Pretraga

Pariz dobio novu stanicu metroa za 250.000 putnika

A- A+

U potpunosti je dovršen projekt izgradnje pariške stanice metroa Saint-Denis Pleyel. Iako je službeno otvorena ovog ljeta za Olimpijske igre u Parizu, izgradnja glavne drvene zgrade završena je prije nekoliko dana. Riječ je o građevini koja je djelo japanskog studija Kengo Kuma and Associates. Sama stanica zamišljena je kao da je javni trg, a sastoji se od klinastih slojeva obloženih drvenim rešetkama. Očekuje se da će primiti 250.000 putnika dnevno. Stanica je izgrađena u sklopu novog transportnog sustava oko periferije grada.

Saint-Denis Pleyel

Saint-Denis Pleyel | Foto: Kengo Kuma and Associates

U sjevernom Parizu službeno je dovršen cijeli projekt izgradnje stanice metroa Saint-Denis Pleyel, piše dezeen.com. Riječ je o građevini obavijenoj okomitim drvenim rešetkama koju je dizajnirao japanski Arhitektonski studio Kengo Kuma and Associates.

Za 250.000 putnika dnevno

Stanica je izgrađena u sklopu Grand Paris Expressa, novog i brzog transportnog sustava oko periferije grada. Saint-Denis Pleyel služit će kao čvorište između četiri linije metroa, a očekuje se da će primiti 250.000 putnika dnevno.

Izdvojeni članak

[FOTO] Ovako izgleda predivna željeznička stanica u Melbourneu

Stanica od 35.000 četvornih metara također se povezuje s postojećim urbanim mostom, preko kojeg putnici mogu pristupiti postojećim RER D linijama prijevoza. Izgradnja nove stanice zasigurno će olakšat i život u Parizu, a time i poboljšati prometovanje javnim prijevozom.

Drvo kao glavni materijal

Saint-Denis Pleyel definiran je svojim kutnim oblikom, koji se sastoji od klinastih slojeva obloženih okomitim drvenim rešetkama. Ograde vijugaju oko konstrukcije s čeličnim okvirom kako bi omogućile cirkulaciju, s ostakljenim otvorima te javnim parkom na svom krovu. Postojeći most i kolodvor spajaju se u dvije točke, gdje se i ograde i široko javno stubište spuštaju do prednjeg dvorišta kolodvora na razini tla, pri čemu se čini da se spajaju u jednu zgradu.

Izdvojeni članak

Deset impresivnih francuskih građevina izvan Pariza: Pogledajte zgradu u obliku čaše i palaču od školjaka

– Sama stanica postaje javni trg. Zamišljen je kao produžetak prednjeg dvorišta na nekoliko razina kako bi se ponudio pravi javni prostor, rekli su iz japanskog studija.

Iznutra, stanica je raspoređena na četiri podzemne razine i pet nadzemnih, s nižim razinama koje povezuju linije metroa. Korištenje drva proširuje se i na interijer kolodvora, gdje drvene daske prekrivaju zidove i stropove kako bi ponudile ‘toplu i domaću’ arhitekturu. Atrij dubok 30 metara služi kao ‘kičma projekta’, a na vrhu je stakleni krov koji privlači prirodno svjetlo u prostor ispod.

Otvorena za Olimpijske igre

Prvi planovi za izgradnju stanice Saint-Denis Pleyel otkriveni su 2015. godine. Službeno je otvorena u lipnju ove godine kao dio šireg razvoja četvrti Saint-Denis koju je vodio arhitekt Dominique Perrault, a koja je bila dom Olimpijskog sela za Olimpijske igre u Parizu 2024. godine.

Izdvojeni članak

Najveća gradilišta u EU: Tri tunela, jedna zračna luka i povijesno proširenje metroa

Cijeli projekt, odnosno izgradnja glavne drvene zgrade stanice i popratnih objekata, dovršeni su ovih dana. Na taj je način poznata gradska četvrti Saint-Denis dobila novi važan objekt. U istom kvartu nalazi se i francuski nacionalni nogometni stadion na kojem se igralo finale Europskog prvenstva 2016. godine.

Zagrebački metro, stvarnost ili san?

Glavni grad Hrvatske muku muči s prometnim gužvama. Centralna zona grada Zagreba i Ilica jako teško podnose tramvajski promet. Čak 70 posto zagrebačkog tramvajskog prometa odvija upravo na tom području, oko Trga bana Jelačića. Zbog toga je potrebno aktivirati vezu istok-zapad kakva postoji u željezničkom prometu, od Zaprešića pa sve do Sesveta i Dugog Sela.

Zato se u zadnje vrijeme ponovno otvorila tema izgradnje zagrebačkom metroa. O tome je pričao i poznati hrvatski arhitekt Otto Barić u podcastu Bauštela.hr.

Pogledajte ovih deset impresivnih francuskih građevina izvan Pariza.

 

 

 

 

Copy link
Powered by Social Snap