Milijunska modernizacija pruge koja Dalmaciju povezuje s kontinentom, ništa neće biti isto
Još jedna novost stiže po pitanju modernizacije željezničke mreže u Hrvatskoj. Dio važne pruge između Oštarija i Knina, koja između ostalog prolazi Splitom dobiva ‘pojačanje’. U planu je milijunsko uređenje infrastrukture oko kolodvora u Drnišu, za što se traži izvođač. No, predviđene rekonstrukcije i dogradnje neće zahvatiti i samu zgradu kolodvora.

Pruga, ilustracija | foto: Pexels
Diljem Hrvatske, u obnovu idu kolodvorske zgrade i tračnice. Obuhvatni radovi dio su modernizacije željezničke mreže od nekoliko milijardi eura, dok je za samu obnovu zgrada u skorije vrijeme pisali smo spremno oko 80 milijuna eura.
Još jedan novi projekt koji sprema HŽ Infrastruktura uređenje je kolodvora u Drnišu, ali se ne odnosi na kolodvorsku zgradu. Kolodvor sa svom infrastrukturom koja će u rekonstrukciju nalazi se na pruzi Oštarije-Knin-Split (M604), a za 7 milijuna eura, štošta bi se na njoj sada trebalo urediti.
Elektrifikacija pruge
Radovi na prostoru kolodvora Drniš predviđeni su u svrhu poboljšanja usluga, modernizacije i očekivanja elektrifikacije pruge M604. Svašta se sprema, između ostalog rekonstrukcija kolosiječne slike i pružnog tijela te izgradnja odvodnje na kolodvoru. Između ostalog će se rekonstruirati pješački prilaz, izgraditi novi propust i nove svodne ceste, te rekonstruirati pružne i lokalne kabele.
Od preostalih radova, u planu je ugradnja novog kolodvorskog TK uređaja, a kolodvor bi trebao dobiti i novi sustav za informiranje putnika. U pripremi su i izgradnja bočnog perona i rekonstrukciju uređenih površina, a na višu razinu sve će dodatno podići rekonstrukcija rasvjete kolodvora novim rasvjetnim tijelima.
Spremanje radova
Nove tračnice trebale bi biti proizvedene odgovarajućom tehnologijom, da bi se dostigla visoka kakvoća propisane mjere u okviru dopuštenog odstupanja te otpornost na opterećenje i zamor. Svi predviđeni radovi definirani su tehničkim uvjetima, a radit će se temeljem lokacijske dozvole ishođene 20. svibnja 2022. godine. Dozvolu je izdao Upravni odjel za zaštitu okoliša, prostorno uređenje, gradnju i komunalne poslove, ispostave Drniš.
Po izdavanju dozvole, prišlo se izradi Glavnog projekta. U sklopu rekonstrukcije, a u svrhu modernizacije čitave pruge predviđa se produljenje kolosijeka za prihvat vlakova duljine 500 metara.

Pruga, ilustracija | foto: Pexels
– Terenski uvjeti diktiraju produljenje prema Kninu, a projektom su obuhvaćeni svi potrebni radovi, od građevinskih, geodetskih do elektrotehničkih, stoji u projektnoj dokumentaciji.
Odvajanje kolosijeka
Produljenje kolodvora predviđeno je na jednu stranu u smjeru Knina radi konfiguracije terena i postojeće pruge te smještanje kolodvora Drniš u prostoru. Kolosijeci 1., 2. i 3. produljuju se prema Kninu. Zatim će se prvi kolosijek biti produžen i u nastavku priključen na industrijski kolosijek. Isto tako će se rekonstruirati postojeće skretne likre na oba kolodvora.
Od drugog kolosijeka odvojit će se industrijski kolosijek ‘GIRK Kalun’, a korisne duljine prijemno-otpremnih kolosijeka su manje od 400 metara. Razmaci kolosijeka pritom nisu jednaki niti konstantni na cijeloj duljini. Inače, na kolosijecima se nalazi 13 skretnica.
Rekonstrukcijom se planira produljiti i drugi i treći kolosijek prema Kninu kako bi se dobila tražena korisna dužina. Svi kolosijeci projektirani su na istoj visini i s istim uzdužnim nagibom, osim industrijskog kolosijeka ‘GIRK Kalun’ koji je uklopljen na postojeće stanje.
Zamjena cijevi
Nadalje, budući da u kolodvoru trenutno nema drenažnog sustava, a postoji određen broj odvodnih kanala uz prugu, i za te probleme postoje rješenja za rekonstrukciju. Odvodnja kolodvorskog platoa riješena je novim pružnim jarcima, betonskim kanalicama, drenažom i odvodnim kolektorima, kao i novim propustom.
Na koncu, projektom je predviđena i izgradnja novog drenažnog sustava, što će se raditi od perforiranih PVC cijevi promjera od 150 te odvodnim cjevovodima promjera 200 centimetara. Voda iz drenaža vodit će se drenažnim cijevima i ispuštati se u propuste ili pak u okolni teren, odnosno kanale. Ukupno bi trebalo izgraditi oko 1.350 metara drenažnih cijevi.
Koje tri nove stanice za vlak bi trebao dobiti Zagreb, a što sve prije njihove realizacije valja riješiti, pročitajte ovdje.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.