Nakon 10 godina čekanja gradi se novi most preko Odre, Turopoljci došli na svoje
Nakon dugogodišnjeg čekanja uskoro počinje izgradnja novog Selečkog mosta preko rijeke Odre. Izvođač radova vrijednih 800.000 eura bit će tvrtka Hidrostres. Novi most gradit će se na mjestu starog mosta u Selcu pokraj Veleševca, koji je tijekom povijesti imao važnu ulogu jer je predstavljao najkraću rutu do Turopoljskog luga i okolnih naselja, značajno olakšavajući život mještanima. Planirana je čvrsta nosiva konstrukcija od prednapregnutog armiranobetona, a most će dobiti i zaštitnu ogradu. Kolnik će biti izveden u dva sloja asfalta.

Selečki most, najava izgradnje | foto: Javna ustanova Zeleni prsten Zagrebačke županije, VGdanas
Nakon deset godina čekanja, na mjestu srušenog drvenog mosta preko rijeke Odre izgradit će se novi Selečki most. U ožujku smo pisali da je raspisan natječaj za izvođača radova procijenjene vrijednosti od 800.000 eura, a sada je službeno odabrana i tvrtka koja će most graditi – Hidrostres.
Stari Selečki most nalazio se u Selcu pokraj Veleševca i imao je značajnu ulogu u životima mještana. Bio je najkraća ruta za Posavce do Turopoljskog luga i dalje prema Pešćenici i Vukomeričkim goricama, uvelike olakšavajući svakodnevni život lokalnog stanovništva. Njegovo uklanjanje ostavilo je posljedice, posebno vidljive u zapuštanju vinograda i posjeda s druge strane rijeke Odre.
Projektirano stanje
Postojeći drveni most preko rijeke Odre srušen je zbog narušene statike, a promet na tom mjestu trenutačno je onemogućen postavljanjem betonskih barijera s obje strane obale. Zbog potreba lokalnog stanovništva, lovačkog društva i korisnika iz Općine Orle, ranije je izrađena projektna dokumentacija za izgradnju novog mosta. On će ponovno povezivati Selce i šumu Turopoljskog luga te omogućiti nastavak puta prema Pešćenici i državnoj cesti Velika Gorica – Sisak.
Nosiva konstrukcija mosta bit će prednapregnuta armiranobetonska struktura preko raspona. Svijetli razmak između upornjaka iznosit će 28,21 metar, dok će računski raspon od ležaja do ležaja biti gotovo 30 metara. Gornji ustroj mosta sastojat će se od dva predgotovljena prednapeta armiranobetonska nosača, međusobno povezana armiranobetonskom pločom. Donji ustroj činit će dva masivna monolitna armiranobetonska upornjaka.
Kolnička konstrukcija sastojat će se od dva sloja asfalta – zaštitnog sloja debljine 3,5 centimetra i habajućeg sloja iste debljine, te hidroizolacije debljine jednog centimetra. Prijelazne naprave nisu predviđene zbog malih pomaka i kategorije ceste. Iza rasponske konstrukcije, koja konzolno prelazi prsni zid upornjaka, asfalt će biti postavljen te će se fuga zaliti odgovarajućom masom.

Selečki most, vizualizacija | foto: VGdanas

Selečki most | Foto: VGdanas,
Ležajevi, odvodnja i ograda
Ležajevi mosta bit će elastomerni, a montažni nosači oslanjat će se na po dva ležaja dimenzija 300 x 400 x 41 milimetar, što znači da će ukupno postojati četiri ležaja. Odvodnja mosta riješit će se poprečnim nagibom i konveksnom niveletom s najvišom točkom u sredini raspona. Voda će se uz rubnjak slijevati prema upornjacima te će se kanalicama ispuštati na teren.
Ograda mosta bit će pješačka i izrađena od drvenih gredica visine 110 centimetara. Osim ograde, postavit će se i drveni okviri u razmacima od šest metara, koji će imati više estetsku nego funkcionalnu ulogu. Nakon završetka gradnje mosta, predviđeno je i uređenje okoliša. Posadit će se autohtone vrste te ozeleniti prostor, čime će se devastirana zona adekvatno oplemeniti.

Selečki most – projekt | Foto: EOJN
Izvedba i namjena mosta
Izgradnja mosta odvijat će se u više faza. Prva faza obuhvaća izvođenje upornjaka, nakon čega slijedi izrada AB rasponske konstrukcije. U završnoj fazi, nakon postavljanja rasponske konstrukcije u konačni položaj, slijedit će betoniranje AB ploče. Betoniranje će se izvoditi na licu mjesta, u unaprijed dogovorenim segmentima po duljini mosta.
Maksimalna nosivost mosta iznosit će deset tona. Na obje strane mosta postavit će se znak o prvenstvu prolaska te jedan vozni trak širine 2,75 metara. Uz ogradu mosta bit će postavljeni i drveni okviri s kontrolom visine kako bi se spriječio prolazak vozila čija osovinska masa prelazi dopuštene granice prema statičkom proračunu. Pogledajte ovdje kako izgleda most – tunel, koji spada u jedne od najvećih inženjerskih čuda svijeta.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.