Kontroverzni projekt ide dalje: Ipak će se graditi mega tuneli ispod najvećeg jezerskog sustava?
Za neke vrlo kontroverzan, a za druge prijeko potreban – infrastrukturni projekt tunela Line 5 u tjesnacu Mackinac, području Velikih američkih jezera, mogao bi uskoro krenuti u realizaciju. Riječ je o planu izgradnje podzemnog tunela vrijednog 800 milijuna dolara, kojim bi se dodatno zaštitio postojeći naftovod za prijenos sirove nafte i tekućeg prirodnog plina. Projekt vodi energetska kompanija Enbridge, koja ga predstavlja kao novi standard sigurnosti za osjetljivo područje Mackinaca. Konačna odluka očekuje se ove jeseni.

Line 5 projekt | Foto: Enbridge
Nakon višegodišnjih planiranja i priprema, uskoro bi mogla biti donesena konačna odluka o projektu tunela Line 5, ambicioznom infrastrukturnom pothvatu u tjesnacu Mackinac, odnosno Velikih američkih jezera. Riječ je o prijedlogu izgradnje podzemnog tunela vrijednog 800 milijuna dolara, koji bi služio za dodatnu zaštitu naftovoda kojim se prenosi sirova nafta i tekući prirodni plin. Projekt vodi tvrtka Enbridge, koja tunel vidi kao novi, sigurniji korak u prijenosu energenata kroz ovo osjetljivo područje.
Radovi na jesen?
Ako se projekt odobri na saveznoj razini i ako se pravni izazovi koji su još uvijek aktivni uspješno razriješe, radovi bi mogli započeti već ove jeseni. Naftovod Line 5, pod upravom Enbridgea, proteže se više od tisuću kilometara – od Superiora u Wisconsinu do Sarnie u Ontariju. Novi dio, koji bi prolazio oko 4,5 kilometara zapadno od mosta Mackinac, bio bi smješten unutar posebno izgrađenog tunela ispod dna tjesnaca.
Planirano je bušenje na dubini većoj od 100 metara, a unutrašnjost tunela činit će betonski omotač debljine 45 centimetara s dodatnom armaturom. Cjevovod će se nakon završetka ponovno postaviti unutar tunelskog prostora. Prema tehničkim podacima, stroj za bušenje imat će unutarnji promjer od oko 6,4 metra i duljinu od 183 metra, a model u prirodnoj veličini već je izložen u informacijskom centru Enbridgea u St. Ignaceu.
Ekološka prijetnja?
Projekt izaziva podijeljena mišljenja. Brojne ekološke udruge, autohtone zajednice i politički protivnici proteklih su godina podnosili tužbe s ciljem uklanjanja Line 5 iz osjetljivog područja Mackinaca, upozoravajući na opasnost od ekološke katastrofe u slučaju istjecanja nafte. Međutim, iz Enbridgea smatraju da bi tunel omogućio dodatni sigurnosni sloj i eliminirao mogućnost mehaničkog oštećenja, poput udara brodskih sidara. U slučaju eventualne havarije, kažu, betonska konstrukcija spriječila bi izravni kontakt nafte s okolišem, piše uppermichiganssource.com.
Za građevinske radove angažirana je tvrtka Mackinac Straits Partners, koja već gotovo godinu i pol provodi pripremne aktivnosti. U tvrtki ističu da iza sebe imaju iskustvo izgradnje više od stotinu tunela diljem SAD-a i da su spremni krenuti čim dozvole budu izdane. U radovima će sudjelovati i oko 200 građevinskih radnika s područja Michigana, za koje su se prethodno provodile obuke kako bi se osigurala njihova spremnost za ovako zahtjevan projekt.
Konačna odluka mogla bi stići ove jeseni. Američki inženjerski korpus najavio je objavu nacrta Izjave o utjecaju na okoliš za 30. svibnja, nakon čega slijedi 30-dnevno razdoblje za javne komentare. Time će se otvoriti završna faza u donošenju odluke o realizaciji ovog kompleksnog infrastrukturnog projekta. Latinska amerika će dobiti prvi tunel ispod mora, a više o tome pročitajte ovdje.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.