Pretraga

Kontroverzni projekt ide dalje: Ipak će se graditi mega tuneli ispod najvećeg jezerskog sustava?

A- A+

Za neke vrlo kontroverzan, a za druge prijeko potreban – infrastrukturni projekt tunela Line 5 u tjesnacu Mackinac, području Velikih američkih jezera, mogao bi uskoro krenuti u realizaciju. Riječ je o planu izgradnje podzemnog tunela vrijednog 800 milijuna dolara, kojim bi se dodatno zaštitio postojeći naftovod za prijenos sirove nafte i tekućeg prirodnog plina. Projekt vodi energetska kompanija Enbridge, koja ga predstavlja kao novi standard sigurnosti za osjetljivo područje Mackinaca. Konačna odluka očekuje se ove jeseni.

Line 5 projekt | Foto: Enbridge

Nakon višegodišnjih planiranja i priprema, uskoro bi mogla biti donesena konačna odluka o projektu tunela Line 5, ambicioznom infrastrukturnom pothvatu u tjesnacu Mackinac, odnosno Velikih američkih jezera. Riječ je o prijedlogu izgradnje podzemnog tunela vrijednog 800 milijuna dolara, koji bi služio za dodatnu zaštitu naftovoda kojim se prenosi sirova nafta i tekući prirodni plin. Projekt vodi tvrtka Enbridge, koja tunel vidi kao novi, sigurniji korak u prijenosu energenata kroz ovo osjetljivo područje.

Radovi na jesen?

Ako se projekt odobri na saveznoj razini i ako se pravni izazovi koji su još uvijek aktivni uspješno razriješe, radovi bi mogli započeti već ove jeseni. Naftovod Line 5, pod upravom Enbridgea, proteže se više od tisuću kilometara – od Superiora u Wisconsinu do Sarnie u Ontariju. Novi dio, koji bi prolazio oko 4,5 kilometara zapadno od mosta Mackinac, bio bi smješten unutar posebno izgrađenog tunela ispod dna tjesnaca.

Izdvojeni članak

Susjedi grade još jednu brzu cestu: Imat će čak 15 mostova i tri tunela

Planirano je bušenje na dubini većoj od 100 metara, a unutrašnjost tunela činit će betonski omotač debljine 45 centimetara s dodatnom armaturom. Cjevovod će se nakon završetka ponovno postaviti unutar tunelskog prostora. Prema tehničkim podacima, stroj za bušenje imat će unutarnji promjer od oko 6,4 metra i duljinu od 183 metra, a model u prirodnoj veličini već je izložen u informacijskom centru Enbridgea u St. Ignaceu.

Ekološka prijetnja?

Projekt izaziva podijeljena mišljenja. Brojne ekološke udruge, autohtone zajednice i politički protivnici proteklih su godina podnosili tužbe s ciljem uklanjanja Line 5 iz osjetljivog područja Mackinaca, upozoravajući na opasnost od ekološke katastrofe u slučaju istjecanja nafte. Međutim, iz Enbridgea smatraju da bi tunel omogućio dodatni sigurnosni sloj i eliminirao mogućnost mehaničkog oštećenja, poput udara brodskih sidara. U slučaju eventualne havarije, kažu, betonska konstrukcija spriječila bi izravni kontakt nafte s okolišem, piše uppermichiganssource.com.

Za građevinske radove angažirana je tvrtka Mackinac Straits Partners, koja već gotovo godinu i pol provodi pripremne aktivnosti. U tvrtki ističu da iza sebe imaju iskustvo izgradnje više od stotinu tunela diljem SAD-a i da su spremni krenuti čim dozvole budu izdane. U radovima će sudjelovati i oko 200 građevinskih radnika s područja Michigana, za koje su se prethodno provodile obuke kako bi se osigurala njihova spremnost za ovako zahtjevan projekt.

Izdvojeni članak

Fantastičan podvodni inženjerski poduhvat: Tunel koji će preoblikovati promet u Antwerpenu

Konačna odluka mogla bi stići ove jeseni. Američki inženjerski korpus najavio je objavu nacrta Izjave o utjecaju na okoliš za 30. svibnja, nakon čega slijedi 30-dnevno razdoblje za javne komentare. Time će se otvoriti završna faza u donošenju odluke o realizaciji ovog kompleksnog infrastrukturnog projekta. Latinska amerika će dobiti prvi tunel ispod mora, a više o tome pročitajte ovdje. 

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap