Pretraga

Potpisan ugovor za izgradnju prve dionice autoceste A7 od 593 milijuna kuna

A- A+

Ministar mora, prometa i infrastrukture, Oleg Butković, ne skriva da mu je cilj izgraditi autocestu A7 od Križišća do Žute Lokve kako bi se Rijeka bolje povezala s Dalmacijom. Ova obilaznica Novog Vinodolskog vrijedna 593 milijuna kuna, prva je faza u izgradnji A7.

Projekcija | Oleg Butković/Twitter

Projektanti na izgradnji prve dionice autoputa bit će Tempus Projekt d.o.o., firma koja je projektirala 3.500 kilometara cesta i željeznica i 2.850 mostova i inženjerskih konstrukcija. Izvođači radova bit će slovenske i talijanske firme. Slovenska firma je Kolektor CPG d.o.o., jedna od najuspješnijih firmi u svom sektoru. Talijanska firma ICM SPA d.o.o., pohvalno je što sve tri firme, i Tempus Projekt i Kolektor imaju certifikate za sustav upravljanja kvalitetom i sustav upravljanja okolišem. Treba naglasiti da Tempus i ICM imaju i certifikat za sustave upravljanja zdravljem i sigurnošću na radu, s tim da talijanski izvođač radova ima još mnoštvo certifikata koji odobravaju njihovo djelovanje. Certifikate je dodijelila certifikacijska kuća SGS Adriatica.

Ugovor od skoro 600 milijuna kuna potpisali su u Pavlomiru predsjednik uprave HAC-a Boris Huzjan te Kristjan Mugerli (Kolektor) i Giovanni Dolcetta Capuzzo (ICM SPA), uz ministra su prisustvovali i primorsko-goranski župan Zlatko Komadina i gradonačelnik Novog Vinodolskog Tomislav Cvitković. Radovi bi trebali biti završeni u roku od tri godine.

Počeci A7

Ova prva faza izgradnje bit će obilaznica Novog Vinodolskog, od čvora Selce do čvora Novi Vinodolski, kod Plovila, i bit će duga 9,8 kilometara. Od tih 9,8 kilometara, 3,3 kilometra se odnosi na spojne ceste dok ostatak (6,5 km) će biti prva faza budućeg autoputa. Cijena izgradnje autoceste je tako visoka zbog terena na kojem se gradi. Naime, duž ceste gradit će se mnoštvo objekata od kojih se najviše ističu tunel Zagori dugačak 834 metara, te vijadukt Ričina preko vinodolske doline dugačak 1.057 metara.

Oleg Butković | Twitter

– Postoje dobre naznake, ali ovo nije nikakvo predizborno obećanje, da se u narednim godinama krene i s autocestom i cijelom dionicom. Naravno, ne samo Križišće-Žuta Lokva nego i nastavak autoceste prema Dubrovniku, rekao je Butković

Butković dodatno ističe da su u ovom trenu u prometnim sektoru RH u realizaciji projekti vrijedni 25 milijardi kuna, s iskorištenim EU sredstvima, a to automatski daje zamah građevinskom sektoru.

– Osigurali smo financiranje u iznosu od 81 milijun eura, od čega polovinu u suradnji s HPB-om, uz kamatu od 1,03 posto te drugu polovinu s HBOR-om, uz kamatu od 1,8 posto, pri čemu je kamatna stopa nepromjenjiva. Za nas u Hrvatskim autocestama ovo je izuzetno važan projekt, ali radimo i dalje na ostalim projektima, poput izgradnje autoceste do Siska, rekao je Boris Huzjan, predjskednik uprave HAC-a.

Izdvojeni članak

HAC konačno otvorio ponude za autocestu do Siska: Drama se ipak nije izbjegla

Copy link
Powered by Social Snap