Pretraga

Uskoro bi mogla krenuti izgradnja mosta poput Pelješkog: Mještani oduševljeni, neće biti gužvi na trajektu

A- A+

Gužve u trajektnoj luci uskoro bi mogle postati stvar prošlosti, barem kada je u pitanju otok Pašman. Naime, dva mjeseca nakon studije predizvodljivosti počeli su se javljati i prvi zainteresirani investitori što u konačnici znači da bi most kopno-Pašman uskoro i mogao krenuti u realizaciju.

pašmanski most

Pašmanski most, ilustracija | foto: Otok Pašman

Dok čekaju objavu rezultata studije izvodljivosti mosta koji će njihov otok spojiti s kopnom, stanovnici Pašmana ne kriju zadovoljstvo rješavanja problema gužvi na trajektu i u trajektnoj luci.

Most koji bi trebao biti dug poput Pelješkog uskoro bi mogao krenuti u realizaciju. No, zbog mnogo povoljnijih uvjeta tla, troškovnik Pašmanskog mosta trebao bi biti mnogo manji od Pelješkog.

S najavom objave rezultata studije izvodljivosti, Pašman su posjetili i prvi zainteresirani investitori.

Spas za Pašman

Iako će na most, ako njegova realizacija uistinu i krene, stanovnici Pašmana pričekati još nekoliko godina, oni svoje oduševljenje i nade već sad ne kriju.

– Jedino most može spasiti otok Pašman jer je Pašman među najslabijima na Jadranu što se tiče razvoja, navodi Marin Ostojić iz Tkona za RTL.

– Ako se u skoroj budućnosti otok Pašman, pa i susjedni otok Ugljan ne povežu na puno bolji i kvalitetniji način s kopnom, ti otoci će izumrijeti, dodaje Radoslav Bojmić, također iz Tkona za RTL.

Kao što smo već pisali, studijom izvodljivosti trebala su se analizirati dva različita tipa rješenja. No, neovisno o odabranoj opciji, sam Pašmanski most, iako jednake duljine kao i Pelješki, bit će mnogo jeftiniji.

Izdvojeni članak

Iz Kine stigli zadnji segmenti Pelješkog mosta: Spajanje Hrvatske očekuje se početkom kolovoza

– Ministarstvo financira dvije studije izvedivosti. Prva verzija je 400 milijuna kuna, druga 617 milijuna što su i duplo jeftinije cijene nego što se baratalo do sada, s ciframa od milijardu kuna, rekao je za RTL načelnik Općine Pašman Kreško Ćosić dodajući da će studija pokazati može li se financirati preko europskih fondova ili privatno-javnim partnerstvo.

Među zainteresiranim investitorima, koji su već posjetili otok Pašman, bili su i predstavnici kineske tvrtke koja gradi Pelješki most. Njihova ponuda mogla bi se realizirati i s europskim fondovima, ali i bez njih. Druga opcija značila bi naplatu cestarine mosta, koja bi, smatraju, bila jeftinija od trajekta.

Copy link
Powered by Social Snap