Pretraga

Bauštelska reportaža: Gradilište putničkog terminala prema otocima posebnog dizajna

A- A+

Šibenik će uskoro dobiti moderni pomorsko – putnički terminal. Riječ je o projektu vrijednom 8 milijuna eura kojim će svi oni koji putuju na šibenske otoke imati sve potrebne usluge na jednom mjestu, u primjerenom prostoru, zaštićenom od vremenskih neprilika. Posebno je dojmljiv izgled terminala koji je izgrađen posebnom tehnologijom u bijeloj boji natur – betona. Posebnim ga čini i betonska ploča raspona 21 metra u koju je utrošena velika količina materijala. Trenutačno su u tijeku završni radovi, a kako stvari stoji, terminal će biti otvoren u proljeće 2025. godine. Bili smo na gradilištu, evo kako napreduju radovi.

Pomorsko - putnički terminal Šibenik

Pomorsko – putnički terminal Šibenik | Foto: Bauštela.hr

U Šibeniku se gradi pomorsko – putnički terminal koji ulazi u završnu fazu. Riječ je o velikom objektu u kojemu će putnici čija su destinacija otoci, u ugodnom i suvremenom prostoru provoditi vrijeme do početka plovidbe. Nova zgrada izuzetno je zanimljive, bijele vanjštine koja već sad mijenja vizuru ovog dijela grada.

Izdvojeni članak

Bauštelska reportaža: Ovo je gradilište najveće zgrade u Sisku oštećene u potresu, srušena je i dobiva repliku

Moderan prostor za putnike

Dalmatinski biser grad Šibenik uskoro će dobiti moderni pomorsko – putnički terminal u sklopu dogradnja gata Vrulje. Riječ je o dvije zgrade koje će biti spojene i koje će vizualno zasigurno plijeniti pažnju. Jedna će služiti za lokalni prijevoz, dok će vanjski dio biti terminal za prihvat kruzera i ostalih brodova kojih je svake godine sve više. Treba reći, kroz šibensku luku godišnje prođe oko 250.000 putnika.

Zgrada zanimljivog izgleda, a osigurat će udobnost putnicima dok čekaju brod. Godinama su morali kupiti kartu kraj autobusnog kolodvora i onda šetati po rivi, nerijetko i po visokim temperaturama. Uskoro će zaboraviti na to jer će novi putnički terminal imati sve. Od ugodnih čekaonica i prostora za kupnju karata, kafića, do uredskih prostora lučke kapetanije. Ovaj projekt osuvremenit će lučku infrastruktura Šibenika koji je zadnjih nekoliko godina izrastao u pravo turističko i kulturno središte Dalmacije. Naime, iako je nekoć bio u podređenom položaju između Zadra i Splita, danas se ta situacija bitno promijenila. Time svi oni koji putuju na šibenske otoke dobivaju sve potrebne usluge na jednom mjestu, u primjerenom prostoru, zaštićenom od vremenskih neprilika.

– Kad je nevrijeme, možemo biti u toplom prostoru, gdje se može mirno sjesti i čekati. Sve će biti objedinjeno na jednom mjestu i nadam se da će se izgraditi što prije. Nemaju svi kuće u gradu, a do sada su postojale dvije klupe i prodaja karata je bila u manjem prostoru kraj autobusnog kolodvora, rekao nam je Šibenčanin Ivo, inače doktorand vodnog prometa koji nerijetko putuje na otok Žirje.

Trapezni tlocrt

Pomorsko – putnički terminal je već poprimio svoj izgled i zasigurno će promijeniti vizure grada. Tlocrt zgrade je u obliku trapeza koji se sastoji od dva zatvorena dijela i centralnog prostora koji čini otvoreni, natkriveni javni prostor, što se može vidjeti i slikama projekta. Djelo je hvaljenog nizozemskog Arhitektonsko ureda De Cie. Architecten, koji svoje urede imaju i u Zagrebu.

Na njemu je sudjelovao čak 20 projektantskih struka i jedan od onih fantastičnih projekta koji će, kad bude završen, zasigurno pozitivno iznenaditi hrvatsku javnost. Šibenik će novim putničkim terminalom poprimiti konture pravog suvremenog grada i urbane sredine, a može se reći kako je riječ o pravom primjeru jednog 15-minutnog grada.

Projekt od 8 milijuna eura

Izgradnja pomorsko – putničkog terminala započela je 2022. godine, a dio je ‘Projekta modernizacije infrastrukture luke Šibenik’, koji je podijeljen u tri faze. Prva i druga faza su izgradnja vezova za međunarodni i domaći pomorski promet i one su dovršene, a sada je u tijeku treća faza, odnosno izgradnja putničke zgrade.

Ukupna vrijednog čitavog projekta je oko 24 milijuna eura, dok je investicija izgradnje putničkog terminala vrijedna oko 8 milijuna eura. Zanimljivo, izvođač radova nije neka strana kompanije, već je riječ o kompaniji Minigradnja iz Vodica. Isto tako, oni trenutačno rade na nekoliko projekata u županiji, a među njima i na sanaciji kultnog kupališta na Jadriji o čemu smo pisali ovdje. Krajnji cilj cijelog projekta je, kako kažu iz lučke kapetanije, poboljšanje povezanosti otoka u šibenskom arhipelagu i njihova integracija u širu prometnu mrežu kroz bolje prometne usluge te savladavanje ključnih prepreka za lokalni gospodarski rast.

Pomorsko - putnički terminal Šibenik | Foto: Bauštela.hr

Pomorsko – putnički terminal Šibenik | Foto: Bauštela.hr

Stupovi u natur – betonu od 11 metara

Putnička zgrada već sada jasno pokazuje kako će izgleda izvana. Jednostavno i ugodno oku. Ono što posebno plijeni pažnju je čista bijela boja i visoki stupovi koji se u komadu dižu u zrak. Radnici, odnosno cijeli tim, savladao je modernu tehnologiju koja im je omogućila izvršiti zahtjevne zahvate, uz pomoć distributera, kompanije Peri koji je jedan od svjetskih proizvođača oplate.

– Zidamo stupove u komadu visine 11 metara, što je poprilično visoko. Inače je standard tri do četiri metra u visinu, a mi smo postigli 11 metara u komadu. I nama je izgledalo nemoguće, ali uz suvremenu opremu i novu tehnologiju uspjeli smo sve savladati. Imali smo i podršku od Perija, njemačke kompanije koja nam je pružila pomoć, rekao je Antonio Ercegović, inženjer građevine koji radi na projektu.

Posebno je bila zahtjevna tehnika izvođenja betonske konstrukcije u natur – betonu. Odnosno, riječ je o posebnoj tehnologiji kojom, nakon skidanja oplate ostane glatki beton. Zanimljivo, kako sama riječ kaže, sve ostaje prirodno.

– Za to treba posebna oplata i posebna tehnologija, gdje se to slaže i brtvi. Ne smije iscuriti voda, cementno mlijeko, a kad se skine oplata, onda taj beton nema posebne obrade. Dakle, nema ni gletanja, žbukanja, a ni fasade. Sve ostaje prirodno. Specifično se koristi bijeli cement i zato je sve u bijeloj boji, što je već gotovo i izvedeno, pojasnio je Ercegović.

Novi putnički terminal je, kako kažu iz Minigradnje, jedna od većih građevina u Hrvatskoj s natur – betonom. Takva je bila ideja projektanata koji su htjeli uštedjeti dio materijala, a na kraju i dobiti građevinu vrlo atraktivnog izgleda, koja će se savršeno uklapati u prostor grada Šibenika.

Betonska ploča raspona 21 metra

Jedan od posebnih elemenata je i rasponski ogromna betonska ploča od 21 metra, koja se betonirala tjedan dana. Enormna količina materijala je utrošena, što nam je i potvrdio Ercegović. Riječ je o ploči koja nema nijedan stup te nijednu gredu.

To je konstrukcijski prednapregnuti beton, a ploča je površine od 2.500 kvadrata. Nevjerojatno zvuči činjenica da je u jednoj ploči 1.350 kubika betona i 170 tona armature. Bila je vrlo konstrukcijski zahtjevna, ali građevinari su uz pomoć nove tehnologije uspjeli sve savladati.

Pomorsko - putnički terminal Šibenik | Foto: Bauštela.hr

Pomorsko – putnički terminal Šibenik | Foto: Bauštela.hr

Slijede završni radovi

Što se tiče radova, oni izrade AB konstrukcije su završeni, dok su uređenja prometnih površina uskoro gotova. Sada su u tijeku završni radovi, odnosno građevinsko – obrtnički radovi u interijeru te obrada instalacija. Naravno, riječ je o postavljanju stolarije, gipsa, keramike i sličnog.

Nema sumnje da će sljedećeg ljeta šibenska riva izgledati atraktivnije i udobnije za putnike. Kako stvari stoje, gotovo je sigurno da će posao biti gotov do proljeća 2025. godine. Kako bi se reklo, sretno godina svima koji slave, u ovom slučaju, posebno Šibenčanima i stanovnicima otoka.

Preostale bauštelske reportaže pronađite na poveznici.

Copy link
Powered by Social Snap