Otvara se gradilište novog ulaza u Zagreb, evo tko je izvođač radova i koliko će sve trajati
Otvara se veliko i željno iščekivano gradilište proširenja i rekonstrukcije Sarajevske ceste, novog južnog cestovnog ulaza u Zagreb koji vodi ka prvom proširenju tramvajske mreže u Zagrebu nakon dvadeset godina. Izvođač radova je GIP Pionir, a njima je obuhvaćena izgradnja 1,8 kilometara ceste te u konačnici 2,25 kilometara tramvajske pruge. Nova Sarajevska, odnosno tramvajska pruga koja će njom prolaziti spojit će Aveniju Dubrovnik s Ranžirnim kolodvorom, gdje će se izgraditi zaokretnica i objekt ZET-a.
Grad Zagreb najavio je početak radova na proširenju i rekonstrukciji Sarajevske ceste. Radovima je obuhvaćena izgradnja 1,8 kilometara ceste, a izvođač radova je GIP Pionir.
– Ponosni smo što kreće izgradnja još jednog od naših najavljenih strateških projekata. Sarajevska cesta će biti proširena u punom profilu koji uključuje tri kolne trake za automobile u svakom smjeru te obostranu pješačku i biciklističku stazu, čime će se omogućiti sigurnost i protočnost za različite vrste sudionika u prometu, istaknuo je rekao je gradonačelnik, Tomislav Tomašević dodavši kako je proširenje Sarajevske ceste samo dio velikih investicija u cestovne koridore kako bi smanjili prometne gužve.
– Ova prometnica je ključna za povezivanje grada s obilaznicom preko Ranžirnog kolodvora, što će značiti puno brži i učinkovitiji promet na južnom ulazu u grad, naveo je gradonačelnik Tomašević.
Novi ulaz u Zagreb
Nova prometnica koju gradi Grad Zagreb nadovezuje se na projekt Hrvatskih autocesta, koje izvode novi cestovni vijadukt preko Ranžirnog kolodvora Zagreb i spoj do mreže autocesta. Ovim će potezom biti otvoren novi južni ulaz u grad.
– Sve imovinsko-pravne prepreke na trasi Sarajevske ceste su riješene, što znači da više nema pravnih zastoja koji bi odgađali početak radova, dodao je zamjenik gradonačelnika Luka Korlaet.
Ukupna vrijednost radova na Sarajevskoj cesti je 25 milijuna eura, za što se očekuje većinsko sufinanciranje iz EU fondova u suradnji s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture. Završetak radova predviđen je krajem 2025. godine. Dok je vrijednost proširenja same ceste s popratnom infrastrukturom 12,45 milijuna eura.
Obuhvat radova
Prema namjeni, projekt obuhvaća izgradnju prometnice, pješačko – biciklističkih staza, autobusnih ugibališta, bukobrana, oborinske odvodnje prometnih površina, javne rasvjete (za cestu i pješačko – biciklističke staze), novih EKI instalacija. Kao i zaštitu postojećih instalacija, semaforizaciju raskrižja i prometnu signalizaciju/opremu te krajobrazno uređenje uličnog koridora.
Prva etapa, obuhvaća rekonstrukciju i izgradnju cestovne prometnice odvodnje i javne rasvjete u duljini od približno 1,8 kilometara, na dionici od Avenije Dubrovnik odnosno od rotora u Zapruđu na sjeveru, do približno 76 metara južno od raskrižja s Ulicom A. Brdarića na južnom kraju zahvata, s izgradnjom i uređenjem postojećih raskrižja u nivou.
Također je obuhvaćena i izvedba bukobrana, te izgradnja, izmicanje, odnosno zaštita komunalnih instalacija (kanalizacijske instalacije, vodovodne instalacije, elektroinstalacije i javne rasvjete, elektroničke komunikacijske infrastrukture (EKI), vrelovoda, semaforske instalacije). Uključujući i predviđene rezervirane koridore za buduću komunalnu infrastrukturu (plinovod).
Kolnik, nogostup, biciklistička staza
Glavna os dijela Sarajevske ulice koja je dio ovog projekta položena je u osi buduće tramvajske pruge, u smjeru sjever-jug, u duljini od 1808,21 metara. Duž osi dio prometnice bit će rekonstruiran, na dijelu će se izvesti potpuno nova kolnička konstrukcija, a u jednom segmentu će se zadržati postojeći. Sve uz izvedbu nove prometne signalizacije i uređenje pješačkih prijelaza. Koridor novoprojektirane Sarajevske ulice je širine približno između 40 i 50 metara.
Sarajevska ulica se predviđa izvesti s dva kolnika razdvojena razdjelnim pojasom i obostrano s pješačko-biciklističkim stazama, također s razdjelnim zelenim pojasevima prema kolnicima. Svaki kolnik će se sastojati od: tri prolazna prometna traka širine 3.25 metara, u zonama raskrižja trakova za lijeve i desne skretače, te proširenja za autobusna ugibališta.
S obje strane kolnika predviđene su pješačke i biciklističke staze. Biciklistička staza bit će razdvojena od nogostupa horizontalnom signalizacijom. Tamo gdje su za to postojale prostorne mogućnosti staze će od kolnika pak biti odvojene zelenim razdjelnim pojasevima širine 2,5 metara.
Razdjelni pojas između kolnika između 8,1 i 12.1 metara rezerviran je za izgradnju buduće tramvajske pruge. Sama tramvajska pruga nije dio ovog projekta 1. etape, nego je dio glavnog projekta 2. etape. Međutim, glavnim projektom 1. etape predviđa se unutar razdjelnog pojasa izgradnja tramvajskih stajališta za buduću tramvajsku prugu, s prilaznim rampama za pješake, nadstrešnicama i zaštitnim ogradama.
Doznajte ovdje sve o velikoj rekonstrukciji tramvajske pruge u Osijeku.