Zagreb nabavlja nesvakidašnji stroj za popravak tramvajske kontaktne mreže, cijena je 1.5 milijuna eura
Zagrebačka tramvajska infrastruktura konačno dobiva prijeko potrebnu tehničku podršku. Grad Zagreb kreće u nabavu specijaliziranog vozila s podiznom platformom za održavanje kontaktne mreže, vrijednog 1,5 milijuna eura. Ovo moderno vozilo zamijenit će zastarjelu opremu i osigurati sigurniji, brži i učinkovitiji rad na mreži pod naponom od 660 VDC. Radi se o tehnički zahtjevnom vozilu opremljenom dizelskim motorom (Euro VI), teleskopskom platformom, automatskim sustavima izravnavanja, protukliznim podovima i nizom sigurnosnih funkcija.

Rekonstrukcija tramvajske pruge | Foto: Canva
I ptice na grani znaju da je zagrebačka tramvajska mreža preopterećena i da je krajnje vrijeme za ozbiljan remont. Ovoga ljeta Grad Zagreb objavio je kartu radova koji uključuju rekonstrukciju skretnica tramvajskih pruga, a sada je u sustavu javne nabave raspisan i novi, tehnički zahtjevan natječaj. Naime, Grad Zagreb planira kupiti vozilo s podiznom platformom za popravak tramvajske kontaktne mreže, u vrijednosti od 1.500.000 eura.
Zbog dotrajalosti postojećih specijaliziranih vozila koja su do sada služila za održavanje tramvajske kontaktne mreže, Grad Zagreb odlučio je nabaviti novo vozilo koje će omogućiti daljnje učinkovito i sigurno održavanje mreže. U dokumentaciji je naglašeno da vozilo mora zadovoljiti sve propise Republike Hrvatske i Europske unije, uključujući Pravilnik o tehničkim uvjetima vozila, Pravilnik o posebnim uvjetima za vozila u javnom prijevozu, kao i Zakon o prijevozu u cestovnom prometu. Osim toga, potrebno je da vozilo zadovoljava sve homologacijske uvjete.
Tehnički opis vozila
Predmet nabave je novo gospodarsko vozilo s radnom platformom montiranom na teleskopsku ruku. Iako ne mora imati stabilizatore, konstrukcija mora osiguravati stabilnost u skladu s normom EN 280 ili jednakovrijednim tehničkim standardima. Vozilo je namijenjeno za održavanje tramvajske kontaktne mreže pod naponom od 660 VDC.
Pogon je predviđen putem dizelskog motora usklađenog s normom Euro VI (ili ekvivalentnom), minimalne snage 220 kW. Spremnik goriva treba imati kapacitet od najmanje 200 litara. Vozilo treba biti opremljeno automatskim mjenjačem s kontinuirano promjenjivim prijenosom te PTO izvodom za pogon hidraulične pumpe.

Tramvajski kolosijek na Zvonimirovoj ulici | screenshot GoogleMaps
Dimenzije, masa i razina buke
Maksimalna visina vozila, uključujući nadogradnje, iznosi 3.700 milimetara, dok bruto masa ne smije prelaziti 18.000 kilograma. Pogonska konfiguracija šasije je 4×2, a dopuštena razina buke u radu ograničena je na 80 decibela.
Vozilo treba biti opremljeno sustavima poput zračnih dvokružnih kočnica, ABS-a, disk-kočnica sprijeda i straga te elektroničkog kočionog sustava. Ugrađeni su i motorna kočnica, blokada diferencijala, hidraulički upravljački sustav s podesivim volanom po visini i nagibu, kao i hidrauličko podizanje kabine. Uz sve to, predviđena je zaštita od podlijetanja, blokada motora kodiranim ključem te centralno zaključavanje kabine.
Radna platforma i nosivost
Platforma mora imati tlocrtne dimenzije unutar raspona od 3.000 × 1.400 milimetara do 4.000 × 2.050 milimetara, s ogradom visine do 1.100 milimetara. Ograda može biti izrađena od plastike ili punog drva visoke kvalitete, poput jasena ili hrasta. Platforma treba podnijeti teret od najmanje 350 kilograma kada je postavljena na tračnice, odnosno 500 kilograma kada se koristi na cestovnoj površini.
Horizontalni dohvat platforme na tračnicama (pri visini od tri metra) iznosi najmanje 6,2 metra od osi vozila. Vertikalni dohvat na tračnicama doseže najmanje četiri metra na visini od osam metara, dok na cestovnoj podlozi dohvat mora biti najmanje 4,5 metra na visini od 10 metara.
Platforma mora omogućavati zakretanje u punom krugu (±360°), dok teleskopska ruka treba imati minimalni kut zakretanja od 450°. Pod platforme treba biti obložen gumenim, protukliznim i izolacijskim otiračem koji pruža otpornost na napon od najmanje 3 kVDC.

traamvajska pruga kod Glavnog kolodvora bit će modernizirana | foto: Pexels
Dodatna oprema i sigurnosne funkcije
Uz već spomenuto, vozilo mora sadržavati automatski hidraulički sustav za izravnavanje platforme pri povratku u transportni položaj, kao i hidraulične podizne cilindre opremljene sigurnosnim ventilima. Sustav za zakretanje platforme mora uključivati kočnice koje osiguravaju stabilan položaj tijekom rada.
Upravljački pult, smješten na samoj platformi, mora sadržavati sve potrebne kontrole za siguran i precizan rad. Osim toga, zahtijeva se ugradnja dvosmjernog upravljačkog mehanizma, kontrole za otključavanje i zaključavanje upravljačke osovine te signalnih lampica unutar kabine koje pokazuju status platforme i eventualne blokade. U slučaju kvara ili izvanredne situacije, vozilo mora biti opremljeno elektrohidrauličnim ručnim uređajem za hitno upravljanje i povratak platforme u transportni položaj.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.