Pretraga

Nestabilno tlo prijetilo pruzi: Počinje obnova kritične dionice između Zaprešića i Čakovca

A- A+

Posljednjih nekoliko mjeseci Hrvatske željeznice započele su modernizaciju željezničkih pruga diljem Hrvatske. U sklopu tih radova sanirat će se i nestabilni zasjek na pruzi R201, na dionici od Zaprešića do Čakovca, za što je raspisana javna nabava u vrijednosti većoj od pola milijuna eura. Nestabilnost se očituje klizanjem tla i njegovim pritiskom na kolosijek, što je dovelo do deformacije pruge, odrona te zatvaranja zemljanog kanala za oborinsku odvodnju. Sanacija obuhvaća dionicu od km 77+228,34 do km 77+757, a zbog složenih geoloških uvjeta i karakteristika tla, podijeljena je na devet geotehničkih zona (A–I). Najveći problemi zabilježeni su u zonama F, G i H.

Željeznička pruga Zaprešić | Foto: HŽ Infrastruktura

Hrvatske željeznice posljednjih su nekoliko mjeseci započele s modernizacijom željezničkih pruga diljem Hrvatske. Tako će se i na pruzi na sjeveru Hrvatske, R201 Zaprešić – Čakovec, sanirati nestabilni zasjek, a trenutno je raspisana i javna nabava za izvođača radova u vrijednosti od 571.000 eura.

Gdje je nestabilnost?

Na spomenutoj pruzi, između kilometarske oznake km 77+400 (ŽCP Krušljevec) i km 77+757 (AB propust promjera jednog metra), u duljini od 357 metara, uočena je ozbiljna nestabilnost lijeve kosine zasjeka. Nestabilnost se očituje kroz klizanje tla i njegovo upiranje prema kolosijeku, što je rezultiralo deformacijom pruge, odronima i zatvaranjem zemljanog kanala za oborinsku odvodnju. Problem je prvi put prijavljen 12. ožujka 2018. godine, nakon što je primijećena deformacija kolosijeka kod km 77+750.

Izdvojeni članak

Željeznička pruga na sjeveru krenula u važnu obnovu od 190 milijuna eura, ostvaruje se i san o brzoj cesti

S lijeve strane pruge nalazi se zemljani kanal, dok se s desne strane nalazi stajalište Krušljevec koje nije uključeno u projekt sanacije. Uz nestabilnost tla, kao glavni uzrok degradacije kolosijeka navode se i pojačane oborine koje su dodatno destabilizirale trup pruge. Osim lijeve strane, problemi su vidljivi i na desnoj strani zasjeka, gdje je došlo do utonuća asfaltne površine perona stajališta. Iako ti nedostaci nisu obuhvaćeni aktualnim projektom, potvrđuju širu geotehničku nestabilnost lokacije.

Opis predviđene obnove

Obnova obuhvaća zahvat od km 77+228.34 do km 77+757, s ciljem sanacije kosine zasjeka i uređenja sustava oborinske odvodnje. Zbog kompleksnosti tla i postojećih geoloških uvjeta, dionica je podijeljena na devet geotehničkih zona (A–I), pri čemu su najveći problemi zabilježeni u zonama F, G i H.

Na tim područjima pronađeni su tragovi starijih klizišta, a istražnim radovima potvrđeno je postojanje kliznih ploha na većim dubinama. Projekt predviđa tehnička rješenja kojima se stabiliziraju padine, poboljšava odvodnja te omogućuje praćenje budućih pomaka tla kroz ugradnju inklinometara i piezometara. Zona radova uključuje cijeli prostor između dvaju propusta – od km 77+228.34 na jugu do km 77+757 na sjeveru.

ŽCP Krušljevec | Foto: HŽ Infrastruktura

Sanacija u zonama

U zoni B uklonit će se postojeći destabilizirani kameni suhozid te će se izgraditi nova potporna konstrukcija od gabiona. Rješenje uključuje i izvedbu drenaže te postavljanje kanalica uz prugu. U zoni F planira se ublažavanje nagiba zasjeka, njegovo zatravljenje i dodatna drenaža, čime se pokušava spriječiti daljnje površinsko klizanje.

Najopsežniji zahvati predviđeni su u zoni H, gdje se nestabilnost padine proteže od km 77+718 do km 77+755. Osim izgradnje gabionske potpore, stabilnost pruge dodatno će se osigurati ugradnjom betonskih rebara do nosive podloge te ojačanjem kolosiječnog tampona s dvostrukim slojem geomreže.

U sklopu istog zahvata, planirana je i detaljna drenaža ispod kolosijeka, kao i povezivanje na postojeći potok putem sustava cijevi, revizijskih okana i izljevne građevine. U zoni I, ispod stajališta, izgradit će se pilotska stijena u dužini 39 metara, čime će se dodatno ojačati teren u blizini perona. Piloti će biti povezani armiranobetonskom naglavnom gredom, na koju će se postaviti geodetski reperi radi praćenja eventualnih pomaka.

Izdvojeni članak

Gradilište iz zraka: Kako se gradi pruga od Križevaca do granice, impresivne vizure

Kompletni zahvati

Uz zahvate na samom tlu, planirana je i cjelovita rekonstrukcija sustava oborinske odvodnje između km 77+228.34 i km 77+757. U najnižoj točki trase, kod km 77+400, zbog zadržavanja vode uslijed cestovnog prijelaza, projekt predviđa polaganje betonske odvodne cijevi promjera 500 mm, ugradnju rasteretne ploče i novu asfaltiranu kolničku konstrukciju. Površinska i podzemna voda će se prikupljati i usmjeravati prema južnom propustu, gdje će se izgraditi armiranobetonska izljevna građevina, kao i obloga korita suhozidom u betonu.

Zbog paralelnog prolaska telekomunikacijskog kabela uz trasu, posebno su predviđene mjere zaštite postojećih TK instalacija, uključujući polaganje zaštitnih cijevi i njihovo dodatno ojačanje betonskim polucijevima na nekoliko kritičnih točaka. Kao završni korak, svi novoizgrađeni cjevovodi bit će podvrgnuti testiranju na vodonepropusnost, a njihovo stanje dokumentirat će se video snimanjem. HŽ daje milijune za novi materijal, više o tome pročitajte ovdje.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap