Italija kreće u izgradnju visećeg mosta: Bit će najduži tog tipa na svijetu
Italija bi mogla dobiti najduži viseći most na svijetu ukupne dužine 5 kilometara, sa središnjim rasponom od 3,3 kilometra. Bio bi to most duži od trenutnog rekordera, turskog mosta Çanakkale, čiji je središnji raspon 2,02 kilometra, a koji je otvoren 2022. godine.
Talijanska vlada naredila je ponovno pokretanje postupka planiranja mosta preko Mesinskog tjesnaca, između Sicilije i Kalabrije. Most Messina između Sicilije i kopna bio je predmet razmatranja još od rimskog doba, ali je službeno stavljen na stol 1998. kada je talijanska vlada odobrila planove, piše New Civil Engineer.
Više milijardi eura vrijedan ugovor dodijeljen je udruženju na čelu s tvrtkom Impreligo (sada WeBuild) 2006. godine, ali je kasnije otkazan kada se zemlja suočila s recesijom. Projekt gradnje mosta se ponovno aktualizirao 2009., kada su talijanski dužnosnici rekli da će radovi započeti kasnije te godine.
Međutim, financijska situacija je uzrokovala ponovno mijenjanje planova i 2013. je bivši premijer Mario Monti zatvorio organizaciju za vozila posebne namjene stvorenu da nadgleda izgradnju mosta. Osam godina kasnije je izvršni direktor WeBuilda, Pietro Salini, rekao kako je tvrtka spremna za početak izgradnje na temelju dozvola i planova iz 2013. godine.
Talijanska premijerka, Giorgia Meloni, udahnula je novi život ovom projektu nakon što je preuzela dužnost krajem 2022. godine. Ona je najavila planove za oživljavanje tvrtke koja nadzire izgradnju, kao i prijavu za sredstva EU, za projekt.
Plan izgradnje je započeo nakon ministarskog sastanka prošlog tjedna na kojem je, pod vodstvom Meloni i novoimenovanog talijanskog ministra infrastrukture Mattea Salvinija, donesena uredba o odredbama za izgradnju mosta Messina. Ovom uredbom omogućit će se, što je prije moguće, ponovno pokretanje izvedbenog planskog postupka za most. To uključuje spajanje korporativne strukture i upravljanja projektom, aktivnosti planiranja i projektiranja te praćenje utjecaja na okoliš.
Nakon prošlotjedne odluke, Salvini je na društvenoj mreži Twitter napisao da je to ‘povijesni dan’. Dodao je kako nakon toliko godina malodušnosti i nepovjerenja, ova vlada oživljava projekt. Rekao je da infrastruktura ima ambiciju postati najmodernija i najodrživija na svijetu i da će donijeti rad, razvoj i budućnost.
Planovi za most u Messini su kritizirani, a komentatori smatraju da bi se novac mogao bolje potrošiti na ceste na Siciliji. Njegov planirani položaj također je doveden u pitanje, budući da je Mesinski tjesnac jedna od seizmički najaktivnijih lokacija u Europi. Točno je na liniji rasjeda i podložna je povremenim potresima.
Potres iz 1908. na toj rasjednoj liniji bio je najgora seizmička katastrofa 20. stoljeća na cijelom kontinentu. Tada je poginulo 120.000 ljudi. Kao drugi problem navedena je struja vode između Sicilije i kopnene Italije, koja je notorno jaka, što bi otežalo radove na projektu izgradnje mosta.