Pretraga

Veliko priznanje za drugu cijev Učke, najbolji u konkurenciji 800 projekata iz 58 zemalja

A- A+

Druga cijev tunela Učka konačno je puštena u promet 43 godine nakon prve. Radovi na cijevi trajali su preko tri godine, skoro točno 1.000 dana, a na izgradnji je radilo 300 radnika. Po završetku radova, ‘novi’ tunel osvijetlio je hrvatski studio Skira Lighting Design, za što su sada primili prvu nagradu na 8. natjecanju LIT Design Awards! među 800 prijava iz 58 zemalja. Žiri je odlučio da je Skira bila najbolja u dizajnu rasvjete proizvoda te arhitektonskom i dizajnu zabavne rasvjete.

druga cijev tunela Učka | foto: PGŽ

Druga cijev tunela Učka probijena je u rujnu 2023. godine, a godinu dana kasnije bila je završena faza uređivanja i opremanja. Izgradnja cijevi tunela duge 5,63 kilometra započela je 2020. godine, 39 godina nakon što je 1981. puštena u promet prva cijev.

U tunelu su implementirane napredne tehnološke solucije za kontrolu prometa, ventilaciju i protupožarnu zaštitu, dok je za osvjetljavanje administrativne zgrade i novog ulaza u tunel sa strane Kvarnera bila je zadužena renomirani studio Skira Lighting Design. Pulski studio Skira Arhitektonska rasvjeta pobijedila je na 8. natjecanju LIT Design Awards! u kategoriji mostovi i javne infrastrukture.

Izdvojeni članak

Istra ima mega projekt za top lokaciju, ovako će izgledati transformacija zone Vallelunga

Najbolja rasvjeta

Pobjednici su bili nagrađeni za odabrano rješenje rasvjete u novoj cijevi nedavno otvorenog Tunela Učka među čak 800 prijava iz 58 zemalja. Bili su najbolji u dizajnu rasvjete proizvoda, te arhitektonskom i dizajnu zabavne rasvjete. Prijave je ocijenio žiri od 35 profesionalaca, uključujući arhitekte, dizajnere, interijera, akademike i predstavnike medija.

– Čestitamo svim pobjedničkim projektima, oduševljeni smo što smo među njima, poručili su iz Arhitektonske rasvjete Skira.

tunel Učka

tunel Učka | foto: screen shot you tube

Među najvećim projektima

Podsjećamo, samo probijanje i uređenje druge cijevi tunela Učka bila je jedan od glavnih projekata za koji je realizacija najavljena i ostvarena u tekućoj 2024. godini. Druga cijev tunela, kao što smo rekli, probijena je još prošle godine, a zatim je puštena u promet godinu dana kasnije, čime bi put između Zagreba i Pule trebao biti skraćen na trajanje od dva i pol sata.

Izdvojeni članak

Dalmatinski tunel star 45 godina konačno dobiva novi sustav ventilacije, vozači jedva dočekali

Nova cijev tunela Učka probijena je u rujnu 2023. godine, a točno godinu dana kasnije završena je faza uređivanja i opremanja. Dugačka je 5,63 kilometara, a izgradnja je krenula još u prosincu 2020. godine.

Sve usporile jame i pukotine

Još krajem 2023. godine, tunel je bio u fazi opremanja, a na izgradnji tunela je radilo 300 radnika u uvjetima prema najvišim standardima struke. Probijanje cijevi duže od 5 kilometara s više od 2000 odrađenih miniranja u tunelu Učka otežavao je velik broj jama i pukotina.

tunel Učka

Radovi na izgradnji druge cijevi tunela Učka, foto: Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture

U tom pothvatu tunelogradnje korišteno je preko 1.000 tona tekućih eksploziva i emulzije. Uz to, druga cijev tunela gradila se s preko 3.000 tona čelika i u procesu je nastalo 1,3 milijuna tona iskopa. Inače, tunel ima 24 poprječna prolaza od kojih su 12 pješački i 12 za vozila u slučaju evakuacije i incidentnih situacija.

Podsjećamo, nakon uređenja nove, na red je došlo zatvaranje prve cijevi radi obnove i izgradnje tri poprečna tunela. Dok će se za to vrijeme promet kroz Učku odvijati novom cijevi, predviđeno je kako će se po završetku obnove, od sredine svibnja 2025. godine, u funkciji biti obje cijevi.

Izdvojeni članak

Novi prometni pravci Jadran će povezati s Baltikom: Prioritet pruga Zagreb-Rijeka

Asfaltiranje i opremanje

Vrijedi dodati i da je dugotrajni proces paralelnog probijanja cijevi s obje strane Učke trajao je preko tri godine, točnije gotovo 1.000 dana. K tome, radovi nisu bili gotovi nakon probijanja cijevi jer je uslijedilo postavljanje betonske obloge, kao i asfaltiranje i opremanje tunela. Radovi su neometano tekli i na pristupnim cestama.

Ukupno je korišteno preko 1.000 tona tekućih eksploziva i emulzije, po prvi put u Hrvatskoj korištenih u tunelogradnji. Na istočnom pak izlazu iz tunela bilo je planirano veliko odmorište, s kojeg će pucati pogled na cijeli Kvarnerski zaljev. Vrijednost radova iznosila je otprilike 200 milijuna eura.

tunel Učka | foto: screen shot you tube

tunel Učka | foto: screen shot you tube

Tehnološke solucije i rasvjeta

Napominjemo da su u tunelu implementirane napredne tehnološke solucije za kontrolu prometa, ventilaciju i protupožarnu zaštitu. Te su ugrađene 74 nadzorne kamere, čime će se dodatno povećati sigurnost prometa. Iako je tunel Učka imao samo jednu cijev koja je puštena u promet 1981. godine, u 43 godine nije zabilježena niti jedna nesreća s tragičnim ishodom u samom tunelu.

Inače, značajnu ulogu u projektu uređenja druge cijevi tunela Učka imala je renomirana hrvatska tvrtka Skira Lighting Design, koja je bila zadužena za osvjetljavanje administrativne zgrade i novog ulaza u tunel sa strane Kvarnera. Dean Skira i njegov tim nisu se ograničili samo na rasvjetu, već se njihova kreativnost uočava i po dizajnu upečatljivog zida od corten čelika koji evocira crvenu, suhu zemlju specifičnu za istarski krajolik, piše riportal.hr.

U kojoj je fazi izgradnja Istarskog ipsilona i što je sve dosad napravljeno, pogledajte ovdje.

Copy link
Powered by Social Snap