ličko-senjskoj županiji, između mjesta Prijeboj i Kapela Korenička. Na tom području cesta je posebno važna zbog povezanosti s Nacionalnim parkom Plitvička jezera, jednim od najposjećenijih turističkih odredišta. Upravo zbog velikog prometa tijekom cijele godine, ova dionica zahtijeva visoku razinu sigurnosti i izdržljivosti. Projekt njezine obnove stoga se promatra i kao ulaganje u turizam i lokalni razvoj.

ekonstrukcija ceste Prijeboj – Vrelo Koreničko, Plitvička jezera | Foto: EOJN

Stanje ceste prije obnove

Prije početka radova stanje kolnika na ovoj dionici bilo je izrazito loše i zahtijevalo je hitnu sanaciju. Na asfaltu su se jasno vidjele mrežaste pukotine, neravnine i propadanja uzrokovana intenzivnim prometom i zimskim održavanjem. Rubnjaci i rigoli oštećeni su uslijed dugotrajne upotrebe soli, a na više mjesta izgledali su kao da ih uopće nema.

Poprečni nagibi kolnika nisu bili zadovoljavajući, što je dodatno otežavalo vožnju i smanjivalo sigurnost u zavojima. Na mostovima i propustima zabilježena su oštećenja betonskih elemenata i metalnih ograda. Posebno su stradali dijelovi betona izloženi soli, koji su se počeli lomiti i gubiti svoju funkcionalnost. Sve ove nepravilnosti stvarale su rizike za vozače i negativno utjecale na udobnost prometovanja.

Izdvojeni članak

Kraj ljetima s redukcijom vode: Mala općina koja vodu crpi iz plitvičkih jezera dobiva novi vodovod

Planirani zahvati na kolniku i infrastrukturi

Projektom izvanrednog održavanja predviđeno je frezanje postojećeg asfalta u debljini od četiri do deset centimetara, ovisno o stanju podloge. Nakon toga planira se ugradnja dvaju novih slojeva – nosivog i habajućeg, koji će biti izrađeni od modernih asfaltnih mješavina otpornih na velika opterećenja i klimatske uvjete. Na dijelovima gdje postojeće pukotine zahvaćaju nosivi sloj, bit će izvedena posebna sanacija prije ugradnje novih slojeva. Rubnjaci i rigoli bit će zamijenjeni, a na betonske pasice postavit će se nova odbojna ograda.

Predviđena je i sanacija mosta duljine 18 metara, uz zamjenu rubnjaka, hidroizolacije i slojeva asfalta. Na propustu duljine osam metara obnovit će se čeoni zidovi i postaviti nova pješačka ograda. Zahvati su osmišljeni tako da osiguraju dugoročnu trajnost ceste i veću sigurnost svih sudionika u prometu.

ekonstrukcija ceste PrijeboJ – Vrelo Koreničko, Plitvička jezera | Foto: EOJN

Rješavanje odvodnje i popratnih elemenata

Posebna pozornost posvećena je sustavu odvodnje, budući da je voda glavni uzrok oštećenja kolnika. U usjecima će se voda odvoditi rigolima do cijevnih propusta, dok će se na nasipima izlijevati u okolni teren preko bankina. Predviđena je i sanacija ugibališta uz cestu, koja su do sada bila izrađena od kamenog materijala ili lošeg asfalta. Priključci lokalnih puteva koji do sada nisu bili asfaltirani sada će biti uređeni i asfaltirani u zoni priključka.

Time će se povećati sigurnost i funkcionalnost lokalnog prometa. Potporni zidovi na pojedinim dijelovima trase također će biti obnovljeni i ojačani. Na njih će se postaviti nova odbojna ograda koja će dodatno zaštititi vozače od mogućih izlijetanja s ceste.

Mostovi, propusti i signalizacija

Projekt predviđa i opsežnu sanaciju postojećeg mosta i propusta na dionici. Na mostu duljine 18 metara zamijenit će se rubnjaci, postaviti nova hidroizolacija i slojevi asfalta, dok će se oštećeni betonski dijelovi sanirati posebnim mortovima. Na propustu će biti sanirani čeoni zidovi i dodana nova pocinčana pješačka ograda koja će biti zaštićena bojom. Postojeća prometna signalizacija i odbojne ograde u većini slučajeva su u dobrom stanju i ostaju na mjestu. Ipak, dio odbojne ograde bit će zamijenjen novim elementima radi dodatne sigurnosti. Pješačka staza u duljini od 400 metara kod mjesta Kapela Korenička ocijenjena je kao zadovoljavajuća te neće biti obnavljana. Ovi zahvati na mostovima i propustima ključni su za cjelokupnu sigurnost prometa na dionici.

ekonstrukcija ceste PrijeboJ – Vrelo Koreničko, Plitvička jezera | Foto: EOJN

Završni radovi i briga o okolišu

Nakon dovršetka građevinskih radova, predviđene su mjere za očuvanje i sanaciju okoliša. Građevinski zahvati neminovno će izazvati devastaciju terena, ali će se nakon završetka sve površine urediti i očistiti. Sav kvalitetan materijal iz iskopa, ako se pokaže upotrebljivim, bit će ugrađen u bankine i berme.

Neupotrebljivi materijal zbrinut će se na za to predviđenim deponijima u dogovoru s nadzornim inženjerom i lokalnom samoupravom. Posebna pažnja posvetit će se sprječavanju podizanja prašine tijekom radova, što će se postizati redovitim polijevanjem vodom. Svi transporti odvijat će se po postojećim prometnicama kako bi se smanjila šteta na okolnom terenu. Krajnji cilj je vratiti okolinu u stanje koje će minimalizirati utjecaj građevinskih radova i očuvati prirodne vrijednosti prostora.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap