Pretraga

Za 300 dana domaća tvrtka srušit će i izgraditi cestovni most u Gorskom kotaru, evo kako

A- A+

Nakon nešto više od četiri mjeseca čekanja, koliko je prošlo od otvaranja ponuda, konačno je zaključena javna nabava za izgradnju novog mosta Ljubošina s izmicanjem postojeće trase državne ceste u istoimenom mjestu. Iako je izvođač odabran još u svibnju ugovor s izvođačem radova upravo je sklopljen, pa se sada s nestrpljenjem očekuje otvaranje gradilišta. Posao će za 2.023.990,37 eura bez PDV-a obaviti Geotehnika, a neće biti ni malo lako. Projekt obuhvaća i rušenje starog mosta koji više nije mogao nositi se s intenzitetom prometa.

most Ljubošina

most Ljubošina | foto: ilustracija Freepik / EOJN

Iako se očekivalo da će gradnja mosta Ljubošina započeti najkasnije u srpnju, Hrvatske ceste su tek 1. listopada ugovorile izvođenje zahtjevnih radova na području Karlovačke te Primorsko-goranske županije, odnosno u katastarskim općinama Gomirje, Hreljin Ogulinski i Vitunj.

Posao ‘težak’ 2.023.990,37 eura bez PDV-a obavit će tvrtka Geotehnika. Jednom kada radovi krenu sve bi trebalo biti gotovo unutar 300 dana.

Izdvojeni članak

Nakon 10 godina čekanja gradi se novi most preko Odre, Turopoljci došli na svoje

Most Ljubošina gradi se umjesto starog mosta Perić koji je u toliko lošem stanju da je nepopravljiv i čeka rušenje. Uz napomenu da se stari most neće rušiti dok se ne izgradi novi kako bi se održala prometna protočnost na ovoj dionici državne ceste.

most Ljubošina

most Ljubošina | foto: screen shot EOJN

Postojeće stanje – raspad

Konstrukcija mosta Perić iznimno je loša, preuzak je i nalazi se u nepovoljnom položaju u odnosu na trasu. Promet se preko njega provodi dvosmjerno jednim kolničkim trakom naizmjeničnim propuštanjem vozila, a trasa se cijelom dionicom nalazi u nasipu.

Na plohi zida upornjaka vidljiva su veća vlaženja, procurivanje oborinske i procjedne vode koja dolazi sa kolnika, ispadanje klesanaca od kojih su upornjaci građeni. Oba stupišta su u lošem stanju vidljivo je ispadanje kamenih klesanaca od kojih je zidano stupište.

I rasponska konstrukcija je u lošem stanju s vidljivim vlaženjem, odlomljenim dijelovima konstrukcije te vidljivom korozijom armature. Pješačka ograda je na dijelovima korozirala, a beton u kojem je bila učvršćena se odlomio te stupovi nemaju kontakt sa konstrukcijom.

Pripremni radovi

Prije izvedbe svih radova potrebno je izvršiti iskolčenje svih novih i postojećih ukopanih objekata i instalacija. Kao i zaštitu svih postojećih i novih instalacija, izmicanje postojećih instalacija te postavljanje novih instalacija. Dok je prije svih radova na iskopu probnim je šlicevima (ručnim iskopom) potrebno utvrditi stvarni tlocrtni i visinski položaj postojećih instalacija.

Nakon izvršenog skidanja starog asfalta, kreće se sa samim iskopima, a eventualne gradnje ostalih objekata i postavljanja instalacija bit će istovremeno obavljeni. Nakon zatrpavanja rova slijedi detaljno uređenje ‘posteljice’ sa planiranjem i potrebnim zbijanjem do traženih modula stišljivosti, uz vođenje brige o ugrađenim objektima i instalacijama.

Slijedeća etapa je postavljanje rubnjaka, a zatim redom nosivi slojevi u debljini i s padovima, te za kraj asfalt. Montaže poklopaca, rešetki i opreme izvodit će se prije završetka radova na objektu.

most Ljubošina

most Ljubošina | foto: screen shot EOJN

Kolnik, nogostup i oborinska odvodnja

Na desnoj strani kolnika predviđena je izgradnja pješačke staze širine 1,6 metara odvojene rubnjakom u odnosu na kolnik. Uz vanjski rub pješačke staze cijelom duljinom predviđena je ugradnja pješačke zaštitne ograde visine 1,1 metar. Kolnička konstrukcija će se projektirati kao fleksibilna za projektno razdoblje od 20 god, s habajućim slojem od asfaltbetona, nosivim bitumeniziranim slojem te mehaničkim nosivim slojem.

Rješenje odvodnje oborinskih voda kao i rješenje konstrukcije mosta preko rijeke Dobra usklađeno je s zahtjevima nadležne službe Hrvatskih vod. Radi prelaska trase državne ceste preko postojećeg potoka potrebno je izvesti regulaciju potoka te izgraditi cijevni propust kroz trup ceste.

Izgradnjom nasipa nove trase državne ceste te priključka servisnog puta ostaje usjek između nasipa ceste i nasipa postojeće pruge. Kako bi se spriječilo nakupljanje vode u prostoru između nasipa izvodi se cijevni propust kroz trup ceste kako bi se prikupljena voda odvela u otvoreni putni jarak te njime u rijeku Dobru.


Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap