Pretraga

Europski velegrad pod zemljom gradi tunele i novi dvoetažni kolodvor od sedam milijardi eura

A- A+

Republika Češka nastavlja s velikim ulaganjima u infrastrukturu, a nedavno je predstavljen projekt novih linija u željezničkom čvorištu grada Praga. U sklopu projekta vrijednog sedam milijardi eura, izgradit će dvije odvojene trase tunela dužine 10,6 kilometara te dvoetažni centralni kolodvor ispod Glavnog željezničkog kolodvora. Izgradnja bi trebala započeti 2035. godine, dok će kapacitet svakog tunela biti 16 vlakova po satu u svakom smjeru. Projekt je vrlo važan za okolicu Praga koja će biti bolje povezana s centrom glavnog grada.

Željeznica u Pragu | Foto: Pexels

Češka državna kompanija koja upravlja željeznicama – Správa železnic, službeno je predstavila budući dizajn novih linija u praškom željezničkom čvorištu, piše u službenom dokumentu. Novu trasu koja je bila predložena studijom izvodljivosti, sada je potvrdilo Središnje povjerenstvo Ministarstva prometa. Prema svim najavama, izgradnja bi trebala početi oko 2035. godine.

Deset kilometara za sedam milijardi eura

Odobrena varijanta uključuje dvije odvojene trase tunela i dvoetažni centralni kolodvor ispod Glavnog željezničkog kolodvora. Kao dio kompromisnog sporazuma sa Srednjočeškom regijom, projekt je nadopunjen dodatnim stanicama podzemne željeznice. Kako kaže ministar prometa Martin Kupka, tuneli će biti dugački 10,6 kilometara, dok su očekivani troškovi 185 milijardi čeških kruna, odnosno sedam milijardi eura.

Izdvojeni članak

Otvara se tunel koji će nakon 50 godina ponovno spojiti dvije europske zemlje

– Središnje povjerenstvo Ministarstva prometa odabralo je najpovoljniju opciju koja će uključivati ​​izgradnju dvije trase tunela u dužini od 10,6 kilometara i pet novih postaja u središtu Praga. Tuneli se sijeku na dvije razine u središnjoj stanici ispod glavne stanice. Jedan će voditi ispod postojećih podvožnjaka do perona, drugi će biti razinu niže. Oba dijela kolodvora bit će povezana tunelom s pokretnim stepenicama, vestibuli će se nalaziti na trgu Winstona Churchilla i u novoj postaji za odlaske glavnog kolodvora, rekao je Kupka.

Kapacitet svakog tunela bit će do 16 vlakova na sat u svakom smjeru. Podzemna stajališta nalazit će se u Karlínu, Wenceslas Squareu i Charles Squareu, kao i djelomično ukopano stajalište u Florencu. Nove rute pomoći će u razdvajanju međugradskog i regionalnog prometa. To će zadržati udobnost putovanja, a ujedno smanjiti utjecaj na okoliš. Kako kaže Pavel Paidar, direktor odjela u upravi Správa železnic, očekivani ukupni troškovi ove opcije su 185 milijardi kruna, odnosno sedam milijardi eura.

Karta željeznice u Pragu | Foto: Sprava Železnic

Karta željeznice u Pragu | Foto: Sprava Železnic

Rasterećenje prometa

Odobrena studija bit će uvrštena u strateške prometne planove, a u njegovoj izradi će Správa železnic surađivati s državnim institucijama te jedinicama lokalne samouprave. To će dovesti i do prilagodbe načela uređenja prostora te prostornih planova.

– Projekt donosi nove željezničke kapacitete u središtu grada, uključujući nekoliko stanica koje će putnicima skratiti pješačku udaljenost. Rezultat neće biti samo veća atraktivnost željezničkog prometa, već i oslobađanje najprometnijih dionica javnog prijevoza u središtu grada. Ojačana pruga također će dio prometa ukloniti s cesta. Manje automobila u gradu znači manje emisija ugljika, manje buke i značajno poboljšanje okoliša, kaže Zdeněk Hřib, prvi zamjenik gradonačelnika Praga za prometni sektor.

Izdvojeni članak

Ova država gradi najduži željeznički tunel kroz svoj glavni grad, vlakovi će voziti 350 km na sat

Kako je rekao dogradonačelnik Petr Hlaváček, najveći prometni problem u Pragu nije promet u samom Pragu, već u metropolitanskoj regiji. Modalna podjela Praga izrazito ide u prilog javnom prijevozu, ali ono što gazi Prag je upravo regionalni prijevoz, gdje su prometna ponuda i kapaciteti nedostatni. Zbog raznih povijesnih razloga, regionalni i gradski promet u Pragu nisu dovoljno međusobno povezani, zbog čega je projekt Praškog željezničkog čvora veliki iskorak i rješenje najvećeg prometnog problema Praga.

Studija izvodljivosti za Praški željeznički čvor razmatrala je tri osnovna projekta i dvije dodatne izmjene jednog od njih. Jedna alternativna opcija uključivala je dva velika kolodvora ispod Glavnog kolodvora i Vaclavskog trga između kojih bi vlakovi koristili zajednički četverokolosiječni dio. Drugi je uključivao jednu centralnu stanicu koja bi se zvala Opera.

Što je Správa železnic?

Správa železnic ili u prijevodu – Uprava željeznica je državna organizacija u Češkoj Republici koja upravlja infrastrukturom željeznice. To znači da su odgovorni za održavanje, razvoj i modernizaciju željezničkih pruga, stanica i druge prateće infrastrukture.

Izdvojeni članak

Hrvatskom će uskoro voziti jedan od prvih baterijskih vlakova u Europi, evo kako se prave

Osim upravljanja željeznicama, njihove glavne zadaće su modernizacija te izgradnja novih pruga, ali i održavanje postojećih pruga te izgradnja novih mostova i stanica. Također, češka željeznička uprava vodi računa o sigurnosti, signalizaciji i telekomunikaciji, a surađuje i s operaterima prometa, poput putničkih i teretnih kompanija. Pogledajte ovdje kakve novosti čekaju glavni grad Poljske, gdje će se graditi važan željeznički tunel.

Copy link
Powered by Social Snap