Pretraga

Prugu Hrv. Leskovac-Karlovac gradit će Strabag: Kineska ponuda najniža, ali ‘nerealna’

A- A+

Austrijska tvrtka Strabag gradit će prugu Hrvatski Leskovac – Karlovac, odlučila je Uprava HŽ Infrastrukture. Natječaj za ovaj projekt raspisan je još 2020. godine, a ponude su otvorene 19. travnja 2021. godine. Strabag je na natječaju gradnju te dionice nizinske pruge ponudio za 1.713,193.221,29 kuna bez PDV-a. Procijenjena vrijednost radova na natječaju bila je 2,02 milijarde kuna.

Hrvatske željeznice | Foto: HŽ

Međutim, Strabagova ponuda nije bila najniža. Kineska kompanija China Railway Eryuan Engineering poudila je izgraditi ovu trasu za 1,285 milijardi kuna bez PDV-a i bila je bitno niža od ostalih 14 ponuda. Točnije, kineska ponuda je 37 posto niža od procijenjene vrijednosti radova, a 25 posto niža od drugoplasirane Strabagove ponude te 36 posto niža od svih predanih ponuda, piše Jutarnji list.

Damping cijena?

HŽ Infrastruktura je nakon otvaranja ponuda, sukladno Zakonu o javnoj nabavi, od kineske kompanije zatražila pojašnjenje neobično niske cijene zbog sumnje u postavljanje damping cijene. Analizirali su više od sto stavki u predloženom troškovnikui nakon višemjesečnih razgovora i dopisivanja s kineskom tvrtkom zaključili su je da je riječ o preniskoj cijeni po kojoj nije moguće završiti ovaj projekt.

Strabag je također morao dokazati opravdanost ponuđenih cijena, a cijeli se proces dodatno oduljio i zbog kaznenog postupka protiv Strabaga za udruživanje u kartel, koji se u Austriji vodi još od 2014., te je tvrtka morala dokazati da je poduzela korektivne mjere u kompaniji. Mnogo se vremena izgubilo i zbog ishođenja oko 200 potvrda o nekažnjavanju za osobe iz upravljačke strukture kompanije.

Cijene materijala narasle

Nakon odluke o odabiru Strabaga još je dalek put do potpisivanja ugovora jer bi sada mogle uslijediti žalbe kineske kompanije, ali i trećeplasirane turske kompanije Kolin Insaat Turizm Sanayi Ve Ticaret čija ponuda iznosi 1,725 milijardi kuna bez PDV-a. U ovom trenutku potpuno je nezahvalno govoriti kada bi ugovor mogao biti potpisan. Veći bi problem mogla biti ponuđena cijena, formirana prije više od devet mjeseci, a u međuvremenu su cijene materijala dodatno poskupjele. Prema nekim procjenama, trošak gradnje pruge u međuvremenu se povećao za oko 15 posto.

Ako vas zanima teme vezane u HŽ, kliknite i na članak u nastavku:

Izdvojeni članak

HŽ Infra i država došle na ‘zelenu granu’ i stale: Najveći strateški projekt na čekanju zbog šišmiša

Copy link
Powered by Social Snap