Pretraga

Pruga za regionalni promet u jako lošem stanju: Nije bilo novca, a sad Hrvati i Kinezi pripremaju projekt

A- A+

Pruge za regionalni promet znaju biti u baš lošem stanju iako se njima dosta putuje. Kad bi bile u boljem stanju, njima bi se sigurno još više putovalo, no to zahtijeva veliku investiciju. Za jednu važnu prugu na sjeveru Hrvatske upravo se sprema modernizacija koja će, između ostalog značiti i brži put do Zagorja. Evo koja zajednica ponuditelja će pripremiti dokumentaciju.

Dionica od Zaboka do državne granice dobiva uređenje | foto: HŽ Infrastruktura, EOJN

Korak dalje pomiče se projekt modernizacije i elektrifikacije željezničke pruge od Zagorja prema državnoj granici. HŽ Infrastruktura traži izradu studijske dokumentacije i idejnog projekta sa ishođenjem lokacijske dozvole za taj postupak na pruzi R106.

Nagovještaj radova u ovom vrlo frekventnom području trebao bi razveseliti sve koji putuju vlakom na tom potezu pa tako i one koji će nakon radova prugom brže stizati do Zagreba. Inače, iako se radi o relativno kratkoj dionici, samo priprema dokumentacije i izrada studije procijenjeni su na vrijednost od milijun eura. Sad se zna da za ipak nešto manju cifru ‘papire’ pripremiti zajednica Hrvata i Kineza.

Izdvojeni članak

Vlakom do mora: HŽ ugovorio još jedan milijunski posao, sprema se obnova prastare trase

Najjeftinija hrvatsko-kineska grupa

U travnju ove godine objavili smo da je u javnoj nabavi osvanuo natječaj od milijun eura za pripremu projektne dokumentacije i pripadajuće studije za modernizaciju i elektrifikaciju željezničke pruge od Zaboka do Đurmanca. Upravo je objavljeno da će projekt pripremiti zajednica domaćih tvrtki Mobilita Vision i LTD te kineske tvrtke China Railway Eryuan Engineering Group.

Posao su dobili kao ponuditelj koji je ostvario najviše bodova, među ostalim po kriteriju ekonomski najpovoljnije ponude. Izvest će ga za 867.140 eura bez PDV-a, odnosno za gotovo 1,1 milijuna eura s PDV-om.

Ostali ponuditelji Granova, Rubi Bahntechnik, Groprojekt te zajednica ponuditelja Rijekaprojekt, DB Engineering & Consulting GmbH cjenovno su svi bili ‘tu negdje’ i svi jeftiniji od procjene, no ipak je odabrana zajednica bila najpovoljnija. Jedna ponuda, ponuditelja Rubi Bahntechnik Gmbh pak je odbijena jer nije bila u skladu s dokumentacijom o nabavi. Odluka donesena 10. rujna objavljena je 12 dana kasnije u javnoj nabavi, a u njoj stoji da prije nego se konačna odluka može uzeti u obzir, kao i obično, treba proći rok od 10 dana.

Odluka o odabiru | foto: EOJN

Pruga u lošem stanju

Zašto se priprema obnova, objašnjeno je u novom projektnom zadatku. Kako navodi, tehničko stanje pruge za regionalni promet je u znatno lošijem stanju u usporedbi s prugama predviđenim za međunarodni promet, a evo i zašto.

– Navedeno stanje proizlazi iz dosadašnjeg nedostatka financijskih sredstava za održavanje i nedostatnih investicijskih aktivnosti na prugama namijenjenima regionalnom prometu. Stoga je na tim prugama nužna modernizacija, piše u javnoj nabavi.

Modernizacija i elektrifikacija pruge R106 trebale bi dovesti do značajnog poboljšanja sigurnosti putnika i osoblja. Svakako bi trebala podići kapacitete i kvalitetu željezničke infrastrukture, a to bi pak moglo smanjiti gužve na cestama i biti pomak ka integriranom prijevozu.

radovi na željezničkoj pruzi | foto: HŽ Infrastruktura

Brži put do Zagreba

Kad krene, zahvat će se izvoditi na području Krapinsko-zagorske županije, na pruzi dugoj skoro 30 kilometara. Prolazi kroz gradove Zabok i Krapinu te općinama Sv. Križ Začretje i Đurmanec, do obližnje državne granice.

Uzimajući u obzir pozitivno kretanje broja stanovnika i snažne veze s gradskim regijama unutar hijerarhijske mreže centralnih naselja, smatra se da će poslije obnove željeznička trasa imati značajnu prometnu funkciju. Trebala bi ubrzati svakodnevne migracije, ali i putovanje do Zagreba.

Analiza mogućih rješenja i ostali pravci

Prema Projektnom zadatku u skladu s navodima treba izraditi tehničku i projektnu dokumentaciju i studiju izvodljivosti, ali i analizu troškova i koristi, Elaborat zaštite okoliša u postupku ocjene o potrebi procjene utjecaja zahvata na okoliš. Treba i idejni projekt uz ishođenje pravomoćne građevinske dozvole.

Kod izrade studije trebat će analizirati postojeće stanje željezničke pruge, izraditi prognozu prometa, a i varijantna rješenja svih građevina i opreme infrastrukturne namjene. Nadalje, valja provjeriti tehničke uvjete kojima moraju udovoljavati dionice željezničke pruge.

Izdvojeni članak

HŽ sprema neviđeni projekt u Zagrebu: U planu vlak do aerodroma i nova stajališta

Uz to se traži analiza varijantnih rješenja i s obzirom na prostorno-plansku podlogu i spoj na drugu prugu za regionalni promet R201 od Zaprešića do Čakovca, kao i na prugu 32 Grobelno-Rogatec-državna granica u Sloveniji.

Povezanost tračnicama na sjeveru

Inače, ovom 27 kilometara dugom jednokolosiječnom i neelektrificiranom prugom zasad putuje lokalno stanovništvo na području Krapinsko-zagorske županije, ali i svi koji putuju preko granice, između Krapine i Rogateca u Sloveniji.

Ista pruga preko Zaboka vodi u smjeru Zagreba pa je i tu vrlo korisna. Podsjećamo, na dionici od Đurmanca do državne granice vlak je provodio 2014. nakon puno godina, tako da se modernizacija željno išlekuje. Podsjećamo, HŽ Infrastruktura nedavno je pokrenula i natječaj za izradu studije izvodljivosti kao i za modernizaciju i elektrifikaciju željezničke pruge između Zaboka i Varaždina duga 64 kilometra. O tome pročitajte ovdje.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap