Pretraga

Pruga od Križevaca do mađarske granice: Radovi skuplji za 19 milijuna eura, a dogodine sve gotovo

A- A+

Veliki željeznički projekt od Križevaca do mađarske granice ponovno je doživio izmjene. Sedmim dodatkom ugovora produljeni su rokovi i povećana je vrijednost radova za gotovo 19 milijuna eura. Iako se dinamika mijenja, projekt izgradnje drugog kolosijeka ostaje jedan od najvažnijih infrastrukturnih zahvata u zemlji. Sve bi trebalo biti dovršeno do kraja srpnja 2026. godine.

Radovi na pruzi Križevci-Koprivnica-državna granica | foto: HŽ Infrastruktura

Krajem travnja 2016. godine HŽ Infrastruktura potpisala je sa zajednicom ponuditelja koju čine tvrtke DIV Grupa, Dalekovod i Zagreb-montaža ugovor vrijedan 164,6 milijuna eura za rekonstrukciju dionice pruge Dugo Selo – Križevci. U ožujku 2020., četiri godine kasnije, potpisan je i ugovor za izvođenje radova na nastavku projekta, na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica.

Riječ je o velikom infrastrukturnom zahvatu na ukupno 42,6 kilometara pruge koji je trebao izvesti turski izvođač Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S. za 321.370.231,35 eura. Međutim, sada je došlo do promjene ugovora. U 7. dodatku ugovora izmijenjeni su rok dovršetka radova te specifikacije opreme za prometno-upravljački (PU) i signalno-sigurnosni (SS) sustav. Ukupna vrijednost ugovora nakon izmjena iznosi 340.369.170,96 eura bez PDV-a, što predstavlja povećanje od 18.998.939,61 eura. Također, definirano je da bi kompletan projekt trebao biti dovršen do 31. srpnja 2026. godine.

Projekt započeo 2020. godine

U prosincu 2019. godine odabran je izvođač radova na rekonstrukciji postojećeg i izgradnji drugog kolosijeka na dionici od Križevaca, preko Koprivnice, do državne granice. Spomenuta turska tvrtka izabrana je kao optimalan ponuditelj među deset pristiglih ponuda.

U ožujku 2020. potpisan je ugovor o izvođenju radova. Kako smo rekli, projekt bi trebao biti dovršen iduće godine, no na jednom dijelu došlo je do pomaka u dinamici izvođenja. Rok je produljen na zahtjev tvrtke Cengiz zbog potrebe za dodatnim radovima na gornjem pružnom ustroju, polaganju i zaštiti podzemnih kabela, asfaltiranju ceste te izgradnji pješačkog prijelaza preko pruge kod željezničko-cestovnog prijelaza (ŽCP) Đol, a sada je došlo i do financijske promjene u ugovoru.

Radovi na pruzi Križevci-Koprivnica-državna granica? | foto: HŽ Infrastruktura

Brže putovanje

Da se prisjetimo, projekt podrazumijeva dogradnju drugog kolosijeka i rekonstrukciju postojećeg od Križevaca do mađarske granice. Naručitelj najavljuje, time će se postići brzina vlakova do 160 kilometara na sat, s ograničenjem od 150 kilometara na sat u Lepavini i 100 kilometara na sat u Koprivnici budući da su u pitanju gradska područja.

Već kod prvih zahvata se znalo da će nova dvokolosiječna dionica slijediti postojeću trasu, s izuzetkom poddionice Carevdar-Lepavina. Velik dio posla bila je izgradnja novih perona, nadstrešnica, pothodnika te parkirališta za automobile i bicikle, a radovima se ukupna pružna dionica smanjila s 43,2 na 42,6 kilometra.

Radovi na pruzi Križevci-Koprivnica-državna granica? | foto: HŽ Infrastruktura

Novi kolodvori, mostovi i vijadukti

Radovi uključuju rekonstrukciju dvaju kolodvora, Lepavina i Koprivnica, izgradnju kolodvora Novo Drnje, rekonstrukcija četiriju stajališta Majurec, Carevdar, Vojakovački Kloštar i Sokolovac. Uz to je izgrađeno novo stajalište Peteranec, a postojeći kolodvor Mučna Reka prenamijenjen je u stajalište.

Od objekata je na trasi podignuto sedam mostova, jedna galerija, tri vijadukta (od čega jedan za divlje životinje) te osam cestovnih nadvožnjaka, tri cestovna podvožnjaka i devet pothodnika. Svodne i paralelne ceste izgrađene su uz trasu željezničke pruge.

Provedeni su i radovi na izgradnji i rekonstrukciji kontaktne mreže te ostalim elektroenergetskim postrojenjima kao što su elektrovučna postrojenja, postrojenja napajanja te vanjska rasvjeta u stajalištima i kolodvorima. Također se radilo na ugradnji novih elemenata i uređaja na signalno-sigurnosnom, prometno-upravljačkom i telekomunikacijskom podsustavu, a sav posao, pišu nam iz HŽ Infrastrukture, trebao bi biti većinski završen do kraja ove godine.

U 2026. završavat će se posao na signalno-sigurnosnom, prometno-upravljačkom i telekomunikacijskom sustavu te ishođenje posebnih dozvola. Koliko objekata se uklanjalo zbog izgradnje ove željezničke pruge pročitajte ovdje.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap