Od zanemarene obale do urbanog dragulja: Vukovar pokreće milijunski projekt, evo kako će izgledati
Hrvatski gradovi sve više prepoznaju potencijal svojih rijeka. Nakon Osijeka i Varaždina, i Vukovar kreće u realizaciju velikog projekta uređenja desne obale Dunava. Riječ je o investiciji vrijednoj 53 milijuna eura, za koju je u veljači raspisan urbanističko-arhitektonski natječaj, a sada su poznati i rezultati. Prvu nagradu osvojio je autorski tim koji čine arhitektice Branka Jukić Krajnović i Ivana Amižić, a koje su u svom radu na najbolji način prikazale suvremen, održiv prostor s raznolikim sadržajima.

Desna obala Dunava u Vukovaru | Foto: Grad Vukovar
U mnogim gradovima obale rijeka predstavljaju vrijedan potencijal za urbani razvoj, no često ostaju zanemarene. I dok europski gradovi poput Ljubljane ili Kopenhagena uspješno koriste svoje riječne obale, u Hrvatskoj takvih primjera još uvijek nema mnogo. Ipak, stvari se mijenjaju – uz Osijek i Varaždin, i Vukovar planira ozbiljan iskorak uređenjem desne obale Dunava.
Projekt od 53 milijuna eura
Grad Vukovar u veljači ove godine objavio je javni urbanističko-arhitektonski natječaj za izradu rješenja uređenja desne obale Dunava, na prostoru šireg gradskog središta. Cilj natječaja bio je prikupiti i odabrati najbolje funkcionalno i oblikovno rješenje koje će omogućiti održiv razvoj tog prostora, očuvati prirodni riječki okoliš, unaprijediti turističku i gospodarsku ponudu te prostor povezati s postojećom urbanom strukturom. Organizaciju i provedbu natječaja vodio je Građevinski i arhitektonski fakultet u Osijeku.
Projekt vrijedan više od 53 milijuna eura uključuje izgradnju građevinskog zemljišta koje će sadržavati javne i društvene zgrade, poslovno-stambene objekte, ugostiteljske i turističke sadržaje, novu riječnu luku s marinom te šetnice, biciklističke staze i parkove. Završetak radova očekuje se krajem godine, što je odlična vijest za sve Vukovarce.
Galerija 5 Fotografija
OtvoriTko je pobjednik?
Grad je sada objavio rezultate natječaja. Prvu nagradu osvojio je rad autorskog tima koji čine arhitektice Branka Jukić Krajnović i Ivana Amižić. Njihovo rješenje donosi suvremeni, održivi prostor koji objedinjuje parkovne površine, kulturno-društvenu zonu, sportsku infrastrukturu, turističke sadržaje i pristanište za kruzere, uz arhitekturu s naglaskom na zelene krovove i javnu dostupnost obale.
Ocjenjivački sud naglašava da pobjednički rad stvara neopterećeni urbani krajolik, promišljeno raspoređuje zone gradnje i poštuje prirodni tok rijeke, a prostor interpretira kao poveznicu između prošlosti (Vučedol), sadašnjosti i budućnosti Vukovara. Predloženi koncept omogućuje javnu dostupnost obale, kvalitetnu organizaciju pješačkih i zelenih zona te prostor koji živi tijekom cijelog dana, sedam dana u tjednu.
Druga nagrada dodijeljena je radu čiji su autori Rajka Bunjevac i Boris Petrović, uz suradnike Luciju Baniček i Gorana Jovanovića. Treću nagradu dobio je rad koji potpisuju Ivan Sučić, Matej Sučić i Frano
Marinović.
Obuhvat u prostoru
Planirani zahvat nalazi se u širem središtu grada Vukovara. Sa sjeverne strane granica mu je ušće rijeke Vuke i rijeka Dunav, a za ostale tri izgrađeni gradski prostori – Trg republike, Dunavska šetnica, Ribarska, i tako dalje. Kontaktna zona graniči s ulicama Parobrodarskom, kardinala Alojzija Stepinca, Stjepana Radića, bana Josipa Jelačića do Osječke ulice, dok je na sjeveru granica rijeka Dunav.
Zahvat je u odnosu na grad smješten sjeveroistočno, u srijemskom dijelu Vukovara, nizvodno od ušća rijeke Vuke u Dunav, od starog do novog vodotornja. Prostor obuhvaćen natječajem je izduženog oblika, smješten u smjeru od sjeverozapada (ušće Vuke) od jugoistoka (vrh budućeg lukobrana) uz desnu obalu Dunava.
Zaključno vrijedi napomenuti kako je površina zahvata značajna za grad kako zbog položaja u blizini središta, tako i zbog jedinstvenosti ekosustava uz rijeku, ali i položaja luke na plovnim putevima. Vukovarska luka jedna je od četiri hrvatske međunarodne riječne luke, jedina na plovnom putu rijeke Dunav, kao jednom od najznačajnijih europskih plovnih puteva i plovna je svih 365 dana u godini. Izuzetni značaj luci unutar europskog transporta daje plovni put Rajna-Majna-Dunav. Više o tome pročitajte ovdje.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.