Gradilište iz zraka: Kako se gradi pruga od Križevaca do granice, impresivne vizure
HŽ infrastruktura objavila je nove fotografije iz zraka snimljene u rujnu na kojima se vide kompletni obrisi velikih vijadukata i mostova te novih kolodvora i stajališta na pružnoj trasi između Križevaca i Drave. Radovi, čini se, napreduju po planu, a izvodi ih turska tvrtka Cengiz Insaat. U sklopu projekta predviđene su i rekonstrukcija i izgradnja novih kolodvora i stajališta, mostova, galerija, vijadukata, željezničko-cestovnih prijelaza, cestovnih nadvožnjaka, podvožnjaka, pothodnika i paralelnih cesta, odnosno ukupno četrdesetak novih i obnovljenih objekata.

Pothodnik Danica s nadvožnjakom | foto: HŽ Infrastruktura
Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica projekt je vrijedan 350 milijuna eura, čiji se prihvatljivi troškovi sufinanciraju iz Instrumenta za povezivanje Europe (CEF). Projekt je uvršten i na listu strateških projekata Republike Hrvatske.
Izvođač radova je turska tvrtka Cengiz Insaat koja trenutačno na projektu ima angažirano 300 radnika. U sklopu projekta predviđene su i rekonstrukcija i izgradnja novih kolodvora i stajališta, mostova, galerija, vijadukata, željezničko-cestovnih prijelaza, cestovnih nadvožnjaka, podvožnjaka, pothodnika i paralelnih cesta, odnosno ukupno četrdesetak novih i obnovljenih objekata.
Galerija 13 Fotografija
OtvoriVažnost je projekta iznimna jer njime HŽ Infrastruktura nastavlja s modernizacijom koridora RH2 od luke Rijeka preko Zagreba do državne granice s Republikom Mađarskom, odnosno s modernizacijom hrvatskoga dijela Mediteranskoga koridora. Samim time i jedinstvene Transeuropske prometne mreže.
Projekt obuhvaća radove na rekonstrukciji postojećega kolosijeka te izgradnji drugoga kolosijeka od Križevaca do mađarske granice. Obnovit će se i modernizirati kontaktna mreža i ostala elektroenergetska postrojenja te signalno-sigurnosni i telekomunikacijski uređaji.
Time će se omogućiti postizanje brzine vlakova do 160 km/h, s ograničenjem do 150 km/h u Lepavini i 100 km/h u Koprivnici jer je riječ o gradskim područjima sa specifičnim ograničenjima.
Sudeći prema fotografija koje je objavila HŽ Infrastruktura projekt je u velikom zamahu. Sada se iz zraka vide vijadukti i mostovi u završnim fazama, kao i buduće kolodvorske zgrade.
Istovremeno su aktivirana 3 velika gradilišta u Puli, pogledajte ovdje kako to izgleda.