Pretraga

Bauštelska reportaža: Ima li Grad potrebna zemljišta za nastavak gradnje Branimirove i Kolakove?

A- A+

Nakon izgrađenog produžetka Ulice kneza Branimira u Sesvetama, Grad Zagreb česticu po česticu izvlašćuje zemljišta za nove radove. U planu su produžetak Branimirove u još dvije faze, te produžetak Kolakove iz Dubrave u tri odvojene dionice. Za jednu fazu Branimirove izvlašteno je 64, a za drugu 90 posto nekretnina, dok je za tri dionice Kolakove izvlašteno oko 75 posto zemljišta, ovisno o dionici. Radovi na trećoj fazi jedne ceste planirani su najesen, a druge do kraja ove godine.

produžetak Branimirove i Kolakove | foto: Bauštela.hr

Istočni rub Zagreba ujedno je granica sa Sesvetama. Infrastrukturno, ovaj dio grada donedavno se poglavito oslanjao na jednu cestu, Zagrebačku. A onda je produžetak Branimirove unio promjenu. Ipak, ‘pravi’ dio projekta, nastavak produžene prometnice koji će u pravom smislu povezati Sesvete sa Zagrebom, još se čeka.

Trebalo bi se produžiti i Kolakovu, a postupci izvlaštenja dobrano su u tijeku. Zasad je najveći dio zemljišta izvlašten za treću fazu izgradnje Branimirove, a i sve više zemljišnih čestica prema Dubravi je u vlasništvu Grada. Početak radova na Branimirovoj prema spoju s Varaždinskom cestom očekuje se na jesen, a do kraja godine trebala bi se početi graditi i Kolakova.

Izdvojeni članak

Bauštelska reportaža: Kako se za 15 milijuna eura sanira ‘predsjedničko’ klizište, najveće u Hrvatskoj

Velike su ovo promjene za Sesvećane, a izgrade li se obećane ceste, već naseljeni dio mogao bi doživjeti građevinski ‘boom’. Prošetali smo novom trasom i pitali stanovnike što misle o novostima.

Dolazak u nepoznato

Za zahvat koji će značiti rasterećenje u Sesvetama, očekuje se da će olakšati život i svim Zagrepčanima na istoku grada. Trenutno, velike količine prometa slijevaju se na dvije veće prometnice – Zagrebačku odnosno Aveniju Dubrava te na Branimirovu.

Zasad je malu promjenu donijela dogradnja Branimirove, realizacija jednog od starih obećanja koje su navodno kočila imovinsko-pravna pitanja. Podsjetimo se, na mjestu ove prometnice prije početka radova bila je livada, a i nastavak izgradnje planira se duž nenaseljenih putanja šumom i livadom.

produžetak Branimirove i Kolakove | foto: Bauštela.hr

Znatiželjni stižemo u Dubec kako bismo i sami vidjeli što se to događa na parcelama nešto dalje koje nije uspio izvlastiti Milan Bandić, a koje bi za koju godinu trebale biti poprišta novih važnih cesta.

Iznenada prazna cesta

Izašavši na okretištu nalazimo se na izuzetno prometnoj Aveniju Dubrava koja par metara dalje postaje jednako opterećena Zagrebačka cesta. Šetnjom uz prometnicu polako dolazimo na granicu Dupca i Sesveta. Kao dio zagrebačke gradske aglomeracije, te prema popisu stanovništva iz 2021. godine, iz ovog naselja u smjeru Zagreba cirkulira više od 70.000 ljudi, a Sesvetama prolaze i putnici iz drugih gradova i mjesta kako bi stigli do Zagreba.

Užurbano je do skretanja na produženu Branimirovu, kad naša okolina postaje iznenađujuće mirna i neizgrađena. Hodamo prvom fazom produžetka te ulice, koja bi se u budućnosti trebala protegnuti sve do sesvetske šume, ‘probiti’ ju pa izaći na Varaždinsku.

S druge, lijeve strane su livade kojima bi u budućnosti trebala prolaziti Kolakova dograđena od Dankovečke u Gornjoj Dubravi. Želimo saznati kako se po tom pitanju osjećaju Sesvećani, ali oko nas se gubi promet i nestaje prolaznika. U neobičnoj smo situaciji gdje smo se skrenuvši sa Zagrebačke na novoj prometnici dugoj nešto više od jednog kilometra s nekoliko autobusnih stajališta našli sami. Nigdje ljudi, a bogme ni autobusa.

produžetak Branimirove i Kolakove | foto: Bauštela.hr

Gužve postojane

Nastavljamo hodati, ali u daljini vidimo jedva jednog, dva šetača. Ako ste ovuda ikad prošli, znat ćete – ovaj dio grada nije gusto naseljen. Ogroman dio su livade, divlji vrtovi, a nešto dalje je šuma. Ipak, kojih 50 metara od prometnice, s desne strane ima kuća, a vidimo ih i kod završetka Branimirove. Promet je i dalje skoro pa nikakav, ali priznajemo da sama cesta izgleda odlično.

Ovako smo ‘lunjali’ trasom kojom bi svako toliko prošao poneki automobil pitajući se ima li ona svrhu. Tek na samom kraju prometnice gdje se spaja s Brestovečkom cestom više je auta, ali opet nema prolaznika. Putem doduše uočavamo ‘komad’ ceste koji označava predviđeno mjesto za nastavak Kolakove.

Izdvojeni članak

Bauštelska reportaža: Zahuktava se gradnja južnog ulaza u Zagreb, ovako danas izgleda Sarajevska

Pitamo jednog gospodina koji stoji ispred dvorišta, no čini se da o Kolakovoj ne zna ništa. Za Branimirovu je načuo, ali pokazuje da se vratimo na produžetak odakle smo došli. Na ‘križanju’ s Brestovečkom cestom ulazimo u dučančić u kojemu konačno nešto doznajemo.

– Najviše to znači tu ovima koji su ovdje. Branimirova koja je sad produžena nastavlja se dalje sve do Borongaja i Glavnog kolodvora. Svima koji su ‘odavde’ to je direktan put prema gradu. Inače tu nije bilo ceste pa se moralo ići drugim putem. Ipak mislim da će krene li se to dalje graditi biti katastrofa, govori nam djelatnica u maloj trgovini koja se i sama svakodnevno i dalje bori s gužvama iz smjera Sesveta.

produžetak Branimirove i Kolakove | foto: Bauštela.hrprodužetak Branimirove i Kolakove | foto: Bauštela.hr

Ako ništa, bez rušenja

A opet, proračunava sugovornica, produžetak Branimirove išao bi na ruku svima koji putuju iz Dugog Sela ili stižu u Sesvete putem Brestovečke ceste. Nove prometnice, zaključuje, najviše će rasteretiti centar Sesveta, ali nije sigurna kako će izgledati radovi. Kaže da barem neće biti kuća za rušenje, jer put za novu prometnicu gotovo je u potpunosti ‘oslobođen’.

Po izlasku iz dućana, imamo sreće te nailazimo na još četiri gospođe koje nam uglas potvrđuju – da, put za gradnju je ‘slobodan’, a ovo što je dosad napravljeno svima olakšava život. Ipak, imaju i neke zamjerke, a najviše se tiču sigurnosti djece.

– Mi smo zadovoljni i autom nam je sad ‘začas’ do Dupca. Ali, znate da uvijek ima pozitivnih i negativnih strana. Za majke s malom djecom je nezgodno, komentira jedna sugovornica, a druga se odmah ubacuje s komentarom kako su roditelji zabrinuti stoga za djecu iz naselja koja idu u školu u blizini.

Sugovornice uglas dodaju da stanovnike baš zbog sigurnosti djece brine i ‘nastavak’ Branimirove, koji će u ovaj predio dovesti još prometa. Osim automobila, kažu, tu će provoziti i autobus, koji još nije ‘stigao’. Ima smisla, iz tog razloga u prolasku Branimirovom nismo uočili nijedan autobus, iako smo prošli pored više neiskorištenih ugibališta.

produžetak Branimirove i Kolakove | foto: Bauštela.hr

Obećanja od davnina

Prije izgradnje, prisjeća se sugovornica koju srećemo dok se produžetkom ceste polako vraćamo prema obližnjem tramvajskom okretištu sve je bila velika livada, s gdjegdje ponekom oronulom kućom.

– Još kad sam ja bila mlada i kad su ovdje bile livade, a ne cesta, obećavala nam se cesta sve do Dugog Sela. Tako da obećanja nisu novost. Ali, zasada je izgrađen samo taj jedan. Mislim da će se nastaviti graditi preostale faze, ne bude li Vlada više opstruirala, kaže nam prolaznica.

Budući da je putanja ‘slobodna’ za gradnju, sugovornica smatra da ishođenje zemljišta ne bi trebao biti problem. Upravo ovo pitanje pred lokalne izbore vrlo je aktualno, a gospođa se prisjeća kako je ishođenje jednog spornog zemljišta još u ‘Bandićevo vrijeme’ bilo prepreka za početak gradnje.

Grad izvlašćuje zemljišta

S Gradom smo provjerili kakvo je tu točno stanje. Kako smo doznali, osim prve dionice koja je već puštena u promet, za drugu i treću fazu dionice produžetka Branimirove izvlaštenja su u tijeku. U obuhvat 2. iliti dionice od Brestovečke do Ulice Ivana Ančića ulaze 103 zemljišnoknjižne čestice, dok u obuhvat 3. faze, odnosno od Ulice Ivana Ančića do Varaždinske ulazi 30 zemljišnoknjižnih čestica, potvrđeno nam je iz Grada Zagreba.

produžetak Branimirove i Kolakove | foto: Bauštela.hr

S druge strane, u obuhvat izgradnje četvrte i posljednje dionice Ulice Ivana Kolaka ulazi ukupno 218 čestica površine 115.296 četvornih metara. Ova zadnja faza podijeljena je u tri dionice – od Dankovečke do ulice Klin, od ulice Klin do produžene Branimirove, ten a koncu od Branimirove do Ulice Emanuela Vidovića.

– Imovinsko-pravni odnosi su se rješavali, odnosno rješavaju se istovremeno na svim dionicama (etapama) budućih prometnica (produžene Branimirove i Ulice Rudolfa Kolaka). Postupci izvlaštenja za produženje Branimirove ulice inicirani su 2019. i 2020., a za ulicu Rudolfa Kolaka 2022., 2023. i 2024. godine, rekli su iz Grada, ističući kako početak izvođenja radova nije ograničen postupkom izvlaštenja.

Izdvojeni članak

Problemi zagrebačkih mostova: ‘Puknuti’ zid, tramvajski kolosijek koji propada, jedan se skoro urušio

Nužno je da Grad Zagreb, kao korisnik izvlaštenja, stupi u posjed svih nekretnina koje su u zahvatu, što znači da može početi radove i prije pravomoćno okončanog postupka izvlaštenja.

Neke čestice i dalje državne

Za drugu dionicu produžetka Branimirove ulice Grad Zagreb riješio je imovinsko-pravne odnose za 64 posto nekretnina koje ulaze u obuhvat trase. Pritom su četiri zemljišnoknjižne čestice ukupne površine 6.935 četvornih metara u vlasništvu su Republike Hrvatske, te je od nadležnog Ministarstva zatražen prijenos vlasništva. Dok su za preostalih 27 čestica u tijeku postupci izvlaštenja.

Iz Grada dodaju kako je u međuvremenu tijekom 2024. ishođena izmjena i dopuna lokacijske dozvole, prema kojoj je povećan obuhvat i trenutno se provodi imovinsko-pravna analiza kojom će se utvrditi koliku površinu je još potrebno otkupiti.

Ovdje bi se ‘spajao’ produžetak Kolakove | foto: Bauštela.hr

Ovdje bi prolazila Kolakova | foto: Bauštela.hr

Imovinsko-pravne odnose za 90 % nekretnina koje ulaze u obuhvat trase riješeno je za treću dionicu izgradnje Branimirove. Tu Grad još treba postati vlasnik četiri zemljišno-knjižne čestice ukupne površine 1.474 četvornih metara. Jedna površine 886 kvadrata u vlasništvu je Republike Hrvatske, te je od nadležnog Ministarstva zatražen prijenos vlasništva, dok su za preostale čestice postupci izvlaštenja u tijeku.

Novi radovi od jeseni

Iz Grada Zagreba napominju da je tijekom 2024. ishođena izmjena i dopuna lokacijske dozvole, prema kojoj je povećan obuhvat zemljišta. Po novome je potrebno steći još 3.809 četvornih metara i za navedeno zemljište se trenutno provodi postupak osiguranja dokaza o stanju i vrijednosti obuhvaćenih nekretnina.

U međuvremenu, nabava za izvođača za prvu, inače treću fazu projekta produžetka Branimirove planira se raspisati u ožujku 2025. godine. Novi radovi s Varaždinske ceste prema zapadu očekuju se ove jeseni.

produžetak Branimirove i Kolakove | foto: Bauštela.hr

Iduća na redu je prva faza izgradnje Ulice Rudolfa Kolaka iz Gornje Dubrave, gdje je Grad Zagreb 80 posto nekretnina na trasi. Početak radova na izgradnje ove ulice očekuje se do kraja godine. Za preostale faze, Grad je izvlastio 75 posto trase za drugu i 70 posto trase treće planirane dionice. Kako stvari stoje, nove ceste mogle bi se izgraditi u narednih nekoliko godina, a kad do tog dođe, prometno rasterećenje moglo bi dovesti nove stanovnike u ovaj kraj.

Ovdje pročitajte ostale bauštelske reportaže.

Copy link
Powered by Social Snap