U luku na obali ulažu se milijunski iznosi: Očekuje se veliko proširenje
U luku Senj ulažu se jako velika sredstva, a trenutno je započela prva i druga faza šeste etape njenog pojačanog održavanja vrijedna 6,2 milijuna kuna. Naime, u posljednje je tri godine u održavanje luke uloženo 9 milijuna kuna, a s novim radovima iznos će dostići ukupno 15 milijuna kuna. Sve su to pripremni radovi za veliko proširenje luke, gdje će samo širenje dva lukobrana iznositi 40 milijuna kuna.
Radovi na pojačanom održavanju senjske luke ušli su u novu etapu. Naime, riječ je o realizaciji prve i druge faze šeste etape pojačanog održavanja, a vrijednost tih radova iznosi 6,2 milijuna kuna, prenosi Novi list. Posao je pripao tvrtki Izgradnja iz Crikvenice koja je na javnom natječaju ponudila najpovoljniju cijenu te je, osim toga, na izvedene radove ponudila garanciju u trajanju od 60 mjeseci. Upravo zbog toga spomenuta je tvrtka odabrana između još četiri pristigle ponude, a radovi bi trebali trajati narednih osam mjeseci.
Pojačano održavanje senjske luke
U sklopu šeste etape pojačanog održavanja senjske luke obuhvatit će se područje od zastave na gradskom parkiralištu pa sve do zgrade Lučke kapetanije. Ukupno to iznosi oko 150 metara lučkog područja, a radovi uključuju gradnju novog korniža, obalnog zida, zamjenu materijala iza obalnog zida, kao i popločenje novim kamenom.
Štoviše, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture će financirati radove prve i druge faze šeste etape u iznosu od 3,5 milijuna kuna. Ostatak će financirati Lučka uprava Senj, međutim, nadaju se da će Ministarstvo ipak financirati ovu etapu radova s dodatnim sredstvima.
Pripremni radovi za proširenje luke
Ravnatelj Lučke uprave Senj Predrag Dešić za Novi list je istaknuo da je u posljednje tri godine u pojačano održavanje luke Senj uloženo 9 milijuna kuna. Međutim, dodaje da će se ovim novim radovima uložiti ukupno oko 15 milijuna kuna, a zapravo su to ujedno pripreme za proširenje luke.
Štoviše, Lučka uprava Senj je već izradila idejno rješenje proširenja senjske luke, kao i elaborat o ocjeni procjene utjecaja na okoliš. Naime, time će se dalje odlučiti treba li izraditi i studiju utjecaja na okoliš, a nakon čega će se započeti s izradom idejnog projekta za lokacijsku dozvolu.
Što će se sve raditi?
Dešić je potom objasnio da proširenje senjske luke podrazumijeva zapravo širenje lukobrana Svete Marije od Arta, koji je poznatiji kao Điga, za 100 metara. Taj će lukobran biti prilagođen za prijem ro-ro brodova i trajekata koji će povezivati otoke Krk, Rab i Cres. Štoviše, širenjem ovog lukobrana ujedno se štiti plaža i šetnica Škver koja je danas izložena jakom utjecaju juga. Škver bi se još dodatno zaštitio u slučaju da se prširi i postojeća školjera na Đigi.
Projektom će se, objašnjava dalje Dešić, također širiti i lukobran Svetog Ambroza ili Mađarske rive za 30 metara. Po završetku, taj će dio luke služiti za prihvat klasičnih putničkih brodova, kruzera i katamarana.
Osim toga, planirano je i proširenje gata Svetog Nikole i Bele rive, kao i izgradnja dodatnog gata između te dvije rive. Naime, gat će biti opremljen kompletnom infrastrukturom za komunalne vezove, a dio vezova će također služiti i nautičarima jer luka Senj danas uopće nema nautičkih vezova. Dešić tvrdi da na taj način žele povezati luku Senj s otočnim pa čak i istarskim destinacijama s njene morske strane, kao i s nacionalnim parkovima Sjeverni Velebit i Plitvička jezera s njene kopnene strane.
40 milijuna kuna za proširenje dva lukobrana
Osim spomenutih radova, Dešić navodi da je planirana i izgradnja benzinske crpke za plovila na poziciji Đige. Naglašava da cjelokupni projekt proširenja luke Senj zahtijeva jako velika sredstva. Naime, samo produženje lukobrana na Đigi i Mađarskoj rivi će prema projektantskom troškovniku iznositi 40 milijuna kuna.
Prema riječima ravnatelja Lučke uprave Senj Predraga Dešića, taj dio bi se financiraao sredstvima EU-a, međutim, s obzirom na to da EU ne financira komercijalni dio za vezove, njih se planira postupno financirati sredstvima resornog Ministarstva.