Krenulo probijanje tunela Kvanj! Za ulog od 125 milijuna eura trebao bi biti završen 2028.
Na hercegovačkoj dionici Koridora Vc započelo je probijanje tunela Kvanj, jednog od najvažnijih infrastrukturnih objekata na strateškoj prometnici Mostar Jug – Buna, izvještavaju Autoceste FBiH. Rok izgradnje je 30 mjeseci, a projekt se financira iz sredstava osiguranih kod Europske investicijske banke (EIB) i bespovratnim sredstvima iz EU fondova. Ukupna vrijednost radova je procijenjena na približno 125 milijuna eura.

tunel Kvanj | foto: JP Autoceste FBiH
Na dionici Koridora Vc u Hercegovini započeo je prodor tunela Kvanj, jednog od najvažnijih objekata na ovoj trasi. Područni tunel Kvanj – Buna duga je 5,10 kilometara i dio je dionice Mostar Jug – Buna.
Radove izvodi konzorcij koji predvodi velika kineska kompanija China Road and Bridge Corporation, uz azerbejdžansku tvrtku Azvirt Limited Liability Company i Hering Široki Brijeg.
Galerija 9 Fotografija
OtvoriPrekretnica
Rok izgradnje je 30 mjeseci, a projekt se financira iz sredstava osiguranih kod Europske investicijske banke (EIB) i bespovratnim sredstvima iz EU fondova. Vrijednost investicije procijenjena je na oko 125 milijuna eura bez PDV-a (250 milijuna KM bez PDV-a).
– Tunel Kvanj dizajniran je kao dvocijevni tunel, desna tunelska cijev duga je 2.645 metara, a lijeva duga 2.720 metara. Od velikog je značaja za poboljšanje prometne povezanosti i regionalnog razvoja. Početak njegovog probijanja predstavlja važnu prekretnicu u nastavku izgradnje Koridora Vc, jednog od najvažnijih infrastrukturnih projekata u Bosni i Hercegovini, kažu iz Autoceste FBiH koje su na društvenim mrežama i objavile fotografije gradilišta.

tunel Kvanj | foto: JP Autoceste FBiH
Obuhvat radova
Radovi uključuju izgradnju autoceste s odvojenim prometnim trakama, dvocijevnog cestovnog tunela s dvije trake u svakoj cijevi. Kao i zemljane radove, cestovni kolnik, geotehničke radove, drenaže, vodonepropusne radova, komunikaciju autoceste, rasvjetu, ograde, označavanja.
U sklopu izgradnje dionice na kojoj se tunel nalazi, planirana je i izgradnja priključne prometnice za naselje Hodbina, dužine 1.415 metara, a ista je predviđena kao privremeni priključak autoceste do izgradnje petlje Mostar jug. Ističe se kako je dionica Tunel Kvanj – Buna od iznimne važnosti za završetak južnog dijela Koridor Vc, jer spaja već izgrađenu dionicu Buna – Počitelj na M-17.

tunel Kvanj, gradilište | foto: screen shot You Tube
Pozicija
Dionica Tunel Kvanj – Buna u startnoj poziciji prolazi kroz brdo Kvanj, na koje će se nastavljati vijadukt Rotimski potok u dužini od 330 metara. Vijadukt će se spuštati prema mjestu Stanojevići neposredno prije odmorišta Rotimski potok, gdje će se ova dionica spojiti na izgrađenu dionicu Buna – Počitelj.
Treba reći da se dionica sa južne strane naslanja na dio autoceste koji je izgrađen sve do hrvatske granice u Bijači. No, isto tako valja naglasiti kako prva dionica s južne strane, Buna – Počitelj duga 7,2 kilometra, još nije u upotrebi, već se koristi dio od Počitelja do granice.
No, kada se izgradi dionica sa tunelom Kvanj, kao i dionica Mostar jug – tunel Kvanj duga 9,2 kilometara za koju je navodno već izabran izvođač radova, moći ćemo praktično od Mostara putovati na more autocestom, piše hercegovina.info.

tunel Kvanj, gradilište | foto: screen shot You Tube
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.