Pretraga

Strabag još jednom pokupio veliki posao kod susjeda, grade cestu od 153 milijuna eura

A- A+

Autoceste Federacije BiH odabrale su izvođača radova na dionici autoceste na Koridoru V c, koja povezuje Mostar Jug s tunelom Kvanj. Ovaj posao ‘težak’ 153 milijuna eura dobila je austrijska tvrtka Strabag. Riječ je o ključnoj dionici Koridora V c koja se naslanja na već izgrađeni dio autoceste prema Hrvatskoj, s južne strane tunela Kvanj nalazi se dionica Buna – Počitelj.

gradnja autoceste

gradnja autoceste | foto: Autoceste FBiH

Izvođača radova na dionici autoceste na Koridoru V c, koja povezuje Mostar Jug s tunelom Kvanj bit će austrijski div Strabag. U javnom natječaju dao je ponudu koja je ‘potukla’ drugorangiranog ponuđača, tursku kompaniju Cengiz Insaat i trećerangirani, bosanskohercegovački Euro-asfalt.

Izdvojeni članak

Ovo su najkompleksniji zahvati na Koridoru V c, budu li izvedeni na vrijeme rok do 2030. možda nije nedostižan

Važan spoj prema Hrvatskoj

Ovu dionicu autoceste dugu 9,2 kilometra Strabag će po prihvaćenoj ponudi naplatiti 153 milijuna eura. Direktor Javnog poduzeća Autoceste Federacije BiH, Denis Lasić, istaknuo je da će se ova nova poddionica povezati s već izgrađenim dijelom autoceste prema Hrvatskoj. Naime, s južne strane tunela Kvanj nalazi se dionica Buna – Počitelj, duga 7,2 kilometra, čija je izgradnja već završena, piše fokus.ba.

Ove dionice čine ključnu poveznicu između dijelova autoceste prema granici s Hrvatskom, uključujući dionice Počitelj – Zvirovići i Zvirovići – Bijača koje su također u funkciji. Projekt je značajan za unapređenje prometne povezanosti BiH s Hrvatskom, te daljnji razvoj infrastrukture na Koridoru Vc, koji je ključan za integraciju zemlje u europske prometne tokove.

gradnja autoceste

gradnja autoceste | foto: Autoceste FBiH

Od tunela Kvanj do Počitelja

U ovoj fazi realizacije Koridora V c dvije dionice od velikog su značaja poddionice Tunel Kvanj – Buna dužine 5,10 kilometara, a koja se veže na poddionicu Buna-Počitelj, koja je završena prije tri godine. U sklopu prve navedene poddionice bit će izgrađena i priključna prometnica na dijelu Buna-Rotimija duga 1,414 metara, dok će Tunel Kvanj i Bunu povezivati prometnica duga nešto više od 5 kilometara.

Vrijednost Ugovora za izgradnju poddionice Tunel Kvanj – Buna iznosi 125.231.549,16 eura bez PDV-a, a financirat će se sredstvima osiguranim u okviru Ugovora o zajmu sklopljenog s Europskom investicijskom bankom (EIB) te bespovratnim sredstvima Europske unije koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF). Rok za završetak izgradnje poddionice Tunel Kvanj – Buna je 30 mjeseci.

gradnja autoceste

gradnja autoceste | foto: Autoceste FBiH

Aktivna gradilišta i goleme investicije

Vrijednost Ugovora za izgradnju poddionice Tunel Kvanj – Buna iznosi 125.231.549,16 eura bez PDV-a, a financirat će se sredstvima osiguranim u okviru Ugovora o zajmu sklopljenog s Europskom investicijskom bankom (EIB) te bespovratnim sredstvima Europske unije koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF). Rok za završetak izgradnje poddionice Tunel Kvanj – Buna je 30 mjeseci.

Podsjetimo, Koridor 5c jedan je od tri ogranka Koridora A, B i C. Vodi od Ploča preko Sarajeva, do Osijeka pa konačno prema Budimpešti. Kao što smo pisali, očekuje se kako će se povezivanje BiH sa susjednim državama poboljšati potencijal za gospodarski razvoj.

U tijeku su radovi na više dionica koje prolaze kroz Federaciju i Republiku Srpsku. Poznato je kako je za različite dijelove izgradnje osigurano ukupno 589,5 milijuna eura bespovratnih sredstava. Od ukupno 320 kilometara autoceste na Koridoru Vc do sada je izgrađeno 127 kilometara. Krajem lipnja na području Federacije BiH gradio se 61 kilometar autoputa na osam aktivnih gradilišta. Na stranicama JP Autoceste BiH tada je pobrojano nešto više, čak deset aktivnih gradilišta.

Doznajte ovdje sve detalje vezane uz izgradnju Koridora V c kroz Bosnu i Hercegovinu.

Copy link
Powered by Social Snap