Pretraga

Okolnosti oko izgradnje Jarunskog mosta su se promijenile: ‘Teško da možemo podržati tu rutu’

A- A+

Jarunski most je projekt koji se spominje već godinama, a njegova ruta je odavno u GUP-u. Most bi ubrzao ulazak u zapadni dio grada iz smjera juga te smanjio prometne gužve i ubrzao promet u Novom Zagrebu i na Savskoj cesti. Kako se čini, ovaj projekt danas više nije prioritet Gradu.

Ilustracija Jarunski most

Ilustracija Jarunski most | foto: Bif studio

Zamjenica gradonačelnika Danijela Dolenec izjavila je na Radio Sljemenu kako su se okolnosti oko ovog mega projekta drastično promijenile. Kazala je kako ne zna jesu li ljudi svjesni točne rute kojom Jarunski most ide. Naime kada je on ucrtan, u njegovoj neposrednoj blizini nije bilo stambenih zgrada.

– Sada s obzirom na izgrađeno naselje Vrbani 3, govorimo o prometnici koja bi bila blizu stambenog naselja i blizu jezera. Znači doslovno uz jezero i uz naselje Vrbani 3. Most je potreban na zapadnom dijelu grada, ali smjer mosta s obzirom na okolnosti je upitan. Teško da možemo podržati tu rutu, rekla je Dolenec.

Prema planu, Jarunski most bi se trebao graditi zapadno od istoimenog jezera, a povezivao bi Ilicu i južnu obalu Save. Tom bi trasom vozio i tramvaj, a lokacijska dozvola dvaput je do sada zatražena. Problem su stvorili neriješeni imovinsko-pravni odnosi i druga prometna pitanja. Istraživanja su pokazala da bi mostom dnevno prolazilo 15 tisuća vozila, a put bi se skratio za osam minuta, izvjestio je novinar Josip Gavranović za HRT prije otprilike godinu dana.

Izdvojeni članak

Ima li Zagreb dovoljno savskih mostova? Pogledajte gdje je predviđena izgradnja 11 novih

Tada je Marko Šoštarić s Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu za HRT rekao kako tu investiciju opravdava to da se može uštedjeti do 30 milijuna kuna godišnje, što znači da je ušteda za 15 godina oko 450 milijuna kuna. Inače, ovaj most Zagrepčani čekaju više od 50 godina.  Poseban problem javio se kod stanara koji imaju zemljište na trasi na kojoj je planiran most. Na svojem zemljištu nisu smjeli ništa nadograđivati niti ga prodati.

Izgled mosta osmislio je pokojni Jure Radić sa suradnicima prije 16 godina. Njihov projekt osvojio je prvo mjesto na tadašnjem natječaju i predstavljen je više puta. Prema opisu mosta, navedenom u Glasilu Grada Zagreba, radi se o ovješenom mostu, dugom 70, širokom 40 i visokom 88 metara. Njegov izgled, gusto poredane vješaljke poput harfe, podsjeća na ‘ribara koji vuče mrežu’.

Most Jarun planiran je kao most s trima prometnim trakovima u svakom smjeru, a sa strane bi bile pješačke zone. Na njega bi se ulazilo kraj nedovršene Sveučilišne bolnice, a otud bi cesta vodila uz zapadnu stranu Jaruna, Petrovaradinskom i Zagrebačkom do Oranica i prema Ilici. Više o planiram zagrebačkim mostovima po GUP-u pročitajte u našoj velikoj analizi.

Copy link
Powered by Social Snap