Nova pravila za gradnju pored magistrale: Formira se zona ograničene visine gradnje, evo do kojeg kata
Svako izgrađeno i neizgrađeno područje naselja trebalo bi biti definirano odgovarajućim prostorno planskim dokumentom, odnosno dokumentima. Pripadajućim Urbanističkim planom uređenja (UPU) tako je definirano i područje grada Šibenika prema trasi Jadranske magistrale, ali i autoceste A1. Riječ je o području nevelikog urbanističkog značaja, u istočnom dijelu predodređenom za visoku gradnju, za koji bi se trebala gotovo neznatno promijeniti pravila gradnje. To je stoga što bi taj kvart, to jest potez između Bioca i Sv. Mare trebao dobiti parkirna mjesta u sklopu nove podzemne garaže.

POS Bioci Šibenik | foto: Grad Šibenik
Šibenik je krenuo s izmjenama prostornih planova za zasebne urbane zone. Nekoliko će ih proći preinake, a promjene se spremaju za zone od stambene preko ugostiteljsko-turističke pa sve do poslovne namjene.
Prenamjenu je prošla i šibenska ‘APN zona’, odnosno područje u kojemu su, okružene livadama i oranicama nedavno završeni i priuštivi stanovi. Riječ je o potezu Bioci-Sv. Mara.
Put prema magistrali
Na snazi su, prema podacima na stranicama Grada Šibenika, pravila i mjere propisane Urbanističkim planom uređenja ove zone iz 2018. godine, propisane u vrijeme pretprošlog mandata gradonačelništva Željka Burića. Javna rasprava, može se vidjeti u dokumentu, održana je od 31. siječnja do 1. ožujka te godine, a odgovorni voditelj izrade nacrta prijedloga prostornog Plana bila je Terezija Mirković Berković.
U izradi plana radila je sa šest drugih kolega, a UPU su izradili temeljem ugovora sklopljenog između Grada Šibenika i Urbanističkog instituta Hrvatske. Plan, stoji u dijelu dokumenta koji opisuje položaj, značaj i posebnosti naselja u prostoru grada, obuhvaća istočni rubni dio guste i visoke izgradnje grada, od naselja Vidici prema trasi Jadranske magistrale (D8) i spoja na autocestu A1.
– U odnosu na širi prostor i postojeću prometnu mrežu obuhvat Plana ima dobru povezanost prema zapadu sa središtem grada i prema istoku na D8 i njome na sjever prema autocesti te na jug prema Brodarici. Izgradnjom planiranog spoja Škorpikove i Radićeve ulice, s deniveliranim prijelazom željezničke pruge i D58 imat će brzu i kvalitetnu cestovnu povezanost s južnim/jugozapadnim područjima grada – Mandalinom, Zablaćem i Podsolarskim te sadržajima na obali, stoji u dokumentu, uz napomenu da nema značaj u okviru grada, niti se uočavaju njegove posebnosti.

Bioci-Sv. Mara | foto: screenshot GoogleMaps
Na rubu grada
Što se tiče područja obuhvata, nalazi se na rubu gradskog područja pretežito mješovite namjene te je relativno blizu središta naselja. Prostor je doduše neizgrađen, a uz zapadnu granicu obuhvata konsolidirano je gradsko područje mješovite namjene, stoji u UPU-u na snazi. Istočno pak od obuhvata Plana nalazi se zaštićeno kulturno dobro, a to je mala crkva Sv. Mare, dok unutar obuhvata Plana nisu evidentirani zaštićeni dijelovi prirode kao ni dijelovi s kvalitetnom vegetacijom koje bi Planom trebalo zadržati.
Govori li se o konkretnijim pravilima gradnje u ovom području, unutar GUP-om definirane zone mješovite namjene obuhvata Plana nije uspostavljena prometna mreža. S druge strane, po pitanju gradnje, uređenje je određeno u skladu s obilježjima prirodnog krajolika, te je propisana gradnja samostojećih visokih građevina, najvećeg broja dozvoljenih etaža od pet do sedam nadzemnih etaža.
Priuštivi stanovi
Na prostoru ovog naselja u međuvremenu, realiziran je projekt Agencije za promet i posredovanje nekretninama. Još početkom veljače 2021. godine obilježen je početak gradnje višestambene građevine s ukupno 127 stanova i pripadajućim garažno-parkirnim mjestima ukupne građevinske bruto površine 8.527 četvornih metara, u Biocima. Stanove je izvelo trgovačko društvo Accola, pod stručnim nadzorom društva MB Plan.
Na obuhvatu zemljišta, prema Članku 1 Plana donesenog u 2018., razgraničene su zasebne zone namjena, M1-1, M1-2 i M1-3, od čega je prva visoke, a preostale dvije srednje gradnje. Propisana je i najmanja površina građevne čestice 1.200 četvornih metara, za izgradnju stambene zgrade, dok je za najveću navedeno da ne smije bili jednaka površini zone. Aktualna pravila izmjenama aktualnog plana trebale bi se promijeniti.
Jedinstvo srednje gradnje
Od ključnih promjena za zonu, vrijedi istaknuti spajanje zona postojećih oznaka M1-2 i M1-3, odnosno zona srednje gradnje u jedinstvenu zonu u kojoj vrijede isti uvjeti za etažnost od 5 nadzemnih etaža. Ukupna visina zgrada mogla bi biti 20 metara. Naime, smatra se da bi se objedinjavanjem u zajedničku zonu mogla postići racionalnija organizacija prostora, poglavito u podzemnom dijelu gdje će se planirati prostor u mirovanju.
Tu se inače predviđa gadnja zajedničke podzemne garaže s minimalno 2 parkirna mjesta na 100 četvornih metara građevinske-bruto površine. Prenamijenio bi se i dio javne pješačke površine, odnosno trg postojeće oznake T-Z1 u zonu mješovite namjene M3 s obzirom na to da je u obuhvatu plana već realizirana površina koja funkcionira kao javni trg.
Urbanistički plan uređenja (UPU), napominjemo, jedan je od planova lokalne razine sukladno Zakonu o prostornom uređenju, a obavezno se donosi za neuređene dijelove građevinskog područja izvan naselja središnjeg područja grada. U slučaju zone Bioci-Sv. Mara, izmjene bi trebale donijeti logičnosti i olakšati izgradnju podzemne garaže. Ovdje pročitajte više o značajkama jednog od najbrže rastućih naselja u Zagrebu.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.