Pretraga

Zagreb dobiva novi most? Desetljećima star plan iskopan iz arhive, postoji ozbiljan problem

A- A+

Ako je nešto obilježilo proteklu godinu u Zagrebu bila su to pokretanja nekih i najave drugih još većih projekata na razini grada. Jedan je ostao ‘visjeti’ u zraku s nejasnim statusom oko mogućnosti realizacije, da bi se gradonačelnik Tomislav Tomašević nedavno pohvalio kako ipak kreće. Riječ je o mostu Jarun koji bi bio prometni spas za zapad grada koji trenutno ovisi o gotovo uvijek zakrčenoj Savskoj cesti. S obzirom na to da postoji ozbiljan problem vezan za realizaciju mosta, isplati li se uopće nadati?

Ilustracija Jarunski most

Ilustracija Jarunski most | foto: Bif studio

Na prostoru Zagreba u nadležnosti Grada ukupno je osam savskih mostova. Od svih, u dobrom stanju samo su dva ‘susjedna’ netom sanirana mosta – Stari savski i Jadranski most. Dok je baš svaki od gradskih mostova prilično važan za građane, na jednom dijelu dugo se planira izgradnja novog, a prema najavi gradonačelnika Tomislava Tomaševića realizacija projekta je već krenula.

Izdvojeni članak

Problemi zagrebačkih mostova: ‘Puknuti’ zid, tramvajski kolosijek koji propada, jedan se skoro urušio

Neprocjenjiv na zapadu grada

Kako smo pisali polovicom listopada, u Zagrebu je ove godine otvoren uistinu velik broj važnih gradilišta. Štošta se krenulo raditi, a još više toga je najavljeno. Brojni projekti tiču se za građane vjerojatno najvažnijeg dijela komunalne infrastrukture – prometnica.

Osim što je u gradskoj blagajni osigurano 100 milijuna eura za ‘ušminkavanje’ nerazvrstanih cesta, najavljeni su i novi projekti unaprjeđenja prometne infrastrukture. Osim projekta ‘Šarengradska’ izvučenog iz stogodišnje arhive, javnost su vjerojatno najviše zainteresirali izgradnja pruge Heinzelovom, ali i mogućnost realizacije predugo obećavanog mosta Jarun. Sudeći po Tomaševićevoj najavi, početak realizacije posljednjeg projekta možda i nije toliko daleko.

U stvari, ovaj projekt navodno već postaje realnost. U pitanju je prometni koridor koji bi spajao zapad novog Zagreba sa sjeverom grada, no Grad Zagreb prvo mora riješiti prilično ozbiljan problem. Naime, budući da je projekt toliko dugo obećavan, GUP-om od ranije zacrtana trasa više nije prihvatljiva zbog velike izgrađenosti zbog čega će morat biti izmijenjena, javlja hrt.hr.

– Taj GUP iz 1971. zaista nema veze sa stvarnošću koja je sada tu u prostoru i vremenu. Dakle, sigurnost će definitivno biti ugrožena, da ne govorimo o zagađenju zraka, zagađenju bukom, rekla je predstavnica suvlasnika zgrade na Vrbanima Sanja Bratoš.

most Jarun | Grad Zagreb

Kao ‘ribar koji vuče mrežu’

U onim gabaritima u kojima je zamišljen, projekt više definitivno nije izvediv na ranije zacrtanoj trasi. Ipak, smatra se da bi most bio vrlo koristan za zapadni dio grada koji se trenutno, barem naselja uz Savu, oslanja na jednu prometnicu (Horvaćansku cestu), a zatim Savsku cestu i Jadranski most.

Realizacija tog mosta omogućila bi brži prelazak preko Save do Novog Zagreba i pješacima i biciklistima, zbog čega vrijedi promisliti o alternativnoj ruti u odnosu na onu iz GUP-a 1971. godine. U međuvremenu, gradonačelnik Tomašević ne da se pokolebati.

– Realiziramo ono što je po GUP-u moguće, a to je zapadni Jarunski most i ono što nam je prioritet je sjever-jug, a ne komunikacija istok-zapad u tom naselju, rekao je po pitanju novog Jarunskog mosta.

Podsjećamo, most Jarun planiran je kao most s trima prometnim trakovima u svakom smjeru, dok bi sa strane bile pješačke zone. Njegov pak izgled osmislio je pokojni Jure Radić sa suradnicima i to još prije 18 godina. Tada ga je zamislio kao ovješeni most, 70 metara dug, širok 40 i 88 metara visok. Vanjštinom s gusto poredanim vješaljkama poput harfe nalikovao bi na ‘ribara koji vuče mrežu’.

Najomraženija prometnica u gradu za 11 milijuna eura dobiva novu LED rasvjetu. Jeste li pogodili na koju mislimo, otkrijte ovdje.

Copy link
Powered by Social Snap