Hrvatska na dva nova prometna pravca: Stiže europski novac za ceste, pruge i luke
Europski parlamentu prihvati je prijedlog Vijeća EU o izmjenama Uredbe o Transeuropskoj prometnoj mreži ili TEN-T mreži, a prema kojoj će Republika Hrvatska, uz već postojeća dva prometna koridor biti dodatno pozicionirana na još dva: Baltičko more – Jadransko more i Zapadni Balkan – Istočni Mediteran. Za Hrvatsku to znači otvaranje mogućnosti za izgradnju preko 400 kilometra pruga i cesta, 8 luka i 5 novih urbanih čvorova uz europsko financiranje.
Izmjenama TEN-T Uredbe Hrvatska ima priliku uz financijsku podršku Europske unije izgraditi novih 450 kilometara željezničkih pruga (istarske i podravske dionice pruga), 430 kilometara cesta, 8 novih luka (Korčula, Stari Grad, Hvar, Supetar, Preko, Rogač, Rab i Cres) i 5 novih urbanih čvorova (Osijek, Varaždin, Zagreb, Rijeka i Split).
Potez je ovo koji Hrvatsku dublje uključuje u prometni i gospodarski sustav Europske unije, a postojećim mogućnostima ulaganja iz EU izvora pridodaju se nove u – željezničku, cestovnu, zračnu, pomorsku i riječnu infrastrukturu. Uz to, otvara se mogućnost EU financiranja i onih dijelova Hrvatske koji do sada nisu bili prepoznati u Uredbi, poput željezničke i cestovne infrastrukture do Splita te željezničke i cestovne infrastrukture u Slavoniji.
Naime, TEN-T uredba donesena je 2013. godine, dok Hrvatska još nije bila članica Europske unije, a u toj Uredbi nisu bili obuhvaćeni značajni prostori Hrvatske što je onemogućavalo EU sufinanciranje strateških infrastrukturnih projekata na tim područjima. Pa tako trenutno važeća TEN-T Uredba uključuje dio od Rijeke (koja će se sada, kada nova Uredba stupi na snagu, nalaziti na čak 3 koridora) preko Zagreba do granice s Mađarskom i Slovenijom (željezničko-cestovni Mediteranski koridor) te riječni Rajna Dunav koridor (dionice Dunava i Save, s lukama Vukovar i Slavonski Brod).
– Dogovorom o Uredbi o Transeuropskoj prometnoj mreži na europskoj razini, Hrvatska je pozicionirana na dodatna 2 koridora: Baltičko more – Jadransko more i Zapadni Balkan – Istočni Mediteran. Uredbom je obuhvaćena željeznička i cestovna infrastruktura do Splita, kao i u Slavoniji, a luke Ploče i Split postat će luke osnovne mreže. Rijeka će se nalaziti na tri koridora. Stvaramo pretpostavke za nastavak velikih ulaganja u razvoj prometne infrastrukture i povezanost Hrvatske, rekao je predsjednik Vlade Andrej Plenković.
Spojnu cestu Vučevica gradit će China Road and Bridge Corporation, doznajte ovdje detalje o projektu.