Pretraga

Gradi se najduži tunel ispod Temze, Britancima odobren projekt vrijedan milijarde

A- A+

Britanska vlada odobrila je izgradnju najvećeg cestovnog tunela u povijesti zemlje – projekta Lower Thames Crossing, vrijednog više od osam milijardi funti. Ovaj infrastrukturni megaprojekt povezat će susjedne grofovije Kent i Essex, koje se nalaze u neposrednoj blizini Londona. Plan uključuje izgradnju dvaju paralelnih tunela, od kojih će svaki biti dug nešto više od četiri kilometra. Nova prometna mreža poboljšat će povezanost između ključnih autocesta u Kentu i Essexu, čime će se olakšati promet između Londona, Midlandsa i juga Engleske. Iako projekt uživa široku podršku, suočava se i s protivljenjem određenih aktivističkih udruga, koje upozoravaju na moguće negativne ekološke i društvene posljedice. No, bilo kako bilo, sve bi trebalo biti završeno početkom novog desetljeća.

Lower Thames Crossing | Foto: National Highways

Britanske vlasti odobrile su izgradnju najvećeg cestovnog tunela u povijesti zemlje, nakon što je ministrica prometa Heidi Alexander dala suglasnost za projekt Lower Thames Crossing vrijedan 8,3 milijarde funti, objavili su na službenoj stranici. Inspektorat za planiranje izvijestio je kako su Nacionalne autoceste dobile dopuštenje za provedbu ovog infrastrukturnog projekta, koji će povezati Kent i Essex te značajno smanjiti prometne gužve na Dartford Crossingu.

Dva tunela ispod rijeke

Lower Thames Crossing uključivat će dva tunela ispod rijeke Temze, svaki dužine 2,6 milja, odnosno 4,18 kilometara, što ih čini najdužim cestovnim tunelima u Ujedinjenom Kraljevstvu. Nova autocestovna prometnica povezat će A2 i M2 u Kentu s A13 i M25 u Essexu, čime će se gotovo udvostručiti cestovni kapacitet u istočnom dijelu Londona i poboljšati povezanost između juga Engleske i Midlandsa.

Izdvojeni članak

London će uskoro dobiti najviši neboder u gradu, bit će iste visine kao ‘The Shard’

Planiranje ovog projekta traje od 2009. godine, a do sada je na njega potrošeno više od 800 milijuna funti novca poreznih obveznika. Nacionalne autoceste su priopćile da Vlada trenutno razmatra mogućnosti privatnog financiranja projekta. Iako je procijenjena vrijednost projekta 8,3 milijarde funti, konačni troškovi mogli bi doseći i 10 milijardi funti, ovisno o modelu financiranja koji će biti odabran.

Izgradnja bi mogla započeti već sljedeće godine, a završetak radova i puštanje u promet očekuje se početkom 2030-ih. Vlada ističe kako će Lower Thames Crossing igrati ključnu ulogu u unapređenju prometne infrastrukture, poboljšanju logističkih tokova te otključavanju regionalnog gospodarskog rasta.

Lower Thames Crossing | Foto: National Highways

Podrška i protivljenje javnosti

Projekt Lower Thames Crossing dobio je snažnu podršku političara, poslovnih subjekata i logističkog sektora, koji ga vide kao rješenje za prometne gužve i poboljšanje prometne povezanosti. Nacionalne autoceste ističu da će ovaj novi prijelaz omogućiti sigurnija, brža i pouzdanija putovanja, uz smanjenje gužvi i emisija stakleničkih plinova.

Matt Palmer, izvršni direktor projekta, naglašava da je plan izgrađen u suradnji s lokalnom zajednicom i stručnjacima te da će koristiti tehnologije s niskom emisijom ugljika. Osim toga, predviđeno je i uređenje zelenih površina koje će pridonijeti ekološkoj održivosti. Industrijsko tijelo Logistics UK podržava projekt, ističući da trenutne prometne gužve na Dartford Crossingu ozbiljno otežavaju trgovinu i logistiku. Zastupnik Jim Dickson također je pohvalio projekt, naglašavajući da će njegova izborna jedinica Dartford konačno dobiti rješenje za dugogodišnje prometne probleme.

No, nisu svi istomišljenici. Vijeće Thurrocka u Essexu dosljedno mu se protivi, upozoravajući na moguće negativne ekonomske, društvene i ekološke posljedice. Aktivistička skupina Thames Crossing Action Group tvrdi da će izgradnja uzrokovati osam godina prometnih poremećaja, povećati razinu buke i zagađenja. Slično mišljenje dijeli i Chris Todd iz organizacije Transport Action Network, koji smatra da će novi prijelaz stvoriti dodatni promet umjesto da ga smanji.

Lower Thames Crossing | Foto: National Highways

Financiranje i budući koraci

Jedan od najvećih izazova projekta ostaje njegovo financiranje. Vlada je branila odluku o njegovom odobrenju, naglašavajući da ulaže u infrastrukturu diljem Ujedinjenog Kraljevstva, uključujući projekte u sjevernoj Engleskoj i Škotskoj. Premijerov glasnogovornik potvrdio je da se razmatraju različite mogućnosti financiranja, uključujući privatne investicije, no konačne odluke još nisu donesene.

Dok rasprave o financiranju i utjecaju projekta traju, Lower Thames Crossing ostaje jedan od najvažnijih infrastrukturnih pothvata u Velikoj Britaniji. Njegova realizacija mogla bi značajno poboljšati prometnu mrežu i povezivost, ali istovremeno otvara pitanja o ekološkim posljedicama i dugoročnoj održivosti. Najduže svjetske tunele u izgradnju buše nevjerojatni strojevi. Kako izgledaju i kako funkcioniraju, možete pročitati ovdje.

Copy link
Powered by Social Snap