Slovenci i Hrvati zajedno grade: U šibenskom brodogradilištu stvara se ‘mega’ plutajući dok
Šibensko-kninska županija ove godine bilježi snažan zamah u brodogradnji. Iskra brodogradilište Šibenik kreće u najveći projekt iz svog strateškog plana – izgradnju plutajućeg doka dugog 110 metara i nosivosti 4.000 tona. Novi dok omogućit će remont velikih brodova, jahti i budućih korveta Hrvatske ratne mornarice, čime Šibenik postaje ključno regionalno središte za održavanje brodova. Hibridna konstrukcija kombinira beton i čelik, što donosi trajnost, fleksibilnost i veću učinkovitost. Izgradnja započinje 2026., a operativni dok će biti spreman u proljeće 2027. godine.

Izgradnja plutajućeg dok, Iskra brodogradilište Šibenik | Foto: ISKRA
Prva polovica godine donijela je niz velikih obalnih i brodograđevnih projekata, a posebno je živo u Šibensko-kninskoj županiji. Upravo tamo slovensko-hrvatska kompanija Iskra brodogradilište Šibenik kreće u najveću investiciju svog strateškog plana vrijednog više od 30 milijuna eura. Središnji projekt je izgradnja novog plutajućeg doka, dugog 110 metara i nosivosti 4.000 tona, za koji je u bugarskoj Varni potpisan ugovor. Dokument su potpisali Roko Vuletić, predsjednik Uprave Iskre, i Danail Slavov, generalni direktor brodogradilišta TEREM – Shipyard Flotski Arsenal – Varna, koje će biti zaduženo za gradnju.
Produžena koncesija na pomorskom dobru do 2054. otvorila je Šibeniku prostor za najveći iskorak u modernoj povijesti škvera. Novi dok omogućit će ulazak u segment koji dosad nije bio pokriven, remont većine Jadrolinijine flote, servisiranje jahti duljih od 70 metara te održavanje budućih korveta za potrebe Hrvatske ratne mornarice. Time se Šibenik pozicionira kao jedno od ključnih regionalnih središta za remont velikih brodova i kao brodogradilište koje širi svoje mogućnosti za iduća desetljeća.
Hibridni plutajući dok
Projekt doka izradila je turska tvrtka Norden Shipdesign House, a riječ je o inovativnom hibridnom konceptu koji kombinira betonski ponton sa sedam sekcija i čelične bočne tornjeve dvostruke oplate. Ova kombinacija donosi visoku otpornost i dug vijek trajanja betonskih konstrukcija, uz fleksibilnost i funkcionalnost čeličnih nadgrađa. Takav pristup rezultira nižim troškovima održavanja te većom operativnom učinkovitošću.
Plan je da izgradnja započne početkom 2026. godine, dok se operativno puštanje u rad očekuje u proljeće 2027. godine. Dok će imati ukupnu duljinu od 115 metara, unutarnju širinu od 26,4 metra i maksimalni gaz od 11,4 metra, što ga čini dovoljno velikim i snažnim za zbrinjavanje najzahtjevnijih projekata modernog brodograditeljstva.

Izgradnja plutajućeg dok, Iskra brodogradilište Šibenik | Foto: ISKRA
Zajedničko ulaganje hrvatskih i slovenskih partnera
Današnje Iskra brodogradilište Šibenik nastalo je na temeljima bogate pomorske tradicije. Nekada poznato kao NCP – Remontno brodogradilište Šibenik, tvrtka je od 2019. godine u vlasništvu slovenskog koncerna Iskra, koji je preuzeo imovinu NCP Grupe i pokrenuo novu fazu širenja. Iako je pravno nova tvrtka, Iskra je u praksi nastavila višedesetljetni kontinuitet šibenske brodogradnje.
Korijeni škvera sežu do 1905. godine, kada je osnovan kao ključna austro-ugarska pomorska baza. Tijekom 20. stoljeća razvijao se održavanjem velikih vojnih flota, a nakon Drugog svjetskog rata postao je jedna od glavnih remontnih baza Jugoslavenske ratne mornarice. U modernu fazu ulazi privatizacijom 2004. godine, nakon čega se profilirao kao specijalizirano središte za refit jahti i komercijalnih plovila na istočnoj obali Sredozemlja.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.