Pretraga

Ovaj most je nekada bio najduži na svijetu, stoji na 52.000 stupova, a u njegovu izgradnju utrošeno je 450.000 tona čelika

A- A+

Most Quingdao Jiaozhou u Kini nekada je bio najduži most na svijetu. Izgradnja je trajala četiri godine, a u njegovu konstrukciju utrošeno je 450.000 tona čelika i 2,3 milijuna kubičnih metara betona. I 14 godina nakon izgleda impozantno, most stoji na 52.000 stupova, ima šest prometnih traka, a toliko je čvrst da bi mogao izdržati i potres snage osam stupnjeva po Richteru.

Most Qingdao | Foto: YouTube screenshot

Jeste li znali da se čak sedam od deset najdužih svjetskih mostova nalazi u Kini? Jedan od njih je i most Qingdao koji se nalazi u zaljevu Jiazhou. Njegova izgradnja trajala je četiri godine, a službeno je otvoren 2011. godine.

Dugačak je 26,7 kilometara

Službeno nazvan Qingdao Jiaozhou Bay Bridge. Dugačak je nevjerojatnih 42 kilometara, koliko iznosi i trčanje jednog maratona – a dio je i važne prometnice koja povezuje spomenuti zaljev. Riječ je o projektu koji je završen prije više od 13 godina, dok je autor njegovog dizajna kineska Shandong Gaous grupa. Čitav projekt košta je vrtoglavih 1,5 milijardi dolara.

U sklopu mosta se nalazi i brza cesta te tunel istog imena. Jedna cesta je dugačka 35,4 kilometra – i to ona koja uključuje most, dok se druga brza cesta proteže na 6,17 kilometara – koja uključuje spomenuti tunel. Izgradnja Quingdao mosta je jedan od najvećih kineskih projekata, i to u vrijeme kada građevinska tehnologija nije bila na današnjoj razini. Njegova važnost leži u činjenici da je vrijeme putovanja duž obale zaljeva skraćeno za pola sata.

Izdvojeni članak

Ovo je most ‘klackalica’, grade ga Amerikanci, a koštat će više od milijardu dolara

Enormna količina utrošenog materijala

Dizajn velebnog mosta je u obliku slova T, s glavnim ulaznim i izlaznim točkama u okrugu Licang, dok je odvojak za podokrug Hongdao povezan s polusmjernim T čvorištem s glavnim rasponom. Nevjerojatno zvuči podatak da je u konstrukciju utrošeno 450.000 tona čelika i 2,3 milijuna kubičnih metara betona. Zanimljivo, to je dovoljno za izgradnju 65 Eiffelovih tornjeva i 3.800 olimpijskih bazena.

Most stoji i na 52.000 stupova, na njemu se nalaze tri prometne trake u oba smjera, odnosno šest traka s dvije bankine. Ovu dugačku strukturu podržava i 5.238 betonskih pilota, a most je toliko stabilan da bi izdržao i potres snage osam stupnjeva po Richteru, tajfune i udarac velikog broda.

Most Quingdao | Foto: YouTube screenshot

U Guinnessovoj knjizi rekorda

Nakon što je most otvoren, bio je upisan u Guinnesovu knjigu rekorda kao najduži most koji se prostire preko vode. No, sedam godina nakon, s trona ga je ‘srušio’ most Zhuhai – Macau u Hong Kongu.

Iako to nije bilo navedeno u Guinnessovoj knjizi rekorda – Shandong Gaosu grupa je rekla da most ima prvo prekomorsko čvorište na svijetu. Također, navodno ima i najveći broj prekomorskih izbušenih betonskih pilota na čitavoj zemaljskoj kugli.

Izdvojeni članak

Most Garzón jedan je od najčudnijih na svijetu: Izgleda poput kružnog toka, ali s razlogom

Najveća prometna petlja u Aziji

Pisali smo kako je Čvorište Binhai ključan dio dionice brze ceste Hangzhou – Ningbo, a ujedno i najveće čvorište autocesta koje prometuju iznad površine mora na azijskom kontinentu. Binhai ima ukupnu dužinu od 9.705 metara i projektirano je u obliku lista djeteline. Čvorište koje je prije nekoliko godina pušteno u promet, zauzima površinu od 613,03 hektara u moru.

Izvođač radova bila je tvrtka China Railway, a ukupno je korišteno 470 čelično – betonskih greda, svaka duljine 20 do 30 metara. Složena geološka struktura morskog područja, kao i višestruki podmorski cjevovodi, uključujući naftovode, ENN plinovode i 500 kV podmorske kabele, bili su veliki izazov u gradnji, o čemu više možete pročitati ovdje.

Copy link
Powered by Social Snap